Bosch 5.3 ABS bloks negrib sadarboties

Izlasīju šai forumā ļoti noderīgu rakstu par šiem blokiem, bet tāpat netieku galā.

Izstāstīšu visu garo palagu lai ir skaidrība kas un kā:

  1. gada B5, Bosch 5.3 ABS+EDL

Kādu laiku atpakaļ ņēma un atņirdzās ABS - iedegās panelī gan ABS lampa gan izsaukuma zīme. Uz VCDS saziņas mēģinājumiem bloks nereaģē, drošinātāji it kā veseli, +12V štekerī atnāk. Protams likās loģiski - jāņem cits, lietots bloks un jāmaina nost. Iegādājos citu ABS kluci ar precīzi to pašu OE kodu, pārskrūvēju elektrisko daļu un voila - panelis tīrs no kļūdām……. uz kādām 20-30 sekundēm. Pēc tam atgriezāmies turpat kur bijām - pīkstiens, ABS un (!). Un arī “jaunais” bloks uz VCDS nereaģē. Palasīju vēl internetus un sapratu, ka nav vairs ko šrota loteriju spēlēt un tā kā oriģinālais, kas sākotnēji bija uz auto, ABS bloks ir noņemts, tad aizbrauksim pie pazīstama onkas, lai salodē to, kas tur lodējams. Izrādījās, ka bloks jau savulaik Vācijā ir bijis remontēts, bet atlaužot viņu vaļā atklājās, ka tā pati no jauna iepriekš ielodētā dzīsla ir pušu, bet izskatījās nevis mehāniski pārlūzusi, bet tā kā pa vidu pārdegusi / izkususi, kas jau nav pārāk laba zīme. Bet nu lai vai kā, izdomājām pārlodēt atkal jaunu un kas būs, tas būs. Samainīju atkal vietām ABS elektriskās daļas un ieslēdot aizedzi tieši nekas nemainījās - uzreiz jau viss bremžu arsenāls sagaida mani instrumentu panelī. Bet ir progress - bloks vismaz beidzot atkal komunicē ar VCDS. Nolasīju kļūdas, tur situācija sekojoša:

            Address 03: ABS Brakes       Labels: 8E0-614-111-EDS.lbl

Control Module Part Number: 8E0 614 111 A
Component and/or Version: ABS/EDS 5.3 QUATTRO D00
Software Coding: 0273004284
Work Shop Code: BB 24334
VCID: 1C3DCAA98CB0E69
2 Faults Found:

00283 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Left  (G47)
30-00 - Open or Short to Plus
65535 - Internal Control Module Memory Error
35-00 -  -

Mēģināju dzēst, bet uzreiz ir atpakaļ. Nu labi, riteņa sensors varbūt arī paspēja nobeigties, bet tā internal memory kļūda gan neizskatās diez ko veselīgi. Tad izlasīju tādu niansi, ka sakarā ar to, ka man bija uzlikts cits ABS bloks, tad oriģinālais varot atkodēties. Piekodēšanas procedūra izskatās diezgan elementāra, izgāju caur tabulām, sanāca Login kods 09575. Pieslēdzos blokam, Login, rakstu iekšā, spiežu Do It! - Login not accepted by controller. Mēģināju izslēgt/ieslēgt aizdedzi, nodzēst kļūdas un tad uzreiz uz Login - arī tas pats. Vienvārdsakot grozies kā gribi - neņem pretī. Iegāju arī pie Output testiem, izgāju visu sekvenci - viss darbojas, nekādu problēmu neredzēju. Pie Meas. Blocks riteņu ātrumus (izņemot protams to kreiso priekšējo) redz, viss it kā ir. Ā un vēl uzgāju vienu niansi - ja es pareizi sapratu, tad vajagot pamēģināt atvienot sūkni un ja memory kļūda nomainās uz kļūdu par sūkni, tad esot tas vainīgs, bet manā gadījumā pilnīgi nekas neizmainījās. Pat neparādījās papildus kļūda par sūkni.

Tagad īsti nezinu - es kaut ko daru galīgi nepareizi vai tam “oriģinālajam” ABS blokam tiešām ir vēl kaut kas “nosvilis”? Ja nekāda skaidrība nebūs, tad laikam jau jāplēš vaļā arī tas šrota bloks, jāmēģina salodēt un jācer, ka ar to viss saies….

