Audi 80 B4 1.9tdi VDO rādītāji

Šoreiz uzrakstīšu par vdo rādītāju uzstādīšanai nepieciešajām detaļām + plus savienošana.

Tātad galvenokārt nepieciešami būs paši rādītāji ar konsoli

Šīs nepieciešams lai pārvietotu piepīpētāju,var izmantot arī esošo detaļu un urbt caurumu piepīpētajam
Audi-80-B3-B4-Coupe-Centre-Console-Black

Šāds eļļas spiediena sensors


Jāskrūvē eļļas filtra flancī


G-vdo rādītāji
WK-spidometram

Šāds tempertūras sensors eļļai


Ieskrūvējas galvai galā,seškantes vietā.

Protams vdo rādītājiem štekeris ar dažiem cm vadiem lai var pievienoties un vadus ko pievienot.

Savienošanas paraugs

  1. +12V instrumentu apgaismojumam
  2. uz eļļas spiediena sensoru (termināls G)
  3. zemējums
  4. +12V. Var paņemt jebkur, kur, ieslēdzot aizdedzi, parādās 12V
  5. eļļas temperatūras sensoram
  6. +12V sprieguma indikatoram

Ja tev nav motoram šāda veida flancis,būs šāds jāmeklē lai varētu ielikt lielo spiediena sensoru vai arī būs jādomā cits risinājums.


Parasti nāk tāds flancis kuram viens spiediena sensors augšā un viens apakšā un viņam nekur nevar ieskrūvēt to lielu sensoru jo nepietiek vietas :smile:

Perfekti ja ir iespēja nolasīt visu no vienas automašīnas,pēc šajām bildēm zināsi kas jāpaņem :slightly_smiling_face:

Protams arī pamatošu kāpēc labāk ielikt šādu lietu savā tdi, pirmkārt tdi šada lieta komplektācija nenāca!
Un tad jau protams plusi vdo rādītājiem, redzi eļļas spiedienu, kā jau zināms tdi mērcējās eļļā utt un vēl joprojām, mēdz spiediena sensoram noplīst vads vai sabojāties spiediena devējs, bet redzot eļļas spiedienu zināsi ka vaina nav eļļas sūknī/sūkņa piedziņā.
Redzēsi arī voltāžu darbināšanas brīdī,cik lādē ģenerātors un pie ieslegtas aizdedzes arī akulumatora voltāžu.
Protams arī eļļas tempertūru :smile:
Mīnusus šiem rādītājiem neredzu :grinning::see_no_evil:

Lūgums palabot manu sacīto, drošvien arī pats vēlāk palabošu,jo rakstīju šo no galvas :smile::see_no_evil:

2 Likes

Par vadu pieslēgumu bik precizēšu…

  1. Instrumentu apgaismojums, kas regulējas ar poci instrumentu panelī
  2. Instrumentu apgaismojums bez poča = gabarītu gaismas
  3. Aizdedzes +12V as in 15 līnija (ne tikai voltmetram, bet visai vdo sistēmai)

Vispareizāk ir apskatīties shēmu un pieslēgt kā ražotājs paredzējis.

http://s2central.com/S2_Schematics/C/C22.pdf

2 Likes

Varētu saganīt man to flanci kad sanāk :pray::grin:

Paga paga - kopš kura laika? Vai kādam motoram tā nāca no rūpnīcas? Man saistošajiem četru katlu motoriem skrūvējas filtra flancī - pieciniekiem, protams, eļļas sūknī. Es kaut kā negribu ticēt ka galvas temperatūra diez ko precīzi ataino eļļas temperatūru…

Tdi eļļas flancī nav kur viņu ieskrūvēt, attiecīgi labākā vieta paurim galā kur cirkulē eļļa🙈

Atceros, ka vācot tos sensorus no lūžņiem, esmu kaut kādiem VW Golf/Passat viņus skrūvējis ārā no galvas.

2 Likes

Protams ka nē. Tur tas devējs toč lasa galvas/dzeses temperatūru. Ja nepietiek caurumi flancī, tad jāizmanto trejgabals spiediena devējiem - vai nu tāds kā V6, vai kaut kāds aftermarkets.

Būsi kaut ko sajaucis. Vismaz veciem fofāgeniem MFA eļļas temp devējs VIENMĒR nāk flancī, un galvā var vienīgi būt gala dzeses flancī dzeses temperatūras devējs.

Nu nav tdi nozīme tik liela tam kāda ir eļļas tempertūra, ja vien stocks.

Par dzesēšanas flanci galvas galā zinu. Nu, var jau būt, ka kļūdos vai trāpījās gateris, kur kāds tos sensorus sajaucis vietām.
Domāju, ka tas nebūtu kaut kas baigi nepareizs, ja to sensoru ieskrūvētu tur, ja arī eļļas temp. tajā vietā būtu +/- 5 grādi, Arī tas elektriskais spiediena mērītājs spiedienu nerāda ar super lielu precizitāti…
Ja tomēr visus sensorus gribas flancī, bet īsto flanci nevar atrast, tad var mēģināt izmantot bremžu trejgabalu ar M10x1 vītni vai kādu trejgabalu ar banjo skrūvi.

