No 2022. gada arhīva
Bija problēma ar degvielas līmeņa sensoru bākā. Jau kopš mašīnu nopirku. Degvielas rādītājs mēdza lēkāt pie kaut kāda konkrēta līmeņa, kas man bija gandrīz tukšā bāka, 0-15l. Arī tipiska vaina. Bet nu jau bija palicis pavisam slikti. Attiecīgi pie 1/4 bākas sākās gļuki un tad nevar ne izrēķināt, cik ir reālais patēriņš, ne reizēm saprast vai vispār ir degviela bākā un cik var nobraukt. Reizēm pārstartējot paneli (vai noņemot klemmi) viss atjaunojas un kādu laiciņu rāda, tas tādēļ, ka panelī notiek visādi gudri drošības pasākumi un aprēķini (lai labāk tomēr parādītu zemāku līmeni, nevis augstāku, ja ir ticis uz īsu brīdi konstatēts zemāks). Bet problēmas cēlonis pie lēkāšanas, protams, degvielas līmeņa devējs bākā. Sākumā izņēmu visu pludu ar korpusu un ar kontaktu tīrāmo notīrīju devēja plati, viss tur jaucas diezgan viegli.
Te jau noņēmis esmu plati. Pārbaudīju vispirms ko saka multimetrs, divi kontakti vien ir kur piemesties. Pie pilnas bākas A4 B5 jābūt ap 38ohm pretestībai, pie tukšas ap 275ohm. Izjaucu un notīriju kontaktu plati ar kontaktu tīrāmo un tīru lupatņu. Netīrumi tur bija. Labāk nesaskrāpēt plates virsmu. Pludam kustoties, noliktam vetikāli, kā tas ir bākā, ir pakāpeniski jāmainās pretestībai no noteiktajām vērtībām, nedrīkst būt lēcieni, raustīšanās. Man tur viss bija slikti pie mazā gala, arī pēc tīrīšanas nekas neuzlabojās. Saliku tomēr visu atpakaļ un skaidrs, ka problēma nepazuda. Vel tajā mehānismā ir divi kontakti uz atsperes, kas piespiežas pie kontaktvirsmas. Visdrīzāk vaina bija tur un tur atmetu kaut ko čakarēties un domāju paņemt šrotā citu visu pludu.
Liekas, ka man bija oem tdi pluds 8D0919673N. Aizbraucu uz šrotu, lai varētu fiksi tikt pie vajadzīgās detaļas. Bet A4 tdi pludu nebija, esot deficīts. RRR kaut ko varēja atrast, bet negribēju riskēt uz beigtu… bet B5/B5.5 pasāta VDO pludi 8E0919673D bija dabūjami. Laikam vēl ir ejošie detaļnieki tie B5 pasāti. Bākas izmērs tas pats 63l, vizuāli salīdzinot pluds nostājās pareizajās vietās. Tātad var ņemt, jāpārmaina tikai štekeris uz 4pin ovālo. Pretestību karti var pārnest no B5 paneļu softiem, jo fiziski tukšs/pilns sakrīt un bākas tilpums arī sakrīt. Vēl varēja paņemt pludu no C5 tdi, taču tad nerādīs pareizu range (nobraucamos km), jo bākas kalibrācija tur ir uz 70l, nevis 63l. Tad kaut kas jārēķina no rokas pašam un nebūs 100% korekti, passāts iznāk ērtākais variants, jo bāku tilpumi sakrīt un būs vieglāk pārnest kalibrāciju.
Jaunu china pludu negribēju ņemt. Nebija arī uz vietas. Nav jau grūti mazliet palabot spidometra softā bākas kalibrāciju.
Pa kreisi ir B5 pasāta VDO pluds 8E0919673D , pa labi A4 oem noname pluds 8D0919673N . Atplūdes trubas diametrs mazliet lielāks pasāta korpusam, bet tas nekas, trubu var uzmaukt.
Pasāta pludam pamēru pretestību. Tukša bāka 53ohm , pilna bāka 260ohm . Pretējs virziens nekā A4 un arī citas vērtības. Virziens līdzīgs C5, MK4 golfiem. Pārbaudīju arī vai pretestība nomērās smuki.
Štekeri fiksi pārlodējam, pa krāsām viss sakrīt. Izmantojas jau tikai divi kontakti, jo sūkņa bākā dīzelim nav.
Uzliku pasāta pludu, jo nebija grūti pārlodēt vienu štekeri un pārnest pretestību kartes no pasāta paneļa uz audi paneli.