1 Like

Ja skatās to, ka dzīsla izskatās pārdegusi, tad ar testeri jāizzvana uz kuru pinu aiziet konkrētā beigtā dzīsla un jāskatās, kurš cipars štekerī tas ir. Tad jāskatās, kur konkrētais vads aiziet un kur rodas iespējamais īssavienojums uz to pinu/vadu. To vislabāk pārbaudīt pirms spraud klāt nākamo bloku. Paskaties vai tajā vadā neveidojas īssavienojums uz masu vai +12V gan pie ieslēgtas aizdedzes, gan bez.

Droši vien pinoutu redzēji tajos pat rakstos par Bosch 5.3. Ielikšu vēlreiz (pievērs uzmanību 4WD, tur viņiem parasti atšķiras riteņu sensoru pini, plikajam variantam, ar EDL/TCS, quattro utt…):

Par to šrota bloku, nu tie bloki ir slimīgi ar tām dzīslām, kas mēdz atnākt vaļā, nebūtu brīnums, ka šrota bloks arī ir beigts.

Man pašam ir atgriezta elektriskā daļa un salodēta, jau entos gadus viss darbojas. Galvenais tikai kārtīgi pēc tam aizlīmēt to bloku ciet.


65535 - Internal Control Module Memory Error

Nu šeit jau tā kļūda norāda, ka problēma ir paša kontroliera atmiņā vai procesorā. 95% liktu, ka tas bloks ir nosprādzis. Atmiņas es tur neesmu dzirdējis, ka kāds pārprogrammētu vai procesorus mainītu. Parasti jau paņem to pat nākošo bloku un brauc tālāk.

Par tādu lietu neko nezinu. Tas ir maz ticams, bet nu visādi jau var būt.

Uzliekot citu bloku, kamēr nebūs veiksmīgi izieta piekodēšana, tā arī būs. Kļūda ka tik nebija kaut kāds Incorrectly Coded vai tamlīdzīgi

Un neizdevušais logins te norāda uz divām lietām - beigts bloks ar beigtu atmiņu/proci neļaujas piekodēties (nevar ierakstīt atmiņā, neļaujas jo ir 65535 kļūda) vai arī logins ir nepareizs, kas var gadīties tad, ja precīzi nav zināmi parametri, no kāda auto tas bloks ir nācis. Jā - nianse - logins jāvada no donora auto, bet codings (kas ir pēc veiksmīga logina) jāvada skatoties pēc esošā auto kamī tas bloks tiek likts.

Bosch 5.7 jau atvienojot bloku un ieslēdzot aizdedzi bloks atkodējas no auto. Ka tikai kaut kādiem vēlīniem Bosch 5.3 arī nebija tāpat. Bet caurmērā 5.3 tā nedarīja.

Par diagnostiku, nu ja beigtais vads/dzīsla ir k-līnija, tad tas jau ir viens variants, kādēļ diagnostika neies. Vai nu bloks ir jau vienkārši beigts (procesors, atmiņa, citas iekšējās elektr. komponentes).

1 Like

Nu tad jau izklausās, ka šim blokam vairs nav jēgas neko pētīt un zvanīt. ChatGPT konsultācija principā arī noveda pie secinājuma, ka vienīgais variants esot mēģināt manuāli pārrakstīt EEPROM izmantojot datus no “dzīva” bloka. Bet tā dzīsla, kas bija pārdegusi bija tā pati, kas tiek remontēta pilnīgi visās bildēs un video, ko atrodu par šo tēmu - tā resnākā, dubultā. Loģiski domājot pieņemu, ka tā ir bloka barošana un tāpēc attiecīgi arī diagnostika viņu vairs neredzēja.

Cik es saprotu, tad tāda kļūda var būt tikai blokiem ar ASR vai ESP, jo tie jau sazinās ar dzinēja ECU, bet šim “plikajam” variantam pat diezgan vienalga, jo viņš dzīvo savu dzīvi un ar neko citu mašīnā īpaši “nerunā” :grinning_face:

Par to Login viens austrumu gudrais internetā izteicās, ka tas bloks it kā ņemot pretī jebkuru kombināciju no Ross-Tech atrodamās tabulas, bet to mēs drīzumā pārbaudīsim, jo es tak nemaz neatceros no kādas mašīnas nāca tas šrota bloks. Pērkot es tam vispār pat uzmanību nepievērsu, skatījos tikai lai kods būtu 1:1.

