Dažādi apraksti par Audi 80/90 B3 un B4 instrumentu paneļiem

Diskusiju tēma par Audi 80/90 B3 un B4 instrumentu paneļiem

Diskusiju tēma par Audi 80/90 B3 un B4 instrumentu paneļiem ir atrodama ŠEIT

Dažādi apraksti par B3 un B4 instrumentu paneļiem

No @mdz arhīviem

Ienāca prātā ašā ideja un beidzot saņēmos realizēt.- uzbliezt topiku par B3/B4 instrumentu paneļiem, kurā apkopot visu infu vienuviet - veidi, modifikacijas, instalācijas u.t.t. Rakstāmā ļoti daudz, tapēc rakstīšu pa daļām kad būs brīvs brīdis. Jautājumi, ieteikumi, labojumi, papildinājumi welcome komentāros vai uz pm.

Borta dators

Borta datora instalācija benzīndzinējiem

Kas nepieciešams:

  1. Spidometrs ar borta datoru vai borta datora bloks atsevišķi

    vai

Gadijumā, ja ir tikai pats bloks, tas ir vienkārši nomaināms atskrūvējot 3-4 skrūves

  1. Logutīrītaja slēdzis ar borta datora pogām un attiecīgo ligzdu vadiem


  2. Pravodka vienā gabalā, vai nepieciešamie štekeri:

Melns 10pin štekeris pie instrumentu paneļa

Šāds brūns štekeris slēdžiem

  1. Atkarībā no vadu garuma pie štekeriem, var vajadzēt papildu vadus ar ko tos pagarināt.

  2. Nu un protams lodāmurs, alvai, auduma lenta, termokembriki vai izolācijas lenta ja gribam visu pa zolīdo

Process

Tātad, darbiņš pavisam vienkāršs. Pravodka sastāv no 5 vadiem (KE-Jetronic esot vel papildus 3 vadi, bet tas jānoskaidro konkrētāk) no kuriem 4 savieno pašu kompi ar slēdžiem, un viens, kas aiziet uz dzinēja vadības bloku, ta saucamais patēriņa vads. Viss vienojās kopā pa krāsām

Patēriņa vads vienojās pie dzineja vadības bloka kāda no piniem:

Dzinēja vadības bloks Vadības bloka kontakts
KE-Jetronic Kontakts 10
Digifant Kontakts 10 vai B8
Multipoint Injection Kontakts 11
KE-Motronic Kontakts 10
Motronic Kontakts 31
Mono Motronic Kontakts 11 vai 27
Motronic Kontakts 31 (3B motoram 32. pins)

Lai atvieglinatu dzīvi, lielākajai daļai, ja ne pat visiem, vajadzīgais vads jau ir atvilkts zem stūres. Vads ir dzeltenā krāsā un pienāk iekš melnā štekera:


Šis vads jāsavieno ar dzelteno vadu datora pravodkā un tas pa lielam arī ir viss, borta dators ir pilnībā funcionējošs.

Pulksteņa maiņa pret tahometru

Benzīns un dīzelis

Līdz šim biju domājis, ka šis pasākums ir plug&play, bet tad pie manis pēc palīdzības griezās lietotājs, jo kā izrādās, ar pārspraušanu vien nepietiek. Instrumentu paneļiem ar pulksteni trūkst 6 metāla “ķepiņas” savienojumam ar tahometru un 2 diodes pulksteņa apgaismojumam. Principā pilnīgi pietiek ar vienu diodi, jo viena no tām ir paredzēta, lai pulkstenis izgaismotos ieslēdzot aizdedzi, otra ieslēdzot gabarītus.

Kas nepieciešams

  1. Lodāmurs un alva

  2. Instrumentu paneļa plates donors

Process

Bildes no procesa diemžēl pagaidām nebūs, bet zemāk attēlā ir atzīmētas visas 6 ķepiņas un abas diodes kas ir jātransplantē no donora, lai tahometrs funkcionētu un izgaismotos pulkstenis:

Autočeka instalācija

Ja borta datora instalācija bija salīdzinoši vienkārša, tad ar autočeku ir ko pacīnieties. Galvenokart tādēļ, ka ir nepieciešams krietni pajaukt mašīnu lai savilktu vadus un uzstādītu vajadzīgos blokus.

Kas nepieciešams:

  1. Instrumentu panelis ar autočeku (ekrāniņš pa vidu augšā)

  2. Lampu kontroles bloki. Šeit ir 2 opcijas:

  • Priekšējo lampu kontroles bloks (relejs nr. 281, P/N 443 919 469A)
  • Aizmugurējo lampu kontroles bloks (relejs nr 301, P/N 4A0 919 471)

vai

  • “kopējais” bloks gan priekšai, gan aizmugurei:

relejs nr 387, P/N 4B0 919 471
relejs nr 393, P/N 4B0 919 471 A

  1. Logūdens sūknītis ar līmeņa devēju
  2. Blīvītes sūknim
  3. 3pin štekeris sūknim
  4. 24pin balts štekeris čeka modulim
  5. Lodamurs, alva, vadi, auduma līmlenta, termokembriki

Ir divi dažādu veidu autočeki, abi izrauti no B4 paneļiem.

Ar ko tad atšķirās? Pirmkart, protams, ar plates izkārtojumu. Otrs, displejam spuldzītes liekās no sāna, nevis aizmugures, trešais, tumši zaļajam trūkst funkcijas, konkrēti ātruma brīdinājums un iespējams, ka vel kāda. Abi ir savstarpēji savietojami.

Par autočeka instalācijas prograsu - tāda nav, stāv ka stāvējis, tik cik sadabūts stūres pastiprinātāja bačoka vāciņš ar līmeņa devēju.

Ārzemju literatūra

Borta datora instalācija (vāciski)

bc_b3b4_german.pdf (1,7 MB)

Odometra remonts

Tātad pirmais, kas jādara ir (protams) jāizņem instrumentu panelis (turpmāk panelis), domāju, kad tur nav vajadzīga pamācība

Kad tas ir izdarīts, ņemam paneli un dodamies uz istabu un sākam ķidāt ārā

Atskrūvējam visas skrūves, kas panelim uz riņķi. Kopā 11, vai 12 arī vienu kas tur apgaismojuma spilktuma rezistoru un strāvas regulatoru.
mdz_odo_1

Tālāk četras skrūvītes, kas tur pašu spidometra/odometra bloku (to var darīt arī vēlāk)
mdz_odo_2

Tad ceļam aizmugures shēmu ārā (var izkrist degvielas bultiņas regulēšanas puļķis un ja atskrūvēts arī odometrs/spidometrs tad arī tas.
mdz_odo_3

Tālāk noņemam bultiņu griežot uz riņķi un vienlaicīgi velkot nost, nevis raujot tikai!
Un atskrūvējam divas melnās skrūvītes, paverās šāds skats:
mdz_odo_5

Atkal jāatskrūvē trīs skrūves, kas redzamas iepriekšējā attēlā…

Atlikušas pēdējās divas skrūves
mdz_odo_4

Tālāk mierīgi novelkam shēmu ar motoriņu ko noskrūvējām nost (uzmanīgi, var izbirt daži zobrati, ko nevajadzētu pazaudēt)
mdz_odo_6
mdz_odo_7

Un kas tad tas?
mdz_odo_8

Tālāk seko divi varianti, vai nopirkt zobratu/paneli ar zobratu, (derot no volvo), vai uzmeistarot ko pašam.

2024. g. labojums: Zobratu var dabūt no partworks.de

Tālākā daļa ir tīri informatīvos nolūkos, kad ir iespējams atrast zobratu, kas der, ja būs laiks, pameklēšu kam vēl tādi dabonami.

Variants a)
Diemžēl zobratam zobu kāpe nebija pietiekami atbilstoša
mdz_gear_1

mdz_gear_2

Variants :sunglasses:

mdz_gear_3

mdz_gear_4

mdz_gear_5

mdz_gear_6

Pēctam visu var likt kopā, un pārbaudīt kā viss strādā, pagaidām mans Homemeids jau noskaitījis pirmos 500k km un viss vēl darbojās.

1 Like