"Gudrā" eļļas temperatūras/līmeņa sensora problēmas (SENSOR)

Sveiki!
Jau gadu braucu ar šādu problēmu un pie visiem kuriem esmu vērsies katram ir sava teorija kā sataisīt.
Varbut kāds ir saskāries ar šadu problemu un ir lietas kursā kā novērst?

:wave: Izskatās pēc B6 vai B7 spidometra.
Spidometram nav savienojuma ar eļļas temperatūras/līmeņa sensoru.
Problēma var būt pašā sensorā, vados vai retos gadījumos pašā spidometrā. Galīgi nav nekāda bēda salabot.

Jā B7.
Elektriķis izgāja caur vadiem un visur esot kontakts. Un sensori mainīti dažādi.Viens meistard vel minēja ka varetu būt ka neatbilst pretestība sensoram.
Tad kur varētu turpināt meklet risinājumu?

Sāksim šādi:

Pie eļļas temperatūras sensora pienāk 3-kontaktu štekeris. Šāds

Pin1 - barošana 12v
Pin2 - masa
Pin3 - uz paneli

Ko vajag samērīt:

Attiecīgi pie ieslēgtas aizdedzes 1. pinam jābūt +12V, 2. pinam visu laiku jāzvanās uz masu (virsbūvi).
Tātad loģiski mērot caur pin1 un pin2 jāsamēra 12V. To visu izmēram.
Pin3, tad aiziet uz paneli ZILĀ (32pin) konektora 23. kontaktu. Šo vadu vajag izzvanīt.,

Vēl vajag pārbaudīt motora pārsega aizvēršanās slēdzi, tas ir no slēdža motortelpā līdz paneļa ZILĀ (32pin) konektora 10. kontaktam. To vajag pārbaudīt, jo šis sensors arī piedalās eļļas līmeņa/temperatūras parādīšanā panelī.

Ar osciloskopu mērot, jāsamēra šāds signāls (ja ir zināms ejošs sensors, tad gan jau var nemērīt):

    1. impulss 20ms
  • starp impulsiem ~23-45ms
    1. impulss ~24-45ms

Ja šie pulsi ir, tad sensors ir kārtībā un ziņo gan par eļļas līmeni, gan par temperatūru. Vizuāli, kādam tam signālam jāizskatās, vari neiedziļināties… :old_crazy_2:
tinytog_osci_small

Ja Tavs elektriķis šo visu pārbaudīja, tad vadi un sensors atkrīt, tad atliek pats spidometrs, vairāk tajā elektriskajā ķēdē elementu nav.

Un par spidometru

Pirmkārt, spidometra maiņa B6 un B7 Audi ir āķīgs darbiņš, ko vislabāk veikt ar Audi/VW rūpnīcas rīkiem (ODIS). Vislabāk ir no tā izvairīties, ja var. Bet nu, protams, var mēģināt mainīt, tikai nevarēšu iedot kontaktus, kur to izdarīt. Pats B7 RB8 tipa spidometriem vēl klāt nelienu.

Man vairāk pieredze ir iekš A6 C5 un A4 B5, bet šis konkrētais sensors ir identisks ar to, kas ir Tavā B7. Uz B5 un C5 esmu redzējis neskaitāmus paneļus, kam nekontakta/nosprāguša sensora gadījumā spidometrā izdeg viena detaļa, šķiet tā bija diode. Par laimi, viegli pārlodējama. Bet jā - vaina pašā panelī

Tā kā variantu, ka vaina ir spidometrā, nevar izslēgt!
Piemēram, 5V ieejas signāla vietā uz brīdi iedeva +12 vadu vai sensora defekta pēc. Nu un kaut kas panelī mierīgi var izcepties.

Nu kaut kā tā gari iznāca :man_shrugging: :smiley:

Sensoram nav parasts signāls, ko var samērīt ar testeri. Tur nāk ārā PWM signāls, ko var samērīt tikai ar osciloskopu.

Mūždien ir problēmas ar SENSOR kļūdu. Vai viņu var “amputēt” no auto?

Ir daļa VW auto, kuriem atslēgt šo sensoru var ar VCDS, pieslēdzoties pie instrumentu paneļa un ieejot adaptācijās. Audi paneļiem tādas iespējas diemžēl nav. Tā kā vislabākais ir savest pašu sensoru, vadus un instrumentu paneli kārtībā. :man_shrugging:

A4 B5 un A6 C5

Ja ir VDO ražojuma instrumentu panelis, tad sensoru var atslēgt pamainot vērtības paneļa EEPROM atmiņā.

Iespējams līdzīgi var izdarīt arī citiem Audi, bet nu pat to tad neesmu zinošs :old_crazy_2:

TinyTog

Ar TinyTog emulatoru var “emulēt” sensora esamību. SKATI ŠEIT! Emulatoru savieno starp paneli un starp parasto eļļas temperatūras sensoru, kas skrūvējas ar M10 vai M12 vītni - tādu, kāds nāca senākiem VAG auto pirms 2000. gadam, kad tika izdomāts Hella gudrais sensors.

Vecā tipa sensoru var arī nepievienot - vienkārši netiks rādīta eļļas temperatūra panelī (ja panelī ir eļļas temperatūras rādītājs). Tādā gadījumā tikai pazudīs kaitinošā kļūda.

Savam audi piesledzu VCDS un sapratu to ka sensors rāda eļlas līmeni (-2480ml) .
Laikam sanāk ja eļlas limenis ir noteiktu lielumu pa daudz vai pa maz paneli rāda eļlas lampiņu ar uzrakstu (sensor). Taka man uz mērtaustas līmenis ir pareizs, drizuma meiģināšu ielikt pareizu eļlas sensoru jo ir nojausma ka servisā džeki ielika sensoru no cita motora tilpuma.

SENSOR rāda tad, ja ar pašu sensoru/vadiem ir problēma. -2480ml ir noklusētā vērtība, arī bez pievienota sensora droši vien Tev tur rādīsies tie -2480ml.

Ja sensors strādā un līmenis būs pārāk zems, tad panelī redzēsi: min
Pie pārāk liela līmeņa vajadzētu rādīties attiecīgi MAX.