B6 2.5tdi BAU tarkšķ tukšgaitā

Tā, būšu pirmais šajā sadaļā. :grin:

B6 2.5tdi BAU
Pamazām parādījās problēma - sākumā, retu reizi slidinot sajūgu tukšgaitā ietarkšķējās, bija aizdomas, ka lēnām divmasu spararats piesakās, bet pamazām tik vairāk un vairāk, līdz pietarkšķ jau arī stāvot tukšgaitā kā izdilis 1.6D. Tiklīdz pārsniedz 900rpm, tā vairs nav nekāda tarkšķa.
Paskatījos VCDS 13. un 14. grupu:

Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation I)

-0.39 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.31 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1

Group 014: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation II)

-0.94 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 6
-0.24 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
-1.49 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 5

Skaņa reāli arī nāk no 5./6. cilindra apvidus. Pirms ~30k km skaitļi pa cilindriem neatšķirās ne vairāk kā par 0.2. Braukšanas ziņā nekādas izmaiņas nav jūtamas, lai domātu, ka rokeri nokrituši.

Vai versija par beigtām sprauslām būtu ticama?

Droši vien ka tev doma pareizā virzienā :thinking:
Lai div piec vē seši spečuki komentē, es tāds neesmu :smiley:

Nu…
Ir tikai viens normāls veids kā to noskaidrot…
Izraut sprauslas un iemest stendā. Pie reizes nočekosi sadalenes. VP motoriem nekad dzīvē neesmu uzticējies sprauslu rādījumiem. BET ja esi novērojis ŠĀDAS rādījumu starpības tad varbūt ir vērts parakt šajā virzienā.
Nebūšu pārsteigts, ka B motora sprauslas būs mīzošas.

1 Like

Jā.
Ja VP motoram ir lieli rādījumi, tad tikpat labi var būt vainīgs kāds sensors, par kuru neuzrāda (vai uzrāda) kļūdu. Bet, protams, ka var būt arī pašas sprauslas vai sūknis.

Ja elektroniski tiešām viss ir labi, un tie rādījumi ir lieli, tad var sākt skatīties sprauslu virzienā. Bet tā vispār labā kārtībā esošam VP motoram rādījumi arī parasti nav vairāk par kādi ±0.6.

Ja ņem par piemēru 1.9, tad vienīgais sprauslas rādījums ir iegūstams no 3. sprauslas un 1., 2. un 4. vadības bloks sarēķina pēc kaut kādas gudras forumulas. Tas pats 2.5r5.
PD attiecīgi katrai sprauslai nāk laukā signāls un tie rādījumi sāk palikt uzticami. Ir izslēgta degvielas sūkņa iespēja (jo tāda nav).

Tikko vienam VP 2.5r5 motoram cipari trešajai sprauslai aizgāja kosmosā, bet vainīgs beigās bija pats VP sūknis.

Nu, netā atradu info, ka VP tos datus mēra no kloķvārpstas sensora un rēķina virzuļa paātrinājumu, pēc tam atkarībā no tā rēķina korekciju katram cilindram. Augsta korekcija ar mīnus zīmi parasti nozīmējot mīzošu sprauslu, bet tas neesot 100%, jo var būt arī kompresija.
Būs vien jāsazīmē stends un jārauj sprauslas laukā…

Tas arī būs to datu avots :+1: + elektriskā sprausla, jeb Needle Lift sensor.

Elektriskā sprausla ir lai noteiktu faktisko iesmidzes momentu - darbības nevienmērību, kā jau minēja, nosaka pēc kloķenes stāvokļa devēja.

1 Like

Ilgs laiks gan pagāja, lai šitam pieķertos…
Tātad - MXR bija taisnība. Uz stenda, lēnām pumpējot, ‘‘smukas’’ strūkliņas. Vairāk vai mazāk visām sprauslām. Visi rokeri vietā, sadalenes kārtībā.

Pie reizes radās vēl viens jautājums - aizdomīgi daži kompensatori - vienā pusē 2 gab. var nedaudz nospiest (~1mm), otrā pusē 4 gab. apmēram tāpat, 1 gab. tāds izteikti mīkstāks. Saprotu, ka ideālajā variantā komplekts rokeri+kompensatori vēlams mainīt (pēc specu nostāstiem, ka vēlams reizē ar zobsiksnu), bet cik kritiski tas ir?
Papildus trokšņu startā nebija arī pēc 2 mēnešu stāvēšanas, ja vispār v6 viņus var dzirdēt.