Par to ka fofāgeniem nenāca galvā nekāds eļļas temperatūras devējs zinu ļoti labi, gan tāpēc ka galvā tajā caurumā lielākoties nāca eļļas spiediena 0,3 bar devējs, gan arī tāpēc ka mašīnām ar tik labu aprīkojumu nāca flanči ar pietiekami daudz caurumiem - nu un G60 motoram, kuram vēl papildus nāca nepieciešamība eļļot turbīnu, bet EA827 motora flancī bija tikai trīs vietas, izmantoja jocīgu trejgabalu. EA811, jeb kā saucās deviņdesmito gadu motoru sērija, bija jau ar četriem caurumiem flancī - es brīnos kas tas par tādu 1.9 flanci, kuram nav četri caurumi…

Ar trejgabaliem ir diezgan elementāri - 12v V6 nāca T veida trejgabals ar bandžo skrūvi. Tā kā man ir EA827 bloks ar tikai trīs vietām, un gliemezi, nācās man tādu izmantot - attiecīgi flancī ir ieskrūvēta turbīnas eļļošanas truba, eļļas temp devējs un trejgabals.

Ja rādītājs ir, tad vajadzētu lai tas rāda pēc iespējas pareizāk :slight_smile:

1 Like

Vēl jautājums par to temp. devēju. Cik īsti pie darba temperatūru sasnieguša motora vinš stock rāda? Es esmu dažādus m10x1 devējus mēģinājis dīzeļa galvā, tāda sajūta, ka visi melo. :sweat_smile: Vai arī manam vdo bultas pozīcija nekorekta…

Ja ir runa pa TDI un 1.9, tad sensoram vajadzētu būt eļļas filtra flancī. Citur neesmu nevienam redzējis. UN no ±2000. gada jau notiek pāreja uz Hella TOG sensoru, kas atrodas karterī un ar PWM signālu kombinē gan temperatūru, gan līmeni. Un šo vecā tipa 5€ sensoru vairs nelietoja.

Ar kodu 049919563A/B šāds te ar M10 vītni. Pirku kādreiz FAE ražojuma, bet ir arī citi ražotāji tagad pieejami.
fae_oel_tempsensor

Pēc šīs pretestību tabulas, tur ir arī norādīti pieļaujamās kļūdas %.
fae_oel_tempsensor_table

Pēc visa vajadzētu būt precīzam, taču kas zina. Savulaik mainot dažādu ražotāju dzeses šķidruma temp. sensorus, panelī bija atšķirība par kādiem 3-4 grādiem.
Piebilde - ar izslēgtu rādījuma autokorekciju panelī, B4 gadījumā panelī rādījuma korekcijas nav, B5 un jaunākiem jau ir un tam dačikam baigi uzticēties nevar. Jo 90 grādi panelī reāli var būt pat 75-105.

Nezinu par dīzeli, manam golfam diviem 2.0 benzīnniekiem un esošajam 1.8 8vt eļļas temperatūra uz šosejas turas ap simtu - tas pēc MFA, par cik fofāgenam ir nevis pulkstenis, bet rādījums borta kompī. Te vēl tāda nianse ka temperatūru diezgan lielā mērā nosaka siltummainis - kad motors ir auksts, tas jūtami paātrina eļļas uzsilšanu, bet kad tas ir karsts, siltummainis rūpējas par to, lai eļļas temperatūra nenokristu zem dzeses šķidruma temperatūras; dudninot pa pilsētu, kur slodze mazāka, temperatūra būs pāris grādus virs dzeses šķidruma temperatūras. - tā ka orientējoši tas ir tas, kam vajadzētu būt arī 1.9.

Manam 1.9 eļļas temperatūra turās ap 105-110 grādiem, agresīvāk pabraucot var dabūt tuvu 120. Mierīgi bubinot ir kaut kas ap 100 grādiem.
Bet nu kas zina cik precīzi, jo man ir mazais sensors + TinyTog emulators pa vidu.
VW MFA rādās eļļas temperatūra kā digitāls rādījums? Vot tas ir interesanti un gan nav jaunajām mašīnām redzēts.

Es nezinu par mk1 golfu un široku, un krabi, tur varbūt kādam nāca trīs papildpulksteņi [mazliet par to šaubos], bet mk2 un no tā atvasinātajiem modeļiem eļļas temperatūru rāda borta kompis - attiecīgi Corrado retais papildaprīkojums, papildpulksteņi, ir tikai eļlas spiediens un spriegums. Āra temperatūru arī rādīja MFA, tāpēc visiem mk2 ir vieta kur iespraust āra temperatūras devēju - spārnā apaļš caurums blakus bufera stiprinājumam :smiley: