Diskusiju tēma par Audi 80/90 B3 un B4 instrumentu paneļiem
Diskusiju tēma par Audi 80/90 B3 un B4 instrumentu paneļiem ir atrodama ŠEIT
Dažādi apraksti par B3 un B4 instrumentu paneļiem
No @mdz arhīviem
Ienāca prātā ašā ideja un beidzot saņēmos realizēt.- uzbliezt topiku par B3/B4 instrumentu paneļiem, kurā apkopot visu infu vienuviet - veidi, modifikacijas, instalācijas u.t.t. Rakstāmā ļoti daudz, tapēc rakstīšu pa daļām kad būs brīvs brīdis. Jautājumi, ieteikumi, labojumi, papildinājumi welcome komentāros vai uz pm.
Borta dators
Borta datora instalācija benzīndzinējiem
Kas nepieciešams:
- Spidometrs ar borta datoru vai borta datora bloks atsevišķi
vai
Gadijumā, ja ir tikai pats bloks, tas ir vienkārši nomaināms atskrūvējot 3-4 skrūves
-
Logutīrītaja slēdzis ar borta datora pogām un attiecīgo ligzdu vadiem
-
Pravodka vienā gabalā, vai nepieciešamie štekeri:
Melns 10pin štekeris pie instrumentu paneļa
Šāds brūns štekeris slēdžiem
-
Atkarībā no vadu garuma pie štekeriem, var vajadzēt papildu vadus ar ko tos pagarināt.
-
Nu un protams lodāmurs, alvai, auduma lenta, termokembriki vai izolācijas lenta ja gribam visu pa zolīdo
Process
Tātad, darbiņš pavisam vienkāršs. Pravodka sastāv no 5 vadiem (KE-Jetronic esot vel papildus 3 vadi, bet tas jānoskaidro konkrētāk) no kuriem 4 savieno pašu kompi ar slēdžiem, un viens, kas aiziet uz dzinēja vadības bloku, ta saucamais patēriņa vads. Viss vienojās kopā pa krāsām
Patēriņa vads vienojās pie dzineja vadības bloka kāda no piniem:
Dzinēja vadības bloks | Vadības bloka kontakts |
---|---|
KE-Jetronic | Kontakts 10 |
Digifant | Kontakts 10 vai B8 |
Multipoint Injection | Kontakts 11 |
KE-Motronic | Kontakts 10 |
Motronic | Kontakts 31 |
Mono Motronic | Kontakts 11 vai 27 |
Motronic | Kontakts 31 (3B motoram 32. pins) |
Lai atvieglinatu dzīvi, lielākajai daļai, ja ne pat visiem, vajadzīgais vads jau ir atvilkts zem stūres. Vads ir dzeltenā krāsā un pienāk iekš melnā štekera:
Šis vads jāsavieno ar dzelteno vadu datora pravodkā un tas pa lielam arī ir viss, borta dators ir pilnībā funcionējošs.
Pulksteņa maiņa pret tahometru
Benzīns un dīzelis
Līdz šim biju domājis, ka šis pasākums ir plug&play, bet tad pie manis pēc palīdzības griezās lietotājs, jo kā izrādās, ar pārspraušanu vien nepietiek. Instrumentu paneļiem ar pulksteni trūkst 6 metāla “ķepiņas” savienojumam ar tahometru un 2 diodes pulksteņa apgaismojumam. Principā pilnīgi pietiek ar vienu diodi, jo viena no tām ir paredzēta, lai pulkstenis izgaismotos ieslēdzot aizdedzi, otra ieslēdzot gabarītus.