1 Like

Jā vot tikko pats gāju cauri V6 2.5 jebatronam. Motora maiņa. Ņemam motoru, kas apkopts pirms neilga laika, bet dažādu apsvērumu dēļ autoss nonāk uz reizinātājiem. Nu labi, aizveram acis, neko nedaram, prasts svaps?! Nu nē, tas nebūšu es, ja neizpreparēšu. Nu un tad sākās. Iepriekš itkā labi kompensātori bijuši (ļoti labi zināms cilvēks)… (Nu tā kilometrāža varētu būt 20k max.) tagad viņi ir tieši tādi kā Tu stāsti - visi ļengani gandrīz. Ar pirkstu spiežami. (Pirms no donora tika izrauts šis motors, tas tika lidz darba temp. uzsildīts, tā kā tā nav problēma ar nostāvējušos motoru). Zinot CIK ļoti plāna ir robeža starp rokeru turēšanos uz nokrišanu (vismaz A motoriem), protams, pieņēmu lēmumu mainīt nost… Tālāk sākas nākošā anekdote:

Pasūtu pie uzticama autodetaļnieka kompensatorus. Tam acis kvadrātā mijas ar smiekliem. KOA, WTF kosmosu iegrūdīsi (Nu kompji + zobene beigās ap 400e laikam) šitajā tecilā, cits motors pa 100e un mierā. A ko man tas cits motors būs bez šīm visām problēmām? Ok, biš aizrunājos. Poh, jā gribu sūtam. Piekodinu, ka gribu INA nevis vsuņ-huj-včai!!! Oi blee tad jāsuta no APE motors… Emm nu tas jau tieši labi, es nodomāju.

Nu un protams, atnāk smukās INAS kastēs tur specpasūtījums (jo nu kurš IDIOTS maina kompjus šiem dzinējiem?!)…

Es priecīgs kā ķieģelis izpakoju visus, sakrāmēju motorā un pie kaut kāda Nr.22-23 paskatos… A BĻ*DJ tur virsū ir rakstīts “JNA” (Jānis, nevis Ivars)… bļj…aāaaaaaāa, kas tikko notika???
Zvanu, prasu, visi pasmejas, jā jā tā ir, liec tik iekšā… (Mūsdienu detaļu kvalitāte and so on…)

KAS VAR NOTIKT Tu jautā…?
Nu nekas, nokrīt rokeris, blakus galvas skrūvei, peld eļļiņā un Tu nemaz nenojaut ka tas ir noticis. Nu pabrauksi gadu, divus, konstatēsi, nomainīsi kompjus ar cerībām ka vārsti nav no nekustēšanās nosprūduši stāvoklī CIET. Sliktākajā scenārijā pauris nost, vai cits pauris utt.

Nu ir vēl viens scenārijs kā bija man. Brauc pa nakti 2:00 mājās, rokeris dēļ švaka kompja krīt, un tas ir tieši tas rokeris, kas vistuvāk sadaleņu zobratiem, iekrīt tai starpā, noķīlē pauris, pārplīst zobene…

Nu tā kauč kā.

oi jopcik cik gari sanāc.

2 Likes

B sērijas dzinējiem jauni rokeri nāk ar sprostiņu, kurš itkā pietur viņu vietā. Diemžēl, man tādu nav.
Nu, dilemma ir baigā. Sprauslu smidzinātāji+rokeri+kompensatori+abu siksnu komplekti ar ruļļiem.
Sanāk kārtīgs 1.9PD swaps un vēl pāri paliek. :joy:

Jap, B sērijai ja pirktu, jāņem tie, kam sprostiņš! Faktiski vienīgā TIEŠĀM neapgāžami labā lieta Bmotoriem manā skatījumā.

Sanāk jau sanāk tas swaps, bet nu LAI-VAI-KĀ braukt ir nesalīdzināmi skaistāk un patīkamāk, ja runājam par ikdienu. Jā, jā zinu, sūknis…

Jā, spriežot pēc topika nosaukuma - B6 ir krietni savādāks šajā jautājumā, lasīt pateicīgāks!
Man tas ir Allroad C5 un tas svaps tur nu… nu nav nopietni :smiley:

2 Likes

Paturpinot par sprauslām, ja izdosies atrast dzīvas lietotas - vai varu likt 059130201F vietā 059130201G (itkā no BDH)? Gan etka, gan bosch esitronic rāda pie BAU abas ar norādi, ka vienas euro 3, otras euro 4.


