No arts pierakstiem, 2011. - 2012. gads. Pieraksti par C5 25tdi motora izcelšanu un maiņu uz 19tdi 1z dzinēju no B5 .
Kā tas viss sākas?
Vienā dienā seko zvans no Klavucis ar jautājumu- manam B4 kondišku var ielikt? Tā ka pie nosacijuma ja ir ok donors nekas traks nav, tad izlēmām gaidīt donoru…kas nenāca un nenāca
Pēc kādā laika Klavucis tomēr saprata ka ar B4 ir par mazu un sākas doma par A6C4 ar kondišu kuram iesvapot motoru no tagadējā B4, jo motors ir gerai stovis- viss kas būtu jataisa ir sataisīts. Tā kā lēto cenu grupā C4 visi ir baigas kakas sapratām ka tomēr varbūt labāk skatīties uz A6C5…
Iegādāts dzinējs
Kā izrādās B4 1z motoram ir savas kronšteinu vietas nekā A4, A6 vai Passat motoram tādēļ uz kādu nedēļu projekts iestrēga vel nesācies un laimīgā kārtā B4 palika neskarts
Un pēc apmēram desmit dienu meklējumiem…
Te jau nedaudz aplasīts donora kits
Te jau 2.5tdi izravēts ārā
Kondiškas radiators ka vienmēr neatskrūvējams

Padoms kondiškas radiātoram šļaukas var mēģināt dabūt vaļā mazliet pasildot un ar aukstu ūdeni aplejot- nezinu vai tas tā vienmēr ir, bet divas reizes sanāca
Pirms virsū likšanas viss tika rūpīgi nomazgāts
Tā kā tas A6 bija kādreiz iemīcīts grāvī kārbas kronšteini bija salūzuši- bet to konstatēju tikai tad kad noņēmu nost. Kronšteinus atradu turpat netālu no Siguldas tādēļ izdomāju mainīt, nevis metināt
Un tad, kad viss bija samazgāts
Varēja ķerties klāt motoram
(par ieplūdnieku mazliet vēlāk)
Dīzeļiem, tikai nezinu kādēļ, nāk savādāki blīvslēgi kloķenei- B4 bija normālā paskatā, šim afn jau no “kosmosa”"! To nomainīju pret normālu
Aluminija korpusu ņēmu no kaut kāda paveca 4cyl motora, blīvslēgs visparastākais audi 85x105x9/11 blīvslēgs. Blīves starp bloku un alumīnija flanci griezta no 0.8 paronīta loksnes
Pa kreisi afn , pa labi no HVZ motora
Šeit afn no “sētas” puses.
Viss jau vietā.
Sajūgs tika aizstāts pret parasto - ne dubultmasas
Tā ka milzu jauda neplānojas, tad par donoru tika ņemts 225mm sajūga komplekts no 2.0 16v B4. Sajūgs nogājis bija kādus 5tk km
Ja būs par vāju, domāsim ko uz 240mm
EDIT - nepilnu pus gadu pēc tam sajūgs tomēr beidzas, ja nu akurāt domā ka Tev viņš nebeigsies - varu pateikt, ka tad visticamāk mašīna Tev neiet.
Ieplūdes kolektors
Tad nomainiju ieplūdnieku no 1.9TDI PD 130/150zs motora. Ieplūdnieku mainiju jo B4 1z caurums ir uz priekšu, un tā ka doma bija likt to motoru tad nopirku kolektoru, protams, diametrs arī patīkams!
PD kolektoram būs japeiskrūvē flancis lai var šļauku uzlikt normāli
Sixgangs 1.9tdi
Dzelzis starp motoru un kārbu 5 un 6 pak. ir vienāds, arī alumīnijs apakšējias kas nāk pie kartera.
Pats subjekts
Piemēram… un liekam iekšā…
Motors bija jau kopā ar kārbu, bet bez kārbas kronšteiniem- tā iecelt ir vieglāk. Kārbas kronšteini jau vietā.
Paceļam kārbu uz augšu lai var uzlikt paduškas…
Kārba ir vietā
un motors arī…
Turpinājums
Motora paduškas atstāju vecās no 25tdi - viena bija ar “vadiem” otra liekas ka mainīta - jau bez vadiem, bet abas pēc crasha salauztas, tā kā budžets ir neizsmeļams
Palīgā nāca
Martins kurš gan cits?!
Tagad varu pateikt uz reiz- par V6 paduškam aizmirstat, liekat uzreiz R4 dīzeļa.
Tālāk- pēčkas šļaukas
Tās pa kreisi ir no 1.9, pa labi 2.5- V6 šļaukām spraužamie gali ir taisni - R4 dīzelim- 90grādu leņķi(ar tosola sildīšanu) It kā no V6 var uzlikt arī 1.9, bet sanāk baigi izlocīt- gribējās lai viss ir smuki tādēļ nomainīju.
