3DColorMFD
Mēģinājums aizvietot VAG grupas auto borta datora ekrānu, saucamo FIS ar 320x480px krāsainu LCD ekrānu un ekrāna vadību.
Saites
Kas tas ir un kā tas strādā?
Vecais LCD ekrāns tiek noņemts pilnībā no paneļa plates un tā vietā uzstādīts šis 3DColorMFD, kas ir nesaistīts ar instrumentu paneli un ar daudziem savienojumiem (vadiem) pievienojas pie instrumentu paneļa konektoru piniem, lai varētu nolasīt visus tam nepieciešamos signālus. Ideja tiešām nav slikta, tad nu lasi tālāk, lai saprastu kas un kā…
Ideja sastāv no ekrāna, kas uzstādāms panelī un kam ir USB pieslēgvieta. Tālāk konfigurāciju veic ar šādu te Windows programmu savienojoties ar ekrānu pa USB uz seriālā porta adapteri.
Pa USB kabeli arī ir iespējams uzstādīt atjauninājumus, pie kuriem izstrādātāji strādā.
Cik tas maksā un vai ir vērts?
Maksā pašlaik ap 250€ bez sūtīšanas izmaksām. Cik lasīju, tad uz šo brīdi ir pieejamas divas sūtīšanas metodes, lētā un mazliet dārgākā Izstrādātāji ir no Ukrainas. Pa lielam, ja gribi ko uzzināt, jautā viņiem Facebook’ā, jo mājaslapa ir, jāsaka godīgi, pilnīgi nesaprotama. Un visa aktivitāte notiek Facebook’ā, diemžēl. Modernie laiki…
Nopirkt arī laikam var Facebook’ā.
Nesapriecājies par ātru, jo par 100% gatavu šo projektu galīgi nevar nosaukt. Lai arī tas nekur nav skaidri pateikts. Taču izstrādātāji cenšas un darbojas. Potenciāls ir saskatāms. Uzstādot un pārbaudot saskāros ar čupu problēmām.
Kā jau minēju, tad mājas lapa ir nesaprotama. Uzstādīšanas instrukcijas ir, taču uzstādot uz reāla paneļa saskāros ar daudzām niansēm, kas bija nepareizi norādītas vai nebija norādītas vispār. Taču vadu diagrammas ir pareizas, un paņemot galvu rokās, visu var salodēt un izdarīt pareizi.
(Izstrādātāji, ļoti vajadzētu daudz ko sakārtot!!! ). Jo, lai atrastu sev vajadzīgo informāciju bija krietni jālauza galva, jo vienkārši nevarēja atrast - kur spiest.
Ar angļu valodu un tulkojumiem ir bēdīgi gan pašā 3DColorMFD, gan aprakstos, instrukcijās un tulkojumos. Pieņemu, ka krievu valodā būs vissaprotamāk. Pamēģināju uzkonfigurēt uz latviešu valodu, un pavērās diezgan “google translate” skats.
. Droši vien nenāktu par skādi izstrādātājiem piepalīdzēt patulkot.
Nu kaut kā tā lielos vilcienos. Ja ir problēmas, vislabākais risinājums būs jautāt izstrādātājiem Facebook grupā… Nu bet atbalsts gan šiem ir jau uz diezgan plaša VAG auto klāsta.
Tā tad sliktās lietas tagad nolieku malā un pārejam uz pozitīvo, kas ir šajā aparātā slēpjas visnotaļ daudz.
Kā uzstādīju šo verķi uz A6 C5 paneļa
Iepakojums
Šāds šis aparāts atnāk, sarkanā, smukā kastītē.
Kastītē ir:
- pats LCD ekrāns, kas uzspraužas uz …
- pamatne, uz kuras ir procesors, elektriskās komponentes un kur pievienojas vadu savienojumi
- USB->Serial adapteris
- Matēta ekrāna aizsargplēve
- Ritulis maza vada (diezgan labas kvalitātes vads)
- Pārītis uzlīmes
- Burbuļplēve
Tālākais process un paneļa jaukšana
Mums tas viss jāizveic šajā gadījumā uz S6 C5 instrumentu paneļa, tātad pamācība jāskatās tieši C5 un principā šī saite arī būs viss, kas vajadzīgs, lai iemontētu 3DColorMFD iekš paneļa.
https://3dcolormfd.com/Installation/Audi_A6_C5_4B_7_9_0.htm
Tālāk sākam jaukt paneli
Bultas un skalas nost
Pamatplate ar ekrānu, pa labi mazais zilais - 12V->5V sprieguma pārveidotājs. Augšpusē USB->Serial kabelis
Izjaucam paneli, līdz paliek tikai ekrāns
Ar karsto gaisu nolodējam ekrāna šleifi, prātīgi atdalam no plates un montējam nost metāla ekrāna turētāju un visu pārējo
Nost!
Paliek plika plate
Panelis izjaukts. Tālākie darbi.
Nolodējam diodes, visas, kas nāk zem ekrāna. Noņemam maksimāli daudz veco alvu un notīram darba virsmu, jo tieši tur stiprināsies jaunais ekrāns
Šeit jānoņem pāris detaļas (var izlasīt aprakstā), lai varētu pieslēgties pie logu tīrītāja slēdža pogām
Sprieguma regulators jāpielodē tam paredzētajā vietā, jāpievieno pie plates un jāpārliecinās, ka polaritāte ir pareiza un izejā ir 5.0-5.2V spriegums. Es paliku apakšā ekrāna iepakojumu, lai nenoķertu kādu lieku strāvu, kas var būt palikusi paneļa kondensatoros.
Sāku lodēt vadus
Te vadi salodēti, tikai jāpārbauda viss kārtīgi vairākas reizes
Pirmais tests un turpinājums
Nez kāpēc parādās lietuviešu valoda
Pie tālās gaismas indikatora mazliet jānokniebj liekā plastmasa, jo ekrāns citādi neiesprauksies tam atvēlētajā vietā. P.S. tālās gaismas indikators pēc šīs darbības ne visai skaisti spīdēs
Kā arī instrukcijā bija teikts, atkniebt voltmetru un eļļas temperatūras rādītāju no plates, bet tas vispār nav nepieciešams.
Jānokniebj liekā plastmasas kāja no paneļa stikla vāka, lai neizdurtu caurumu ekrānā 2:
Piemēru. Pamatplati. Pats LCD pagaidām nolikts malā. Vadus apakšā atstāju ar mazu rezervi, tā vieglāk kustināt ekrānu. Pašam ekrānam kā pamatstiprinājums nāk līdzi 1x1cm lieli abpusējās lentas kubiņi, kurus jāpielīmē zem ekrāna trīs vietās, un jāmēģina lai vadi nenonāk zem tiem. Būs ko pačakarēties.
Sasienam vadus aizmugurē, lai izskatās puslīdz ok un nekur nemaisās
Tālāk plastmasas priekšu atkal noņemam, lai nostiprinātu ekrānu malās ar kasto līmi. Tā nu to iesaka darīt instrukcijā
Ekrānam jābūt vienā līmenī ar skalām! Šeit ekrāns jau ir savā vietā, pareizā pozīcijā un augstumā no plates. Pa kreiso malu izvelku vadus USB kabelim, ko pēc tam piestiprināšu plates aizmugurē.
Pirmais tests, un bultas noregulētas. Vienmēr uzsveru bultu regulēšanas procesu jaucot šos paneļus. Jāievēro pareiza atstarpe no skalas un jāzin kā pareizi bultas novietot, lai tās būtu tā kā no rūpnīcas paredzēts!
Ekrānam līdzi nāk matēta plēve, te tā nav uzlīmēta, tad ekrāns paliks glancēts. Žēl, ka ekrānam plēve nav uzlīmēta jau virsū, jo nu tā ir viena no lietām, ko man riebjas darīt
Ar izslēgtu aizdedzi ekrānam ir savs “gaidīšanas režīms”. Visas tās bildītes un stilus var pielāgot.
Rezultātā mums ir USB panelis
Iekš auto
Viss kam jārādās - rādās. Tā kā uzstādīšana ir pabeigta un fiziski līst iekšā tajā panelī vairs nevajadzēs. Vēl gan ir lietas, kas jāpakonfigurē ar konfigurēšanas programmu caur datoru, sauktu - Shell.
Rezumē
Šeit sāku testēt… Bija nianses ar nestrādājošo RNS-E staciju ekrānu, ko izskatās ka C5 gadījumā nevar sataisīt, jo 3DColorMFD ir tikai 2 CANbus savienojumi, taču šiem Audi ir 3 - drivetrain, comfort un infotainment. Šajā gadījumā var izvēlēties tikai vienu no comfort un infotainment, kas ir nepatīkams pārsteigums.
Mīnusi:
- Autočeka poga (kreisā uz paneļa) nestrādās (nav būtiski)
- C5 RNS-E staciju ekrāns nestrādās (nav 3. CAN kontroliera)
- Nav RNS-E navigācijas skata(ar kompasu) atbalsta
- Neatbalsta nevienu no pārējiem Audi radio
- Paneļa pīkstulis var pīkstēt nelaikā ar paziņojumiem ekrānā
- Angļu valodas tulkojumi vietām ir nepareizi
- Citu valodu tulkojumi nav precīzi
- Matētā plēve jālīmē pašam
- Ekrāna lejasdaļas teksta fonts ir diezgan mazs un braucot var būt grūti saskatīt
- Atsevišķas ekrāna funkcijas mēdz gļukot (vizuāli artefakti utml…), ekrāns man pāris reizes uzkārās, kad bija savienots ar datoru, taču to varēja viegli restartēt
- Nesakarīgas, kļūdainas uzstādīšanas instrukcijas
- Regulēšanas programma (kad esi atradis kur lejupielādēt) satur kļūdainus tulkojums, atsevišķas frāzes nav iztulkotas vispār
Plusi:
- Mega daudz konfigurācijas iespēju
- Liels digitālais spidometrs, tiešām foršs
- Dažādi konfigurējami skati
- Piekļūst daudz datiem, arī pa CAN busu
- Ekrānam ir gaidīšanas režīms (darbojas arī ar izslēgtu aizdedzi)
- Visas 3DColorMFD lapā lasāmās iespējas, ko ir tiešām tik daudz, ka visu nevaru uzskaitīt
- Atsaucīgi izstrādātāji
Vēl turpināšu testēt šo pasākumu un saprast, varbūt mani uzskaitītie mīnusi ir labojami
Kopumā esmu gan ļoti pārsteigts ar plašajām iespējām, gan vīlies ar grūti saprotamajām uzstādīšanas instrukcijām un švakajiem tulkojumiem.
Ņem vērā, ka šis nav 100% pabeigts produkts, problēmas (galvenokārt savietojamības) ar ko saskarties būs! Cerēsim, ka ar programmatūras labojumiem daudzas no šim problēmām tiks novērstas.
Mans apraksts ir samērā skeptisks, lai tu saprastu, kur slēpjas galvenās problēmas un ar ko rēķināties, pērkot šo produktu!
Taču kopējais iespaids tomēr ir pozitīvs, un ņemot vērā, ka šis produkts attīstās, manuprāt, tomēr ir vērts tādu iepirkt. Ja esi cilvēks, kas neieslīgst visās detaļās, ne tā kā es šobrīd šajā tēmā
, tad šis droši vien ir labs variants, arī tādā stadijā kā tas ir patlaban.