Nu skatamies leģendāro Šamaņa tabulu. Biku atšķiras sūkņa bāri BAU un BDH. Precīzi kādu tas ietekmi un kādos brīžos tas rada uz ausi un aci noteikti nesanāks pateikt. Lai Tevi nomierinātu no pieredzes saku - uz visiem 2.5 tie sūkņi krustām šķērsām ir likti (ievērojot saderības pa burtiem) tāpat arī sprauslas - kurš ta skatās kādus katalogus - 2.5 ir 2.5 un viss jopvai!!! Nu labi var uzrauties uz kuru tur to motora kodu kam nav elektriskās sprauslas vispār (jau aizmirsu kurš tas bija). Man pašam uz AKES ir 150zs sprauslas, jo viņas ir nedaudz lielākas (jā nepārlasījies) kā 180zs. ar domu tur čiperētiesnshit. Bet galvenais ka viņas tolaik pārsvarā bija nemīzošas pretstatā 180zs (jebkurām).

BET - viena lieta gan man ir jāpasaka - tā frankenštein padarīšana reizēm izspēlē sūdīgu kārti. Tu sāc nesaprast kādēļ tev pēkšņi patēriņš no 8l uzkāpj uz 10l… hhhmmmm tieši B6tajam K vai M sūkņa vietā uzliekot piemēram J vai L. Nu kā tad tā?? Cits nepamanīs, brauks un arī būs labi. Cits par puslitru uztrauksies un meklēs utis. Visi šrotisti un citi superspeci tik bļauj - “Liec tik virsu liec tik virsū, kas loxs esi??” Nu ar šo visu es vēlējos norādīt, ka sūkņu burtu maiņas fans neesmu :smile:

BET kas attiecas uz Tavām sprauslām - es domāju, ka chill, ja esi pat katalogā atradis ko tādu.

2 Likes

Tā, pārcelšu no spama šo tēmu uz šejieni, jo nekas vēl nav atrisinājies. Sprauslas tika atrastas lietotas, nemīzošas 059130201F, jo jauni smidzinātāji šīm sprauslām īslaicīgi nav pieejami. Pie reizes arī jauni hidrokompensatori un rokeri.

Video redzams tarkšķis/detonācija, radot nelielu slodzi ar nospiestām bremzēm un nedaudz slidinot sajūgu.

Līdz ~60c temperatūrai šāda tarkšķa nav, sakarību novēroju tikai tādu, ka tajā brīdī tukšgaitas doza vēl ir 4+mg/str.

Group 001: Injected quantity
  742 /min  Engine speed 740-840 rpm
  3.5 mg/str  Injected quantity 3.0-8.0
  25.8°KW  Qty adj valve act. time 15-25*Ck
  90.2°C  Coolant temp 85-105*C

Group 004: Start of injection - Full load-4000rpm-85*C
  742 /min  Engine speed 3800-4200 rpm
  2.4 °ATDC  Spec. start 10-14 *BTDC
  2.0 °ATDC  Actual start 8-16 *BTDC
  100.2 %  Cold start valve 

Group 007: Temperatures
  30.6°C  Fuel Temperature (G81)
  91.3°C  Oil Temperatur (G8)
  7.7°C  Intake Air Temperature (G72)
  90.2°C  Coolant Temperature (G62)

Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation I)
  -0.08 mg/str  Injection Quantity Deviation Cyl. 3
  -0.08 mg/str  Injection Quantity Deviation Cyl. 1
           
Group 014: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation II)
        
  -0.55 mg/str  Injection Quantity Deviation Cyl. 6
  -0.63 mg/str  Injection Quantity Deviation Cyl. 4
  -0.47 mg/str  Injection Quantity Deviation Cyl. 5

Ko vēl skatīties?

Nu es tev varu palīdzēt saprast vai vadības blokā softs nav sačakarēts. Maz jau ticams, bet visādi var būt.

Tev tā bija iepriekš vai tagad pēc tām visām apkopēm? Ko beigās ar sprauslām izdarīji? Lūdzu nesaki ka smidzinātāju maiņa.

Tā ir tā pati problēma, ar kuru šī tēma sākās. Pēc tam tika mainīta zobsiksna, hidrokompensatori, rokeri un sprauslas (uz citām lietotām, nemīzošām). Šī problēma palika pilnīgi identiska. Sākās pamazām, aptuveni 5kkm pēc sūkņa maiņas uz Bosch restaurētu.
Par smidzinātāju maiņu esmu lietas kursā, ka tas nav vienkārši, jo šīs ir divpakāpju sprauslas, bet tā tēma jau ir izpētīta.