Plusa vads
2.5tdi vads kas neder.
1.9 ir mazliet īsāks un ar vienu klemmi tikai pie startera, kā arī startera ierosmei nāk cits vads, no motora kopējas pravodkas, šis attēlos ir no 2.5.
1.9tdi vads jau savā vietā - divi pirmie caurumi lanžeronā ir V6 dīzeļa plusa vada stiprināšanas vietai.
Stūres pastiprinātājs
Stūres pastiprinātāja sūkņi ir stipri līdzīgi, tā ka man donora kitam bija jau sūknis daudz neiespringu un liku to kas bija klāt motoram
Turp šlauka no šķidruma tvertnes 1.9tdi ir biki garāka un gandrīz taisna, nevis ka V6 ar 90grādos noliektu galu
Augšēja - 1.9, apakšējā - 2.5
Šļauka no sūkņa uz reiku der, ar nelielām pārbūvēm- sākumā viņu vajag izvilkt ārā no ABS kronšteina apakšas- to viegli var izdarīt atskrūvējot kronšteinu un paceļot uz augšu
Un pašā šļaukas galā vajag nomainīt “bandžo” tipa galu
Šis konkrētais ir sametināts no diviem Hansafleksā nopērkamajiem presējamajām armatūrām.
A4, A6, Passat der motori viesiem 3. Bet B4 der tikai B4 motors?
No jaunākajiem vecakajam motoru var ielikt - otrādi gan nē - viņiem pie ūdenssūkņa atšķīrās skrūvju caurumi.
Sākumā bija doma ņemt donoru - apmēram pa 1200 uz augšu eiro Lietuvā var atrast, var arī te pat, bet tieši tad kad mums vajadzēja nekā prātīga nebija, tā ka pa diezgan labu cenu dabūju šito kitu, nolēmām palikt tikai pie motora ar parpalām.
Tagad, domājams, būtu labāk ņēmuši donoru kā tādu, bet nu jau par vēlu - motors gandrīz jau rūc - vel palikuši daži sīkumi ar kondišku un programatūru iekš ECU.
Turpinājums NR2
Gaisa filtra kaste
1.9tdi caurums GMM nāk uz riekšu, 2.5uz aizmuguri
Pa kreisi 1.9 pa labi - 2.5. Der arī no A4B5 un Passat. Paldies @MXR
Ap motoru pravodka
Ņēmu no donora- pārlodēju tikai tos štekerus kas ir pie virsbūves- vadības bloks būs no Passat ar diviem štekeriem. Vispār pravodkas ir ļoti līdzīgas- ja nav donora- var arī pārtaisīt no 2.5
Ar trešo reizi sanāca viss kārtībā

Vel ir sīkas nianses saistībā ar kondicionieri, un radiatora devēju, kā arī ar sešpakāpju kārbas atpakaļgaitu - bet tur vienkārši vajag vadus pagarināt, vai saīsināt.
Motora priekšējais kronšteins
Augšējais 1.9tdi, apakšējais 2.5tdi
“Televizora” pārbūve
Šim Audi starpdzesētājs paliks no 2.5tdi. 2.5tdi priekša.
Priekša bez sijas
Vieta kur jāzāģē priekšas plastmasa lai uzliktu “trubu” no 1.9tdi
Gatavs!
šeit es vel nezināju par radiātoru…

Turpinājums NR3
Tā kā starpdzesētājs palika no V6 motora nācās kombinēt ieplūdes caurules
Labās puses caurule (turbīna-starpdzesētājs) ir sakombinēta no V6 oriģinālas caurules un no dzelzs līkuma/pārejas kas ir uzmetināta no kaut kādas mazdas un tā paša V6 dīzeļa dzelzs caurulēm
Šis mezgls brīnumainā kārtā izdevās ar pirmo mēģinājumu

Kreisās puses caurule ir pagatavota no alumīnija caurules taisnajiem gabaliem un no šrotā salasītiem dīzeļu līkumiem. Alumīnija caurules pirku Sia “Alfametals”.
Bildē viens 90grādu līkums iztrūkst, bet caurules ir novietotas apmēram tā ka viņas būs motortelpā
Kopskats.
Šeit var redzēt arī flanci lai visu to varētu pievienot 1.9 PD kolektoram.
Labās puses caurule ir tāds “pagaidu” variants, kreisā gan tagad (ar trešo mēģinājumu, jo pirmajā bija oriģinālā ar pāreju, otrajā aizmirsu par tosola bačoku ) ir tāda, ka būs visu laiku
Kreisās puses caurule, iekšpusē visā garumā nav tievāka par 56mm un resnāka par 58mm. Tieši tāds diametrs arī ieplūdes kolektoram iekšpusē.
Labā puse pakāpeniski arī paliek resnāka uz 56mm.