Kas nepieciešams
-
Lodāmurs un alva
-
Instrumentu paneļa plates donors
Process
Bildes no procesa diemžēl pagaidām nebūs, bet zemāk attēlā ir atzīmētas visas 6 ķepiņas un abas diodes kas ir jātransplantē no donora, lai tahometrs funkcionētu un izgaismotos pulkstenis:
Autočeka instalācija
Ja borta datora instalācija bija salīdzinoši vienkārša, tad ar autočeku ir ko pacīnieties. Galvenokart tādēļ, ka ir nepieciešams krietni pajaukt mašīnu lai savilktu vadus un uzstādītu vajadzīgos blokus.
Kas nepieciešams:
-
Instrumentu panelis ar autočeku (ekrāniņš pa vidu augšā)
-
Lampu kontroles bloki. Šeit ir 2 opcijas:
- Priekšējo lampu kontroles bloks (relejs nr. 281, P/N 443 919 469A)
- Aizmugurējo lampu kontroles bloks (relejs nr 301, P/N 4A0 919 471)
vai
- “kopējais” bloks gan priekšai, gan aizmugurei:
relejs nr 387, P/N 4B0 919 471
relejs nr 393, P/N 4B0 919 471 A
- Logūdens sūknītis ar līmeņa devēju
- Blīvītes sūknim
- 3pin štekeris sūknim
- 24pin balts štekeris čeka modulim
- Lodamurs, alva, vadi, auduma līmlenta, termokembriki
Ir divi dažādu veidu autočeki, abi izrauti no B4 paneļiem.
Ar ko tad atšķirās? Pirmkart, protams, ar plates izkārtojumu. Otrs, displejam spuldzītes liekās no sāna, nevis aizmugures, trešais, tumši zaļajam trūkst funkcijas, konkrēti ātruma brīdinājums un iespējams, ka vel kāda. Abi ir savstarpēji savietojami.
Par autočeka instalācijas prograsu - tāda nav, stāv ka stāvējis, tik cik sadabūts stūres pastiprinātāja bačoka vāciņš ar līmeņa devēju.
Ārzemju literatūra
Borta datora instalācija (vāciski)
bc_b3b4_german.pdf (1,7 MB)
Odometra remonts
Tātad pirmais, kas jādara ir (protams) jāizņem instrumentu panelis (turpmāk panelis), domāju, kad tur nav vajadzīga pamācība
Kad tas ir izdarīts, ņemam paneli un dodamies uz istabu un sākam ķidāt ārā
Atskrūvējam visas skrūves, kas panelim uz riņķi. Kopā 11, vai 12 arī vienu kas tur apgaismojuma spilktuma rezistoru un strāvas regulatoru.
Tālāk četras skrūvītes, kas tur pašu spidometra/odometra bloku (to var darīt arī vēlāk)
Tad ceļam aizmugures shēmu ārā (var izkrist degvielas bultiņas regulēšanas puļķis un ja atskrūvēts arī odometrs/spidometrs tad arī tas.
Tālāk noņemam bultiņu griežot uz riņķi un vienlaicīgi velkot nost, nevis raujot tikai!
Un atskrūvējam divas melnās skrūvītes, paverās šāds skats:
Atkal jāatskrūvē trīs skrūves, kas redzamas iepriekšējā attēlā…
Atlikušas pēdējās divas skrūves
Tālāk mierīgi novelkam shēmu ar motoriņu ko noskrūvējām nost (uzmanīgi, var izbirt daži zobrati, ko nevajadzētu pazaudēt)
Un kas tad tas?
Tālāk seko divi varianti, vai nopirkt zobratu/paneli ar zobratu, (derot no volvo), vai uzmeistarot ko pašam.
2024. g. labojums: Zobratu var dabūt no partworks.de
Tālākā daļa ir tīri informatīvos nolūkos, kad ir iespējams atrast zobratu, kas der, ja būs laiks, pameklēšu kam vēl tādi dabonami.
Variants a)
Diemžēl zobratam zobu kāpe nebija pietiekami atbilstoša
Variants
Pēctam visu var likt kopā, un pārbaudīt kā viss strādā, pagaidām mans Homemeids jau noskaitījis pirmos 500k km un viss vēl darbojās.