Kāpēc nav jēgas "apgreidot" parasto skaņas sistēmu uz BOSE vecajiem Audi

Par Bose… Savulaik biju nopircis B5 Bose komplektu ar visām tumbām, visu maģi, subi, vadiem. Nevis C4, bet B5, bet nu tas ideju nemaina.

Visu to saliku. Kādu laiku jau skanēja labi, bet pēc pusgada viena tumba sāka jau pie lielāka skaļuma čarkstēt. Tad nākošā… skanēt jau skanēja, tikai nu… sūdīgi :smiley:
Man pat ir apraksts saglabājies, kā to visu izdarīt, bet ņemoties ar tiem Boses 2Ohm skaļruņiem, kurus nekur nevar dabūt, secināju:

  • pilnīgi nebija jēgas
  • savilkta čupa lieku vadu, kuri pēc tam jāravē ārā :rofl: :dizzy_face:
  • tumbas nevar dabūt
  • pērkot jācer, ka tās tumbas būs dzīvas
  • lielākā ekstra no tā komplekta bija šie te BOSE bļembuki:


:man_facepalming:

Kāpēc es to darīju? Šitik daudz vadus vajag, lai iefitotu oriģinālo BOSE sistēmu iekšā:

Maģus lielākajai daļai Audi var sakodēt divos veidos:

  • BOSE, kas aktivizē visas 4 lineārās izejas
  • Standarta, kas darbina priekšējās 2 aktīvās un aizmugurējās 2 pasīvās (vai arī visas 4, caur pastiprinātāju) izejas

Tajā BOSE režīmā iet visas 4 lineārās izejas un teorētiski varētu slēgt klāt ārējo pastiprinātāju, bet ekvalaizers ir drausmīgs un skaņa vienkārši briesmīga. Mēģināju gan ar Concert I maģi, gan ar RNS-E. Sapratu, ka vislabāk ir neslēgt to BOSE režīmu/kodējumu un atstāt tāpat. Tad pa līnijas izejām nāk ārā tīri laba skaņa. :+1: Un RNS-E viņas ir aktīvas visas 4 visu laiku, man šķiet ka Concert/Chorus sērijai arī bija tāpat.

Man ir pielikts bagāžniekā aftermārketa 4 kanālu pastirpinātājs un jaunas, normālas tumbas visās 4 durvīs (uz kurām aizvilkti vadi). Un šādi arī iesaku darīt. Kodējums maģiem (ne-bose) un aizvilku 2x RCA kabeļus no maģa uz pastiprinātāju.

RNS-E ir 4 ekvalaizera režīmi, kurus ar kodējumu var pārslēgt. Man šķiet, ka bija kaut kāds A4 Cabrio režīms, kurš skanēja vispatīkamāk.

3 Likes

Stiliņā bija lietotājs ESPoff, kurš savulaik bija sarakstījis par to, cik liels sūds ir Bõze. Uzgūglējot “Bose myths”, secinājums - Bose ir pilnīgs sūds, tikai uzprojektēts tā, lai skanētu kaut cik ciešami, kamēr parastie skaļruņi ir labāki, tikai nav tik precīzi pielasīti :smiley:

Jā. Ieslēdzot to BOSE režīmu, pa lineārājām izejām sāk nākt ārā tāda skaņa kā pa 90. gadu AM radio. :crazy_face:
Bet nu ja tā visa OEM sistēma strādā (kamēr strādā) tikmēr jau skaņa ir normāla. Problēmas sākas tad, kad tev nobeidzas kāds skaļrunis. Pat tos BOSE pastiprinātājus nav grūti dabūt. Bet tumbas ar 2Ohm pretestību vienkārši neviens gudrs cilvēks neražo.

Nav ne jausmas, kā tas ir realizēts tagad jaunajiem Audi, bet nu C4,C5 un B5 laikā viss tur ir slikti.

Jebkurā gadījumā, ņemt no donora visu to pasākumu un krāmēt sev iekšā - nav neviena loģiska pamatojuma :smiley:

Jaunajiem audī, cik zinu, nāk kaut kāds pieklājīgāks ražotājs par Bõzi.

Par skaņu - bõzei, cik lasīts, ir īpašs signāla līmenis, vairāk nekā lineārajai izejai.

P.S. Jautrs fakts - fofāgens trešajam golfam piedāvāja krutāku skaņas sistēmu nekā audī tajā laikā :smiley: - bija salīdzinoši reti izvēlēta opcija, DSP ar Nokia pastiprinātāju un subi.

Jā, laikam Bang&Olufsen. Bet stāsts tas pats - nejēgā dārga opcija, mazs ieguvums. Varbūt audiospeciem būtu citādāks viedoklis.
Atceros, ka vecajiem :vw: Golfiem nāca tās Nokia tumbas. Un principā viss zem B5 Audi jau bija “pa vienkāršo”. :grin: Varēja forši nopirkt normālas aftermārketa tumbas un samainīt.
A tad auto iebūvētās audiosistēmas sāka pamazām palikt tik komplicētas, ka īsti pat tumbas nevari pats samainīt, ej nu meklē OEM jaunas vai lietotas. :man_shrugging: Un tas viss, protams, maksā žūksni naudas.