Salīdzināšanai ar oriģinālo, no rollera aizlienēto cauruli.
Turpinājums NR4
Balīte turpinās.
GMM
Utilizētais GMM, kas man pašam nepatīk izpildījumā
Tā ir vienkārši 70mm caurule ar piemetinātām ausīm, PD motoriem ir 80mm, tā kā šeit liela jauda neplānojās, par derīgu tika atzīts šis variants.
Radiators
2.5tdi ir savādāk izvietotas caurules, nekā 1.9tdi, bet ir savukārt piestiprināts milzīgs starpdzesētājs, kas nav 1.9tdi. Sākotnēji, bija doma likt 1.9 radžiku un visu to vienot kopā ar starpdzesētāju, bet tā ka vis bija vairāk vai mazāk pakaļā- dēl fakta ka radiators ir šaurāks un nav skrūvju caurumi:
1.9tdi
Izdomāju tomēr apakšējo cauruli nest uz otru pusi.
Pirmais variants izgāzās dēļ tā ka aizmirsu par kondicioniera siksnu
Variants II
Tika atzīts par nederīgu dēļ gandrīz neiespējamās cauruļu montāžās
Tā “U” caurule ir sametināta no divām A6 1.8T maģistrālajām tosola caurulēm.
Radiatoraa galā caurule izskatījās apmēram tā - gumijas līkums no Astra 1.7dti un plastmasas spraužamais gals no… Sharan kaut kāda, laikam 2.0i
Pa kreisi - 2.5tdi pa labi galiņš no šarāna
Biki piekoriģēju “televizoru”
Un tad tapa variants NR III
Jau viss vietās, kam jābūt (jau variants IV)
Un gatavs montāžai
Gumijas caurules, kreisajā pusē, izmantoju no tā paša 1.9tdi, smuki atzāģējot vaļā tos plastmasas uzkausējumus un novelkot cauruli no štucera nost.
Degvielas maģistrāle
Tā ka 2.5tdi “tudatka” ir 12mm un 8mm “obratka”, bet 1,9tdi tikai 8 un 6mm nolēmu (arī ar otro reizi)filtru likt no 2.5tdi un šļaukas visā garumā vienādas 12mm un 8mm
Filtra maiņa bija vienārši Plug&Play jo diametrs un stiprināšana ir pilnīgi vienādas.
Tālāk no filtra uz sūkni…
Tudatkai paņēmu štuceri no 2.5tdi, no sākuma uzliku to caurspīdīgo cauruli, bet tā ka viņai viss bija slikti noņēmu nost un uzliku vienkārši gumijnieci.
Obratkai nozāģēju 1.9tsi oriģinālas caurules līko galu ar sašaurinājumu uz 6mm, un uzgriezu M8 vītni, lai turas. Oriģinālo caurulīti atvalcēt nevarēju, arī karsējot, jo diezgan pabieza bija.
P.S. Pirmais veiksmīgais test drive jau ir aizvadīts!
Vadības bloks
Sākotnēji domāju likt vadības bloku no tiem 1.9tdi kam bloks ir ar vienu štekeri, bet kā beigās izrādījās bloki maksā kosmosu un štekeri, lai cik tas dīvaini nebūtu, vēl vairāk ir sasnieguši stratosfēras augstākos slāņus.
Tad vel nebija skaidrs kas vispār visu programmatūru taisīs, bet sapratu ka ceļš vedīs pie Jonix. Sakomunicēju Jonix un noklausoties viņa norādījumus atstāju veco, oriģinālo vadības bloku ar diviem štekeriem. Kur “provodka” bija jau gatava. Vecā tipa ECU, kas ir alumīnija korpusā ar vienu štekeri der tikai tolmetam. Normāliem blokiem MAP ir motortelpā, nevis ECU korpusā
Programatura + Čips
Sākotnēji šeit daudz uzstādījumi nebija - tā ka oriģinālais GMM nebija un tērēt ~30 Ls galīgi negribējās bija skaidrs ka šis elements būs “jāutilizē” tā pat ka EGR, kas ieplūdes kolektora konstrukcijas dēļ vairs nebija fiziski iespējams. Un protams arī “čips”, lai var ar šest sot koņei šļifovaķ Kā arī pa sliktu nenāktu arī imobilaizeri sapārot.
Pirmajā čipa regulēšanas reizē atradās zaļais drošinātājā, kādēl brīžiem mašīna gļukoja.
Pēc pēdējas regulēšanas tika sasniegts vēlamais rezultāts- ar 0.205 sprauslām, rezultāti pēc street dyno- 109 Kw un 380 Nm, kas šim FWD A6 vienkārši liek lidot.
Pilnai laimei pateriņš ir apmēram 5.5-6 l/100 km
Sajūgs II
Un tagad varat minēt kas divas dienas pēc galīgās čipošanas nomira…
Atrisinājām ar 240 mm kurvi un disku