Audi A4 B5 ksenona lukturu bloka pārtaisīšana uz A6 C5 blokiem

Arhīvs, 2021.g

Nobeidzās ksenona bloks.

Oriģināls šāds, VALEO. Šis vēl strādā. Pēc tiem cipariem kaut ko var sameklēt, bet diezgan sūdīgi. Cik jauns maksā, to gan jau zina visi.

Pirmais piegājiens bija pasūtīt tādu pat no RRR.lt. Atradu lētāko pa 40€, atnāca beigts un tagad ir atgriešanas procesā.

Tad radās ideja, ka C5 taču arī ir ksenons un D2S. Un krietni biežāk nācis nekā B5 feisliftam.

No MXR paņēmu C5 Hella blokus 4B0941471. Sarunāju arī barošanas 2pin štekerus, tie arī ir nepieciešami. Paldies MXR!

Nu tad, ja maina nost, tad jāmaina abi.

Šie arī jauni šķiet, ka nav tik dārgi un var arī dabūt china pakaļdarinājum-variantus.

Pēc nelielas izpētes, sapratu, ka zem luktura oem vietā to bloku ielikt nevarēs. Nav tur vietas ne lukturī, ne zem tā. Taču šie bloki tipiski dzīvo ārpus luktura, tātad ārpus luktura arī piestiprināsim. Šeit zemāk foto var redzēt kā savienoju barošanas vadus, kuri jau ir izvilkti ārā no luktura. Tā iedobe luktura plastmasā arī būs tā, kur liksim bloku.

Tad ko darīt?

Pie šiem ieslēgtiem pirkstus nebāžam!

Sagādājam 2x HELLA xenona blokus no C5.

Sagādājam 2x šādus barošanas štekerus no C5

Sākam ar to, ka pārlodēsim barošanas štekeri un izvilksim to lukturim uz ārpusi kā attēlā.

Zem luktura galvenā konektora izurbju nelielu caurumu diviem vadiem. Pēc tam caurumu aizsmērējam ar hermētiķi, lai netiek iekšā šķidrumi. Jā, mazliet jāpaurbj lukturi - neko darīt.

Te attēlā var saprast, ka pirmais pins ir tuvās gaismas, otrais masa. Visiem gan xenona, gan parstajiem lukturiem vienādi, vienā vietā.

Pieliekam bloku un lukturi pie mašīnas, piespraužam barošanu un D2S savienotāju tīri pārbaudīt, vai viss iet.

Veco ksenona bloka caurumu aizvietosim ar plāksni, kurā izgriezīsim 3x4cm taisnstūrveida caurumu vada ievadam korpusā (tas kantainais ar sarkano izolāciju). Es izmantoju skārda plāksni, jo nekā cita pa rokai nebija.

Izmantoju veco bloku par paraugu, taču nav jau grūti arī nomērīt to caurumu un saurbt 6 caurumus skrūvēm.

Kad biju jau izgriezis 3x4cm caurumu, pievīlēju lai ir precīzs un pārbaudīju vai savienojums der. Uz savienojuma ir gumijas blīve. Jāpaskatās vai tā labi pieguļ! Nokrāsoju plāksni un uzliku ar oriģinālajām ksenona bloka gumijas blīvēm, taču papildus var arī to pašu melno hermētiķi pasmērēt apakšā. Bet šķiet, ka ar gumijas blīvi noslēdz labi (ja vēl ir laba tā vecā blīve). Šeit attēlā jau ievadam spuldzes vadu luktura korpusā.

Kad spuldzes vads ir ievadīts un barošanas vads izvadīts, un viss pārbaudīts, tad ieliekam bloku jaunajā vietā. Pārbaudam vai mašīnā blokam pietiek vietas. Man ar 1.9tdi motoru, kreisajā pusē bez problēmām, labajā bloks paiet tieši garām intercoolera trubai.

Tālāk ļaušu vaļu izdomai, jo noteikti būs labāks veids, kā nostiprināt bloku. Piemēram, ar metāla skavu. Pats izurbu vēl 2 caurumus luktura korpusā un piestiprināju bloku ar savilcēju. Tā jau stāv stingri un nekur nepaliks. Blokam apakšā labāk neko nebāzt, jo tad var jau sākt traucēt IC trubām.

Pie reizes iesaku paskatīties kādā stāvoklī ir savienojumi štekeru pinos (un tos nomainīt) un vispār vadi un savienojumi luktura korpusos, jo ja lukturi ir oriģinālie, tad ne reti tur būs padeguši vadi, sadrupusi izolācija utt…

Visu var izdarīt mierīgi pa dažām stundām pa vienu vakaru.

Šeit vēl var redzēt ķīniešu projektoru vienā lukturī, kam senāk būvēju stiprinājumus no metāla plāksnēm un garām skrūvēm. Ar R17 daudz braucu pa granteni, reizēm trepi, prieks, ka viss tur labi stāv savās vietās.

Kaut kāds rezultāts arī jāparāda