Tātad galu galā secinājums viens - oriģinālais bloks nav glābjams ar saprātīgām metodēm. Ņemšu padusē to šrota bloku, braukšu salodēt un tad jau redzēs kādus pārsteigumus tas atnesīs

Noslēgumam padalīšos ar to, kā man šis viss pasākums beidzās.

Šrota bloku aizbraucu lodēt. Bet plēšot viņu vaļā ar vienu nevieklu kustību tika aprautas 3 tādas dzīslas plates otrā pusē. Nu un protams bija arī pušu tā klasiskā vieta. Lodētājs teica, ka šausmīgi grūti esot tur kaut ko salodēt, ne tik cik smalkā izmēra dēļ, bet materiālu dēļ. Bet it kā visi acīmredzami bojātie savienojumi tika atjaunoti. Piespraudu to bloku klāt - VCDS savienojas, bet vispār visi component info lauciņi tukši un plus vēl atkal tā memory kļūda. Mēģināju viņu atkal caur VCDS kaut ko pabakstīt, bet nekā. Laikam jau tas skrūvgriezis bija ieslīdējis vēl kaut kur dziļāk nekā vajadzēja :grinning_face_with_smiling_eyes: Vēl arī atradu, ka Adaptation kanāls 0 it kā reseto bloku uz factory defaultiem, bet ne vienam ne otram blokam tas neko nedeva. Ā un viena lieta ko man gan parādīja tas otrais bloks, jo Meas. Blocks bija vienīgais, kas tur darbojās :grinning_face_with_smiling_eyes: - tomēr tas viens ABS sensors nav beigts, bet laikam vienkārši pirmajam blokam kaut kur iekšā savienojums uz viņu ir pušu.

Nu tātad beigu beigās diži citu variantu nav. Liekam kārtējos 100€ galdā un griežam šrota laimes ratu. Atnāca kārtējais ABS bloks, pārskrūvēju elektriskās daļas un ta dā - ziemassvētku noskaņa instrumentu panelī ir prom. Nekas nav jāčakarējas un jālodē… :smiling_face_with_three_hearts: Šoreiz tomēr noveicās. Vismaz uz kādu brīdi, jo cik es saprotu, tad agrāk vai vēlāk visiem viņiem pārlūzīs tās dzīslas no vecuma, vibrācijas un temperatūras svārstībām. Bet pirms braukt un priecāties jāizmaina kodējums, jo šis bloks nāca no mašīnas, kurai pilnīgi visi parametri atšķirās no manējiem - C5 FWD dīzelis automāts. Šoreiz pat bija pieejama donorauto PR kodu uzlīme, tā kā es biju ļoti pārliecināts, ka izdošanās ir neizbēgama. Bet h*j, tāpat neņem pretī Login. Mēģināju gan donorauto kombināciju pēc fakta, gan nomainīgu ciparu automātam uz multitroniku (mazums bijis mainīts), gan joka pēc arī sava auto kombināciju, bet visu laiku Login not accepted by controller. Starp mēģinājumiem, protams izslēdzu aizdedzi. Bet nu… Kļūdas blokā nav nevienas…. Lampiņas panelī nedeg…. Un pat izrādās ABS darbojas! Tad jau laikam nav ko meklēt problēmas tur, kur viņas nav. Tikai jāmauc.

2 Likes

Nav tik traki. Man iet pēc lodēšanas jau entie gadi, ka vairs nevar saskaitīt. :old_lol:

100% korekti jau nav, bet ja strādā, tad strādā…:old_pardon: :old_cleaner:

Tur to iespējamo variantu jau nav pārāk daudz, vari pamēģināt vēl citu loginu, bet nepārforsē ar mēģinājumiem, teiksim 2-3x max dienā. Sliktākais, sabloķēsies un nevarēs kādu laiku ielogoties. Iespējams, ka tas bloks ir kādreiz bijis kodēts un tik tiešām oriģinālais logins vairs nestrādā. Kaut kādām jau tam loginam taču ir jābūt.

Vai arī bloks ir savulaik mainīts. Ja tas bloks tev tagad patiešām strādā, tad jāvar kaut kā ielogoties.

To, ka nevarēja neko sadarīt, salogoties un sakodēt ar tiem beigtajiem šroteniekiem, tur gan nav jēgas iedziļināties un var droši norakstīt uz beigtu bloku un sviest miskastē.

Tā kā labi, ka ir labs rezultāts. :old_thumb_up:

1 Like