RNS-E iekš B6 un B7
Būs vajadzīgas četras VAG radio izņemšanas atslēgas!
Ja tavam B6 vai B7 jau ir 2din Symphony radio
šāds te:
Tad ir ļoti viegli ielikt RNS-E:
Ja tev tomēr ir 1din radio
Tad nāksies vien salikt visu vajadzīgo no 2din donora viduskonsoles
Symphony II → RNS-E svaps
RNS-E savienojumi
Attēlā RNS-E aizmugures daļa un pieslēgvietu apzīmējumi. Aizmugurē šiem aparātiem atrodas arī dzesēšanas ventilators. Visiem RNS-E uz virspuses vāka ir arī t.s. pinouts, jeb konektoru kontaktu apzīmējumi. Tieši tāpat tas ir 90% no Audi radio paaudzēm, tāpēc pārlodēt no viena konektora un citu ir ļoti vienkārši, ja priekšā ir abu veidu radioaparāti.
Aizvietošana ar RNS-E - vadu daļa
Ir divi varianti. Lietot gatavu pāreju no Symphony uz RNS-E. Vai noņemt quadlock kantaino konektoru šrotā no kāda auto ar RNS-E standartā un pārlodēt vecā vietā. Jo būsim reāli, pēc apgreida uz RNS-E vairs atpakaļ to veco maģi negribēsies
Pāreju var likt. No pieredzes - lietojot to pāreju ir divi iespējamie mīnusi:
- Var rasties kaut kāds lieks fons tumbās no tā vadu žūkšņa (var arī būt viss OK)
- Tā pāreja aizņem diezgan daudz vietas aiz paša radioaparāta, auto, kā, piemēram, C5 to pāreju tur iebāzt ir pagrūti
Pašu pāreju var nopirkt Aliexpress meklējot pēc frāzes “rns-e adapter”. Un noteikti var nopirkt arī citur.
Tā pāreja izskatās šādi:
Video no konektora pārlodēšanas darbiem
Tas gan iekš C5, taču vadu darbos tur īsti nekas nemainās, izņemot to, ka antenas konektoram ir vajadzīgs cits gals vai gala pārlodēšana uz Fakra antenas galu.
Pati pāreja
Pāreja izskatās šādi, viengabala konektors ar fiksējošu, aizvelkamu kāju. Konektors viegli sadalās. Veidojot pāreju pašam vai pārlodējot uz quadlock štekeri, vislabāk ņemt oriģinālo konektoru, jo ķīnas konektors ir mazliet sūdīgaks par oriģinālo.
Diversity antena
Kopš Symphony II iekš B6 vairs netiek izmantota parastā radio antena, bet gan Diversity antenas sistēma. Šo sistēmu ļoti daudz var novērot C5 un B6 , B7 un jaunākos Audi. Ja oriģināli ir nācis Chorus II vai Concert II, tad Diversity antenas nebūs.
Diversity antenas uztveršanas sistēma pāris vārdos
- Savādāks konektors
- Antenas signāla uzlabošana
- FAKRA konektoru sistēma
- Atsevišķs antenas pastiprinātāja bloks
- Vairākas iebūvētas antenas ar atšķirīgu specifiku, starp kurām antenas bloks izvēlās labāko iespējamo signālu.
Ar Diversity antenas sistēmu vēl jo vairāk ir ieteicams pieturēties pie OEM radio uztvērējiem, lai nezaudētu signāla uztveršanas kvalitāti
B6 un B7 ar Symphony II nebūs nepieciešama Diversity antenas konektora pāreja, jo konektors jau būs pareizais
Darbi ap antenas konektoru
Attēli no audizine.com ar komentāriem angļu valodā.
Antenas konektoru nevarēs iespraust RNS-E. Oriģinālo antenas konektoru ir jāizjauc, un “jāpārsprauž” baltajā Fakra konektorā.
Attēli ir aprakstīti, tā kā seko soļiem.
Jaucam ārā oriģinālo gaiši brūno konektoru
Ja gadījumā gribam atstāt iespēju pāriet atpakaļ uz Symphony, tad saglabājam šos konektorus un kaut kur noliekam.
Mums vajadzēs šādu balto Fakra konektoru ar divām vietām, kurā iestiprināsies divi antenas spraudņi. Konektors viegli izjauksies, izņemot violeto sprostu. Sprostu pēc tam jāatceras ielikt atpakaļ!
Liekam iekšā antenas konektoru attēlā norādītajā pozīcijā.
Rezultāts izskatīsies aptuveni šādi. Atceries, ka būs vajadzīgs viena pāreja, lai varētu savienot parasto FM/AM antenas konektoru. Arī šī pāreja jāievieto Fakra konektorā.
Galu galā varam konektoru pievienot RNS-E. Lai 100% zinātu, ka Diversity antena ir aktīva un darbojas, tad vajag pieslēgties pie radioaparāta ar diagnostikas iekārtu, piemēram, VCDS un apskatīties vai neparādas kļūda par Diversity Antenna pie Fault Codes.
GPS antena
GPS antena būs nepieciešama, jo oriģināli auto bez navigācijas tā nenāk. GPS antena savienojas ar radiouztvērēju ar zilu konektoru. Šīs antenas var nopirkt no Aliexpress par samērā lētām naudām, meklējot pēc “GPS antenna RNS-E”.
Attēlā zemāk tiek nostiprināts antenas konektors pie RNS-E
Attēlā zemāk GPS antenas uztvērēja gals tiek nostipināts kreisajā pusē pie šofera puses drošinātāju kastes. Es gan ieteiktu antenu novietot maksimāl augstāk zem priekšējā paneļa. Atceries, ka oriģināli GPS antena atrodas auto ārpusē.
Skats aiz RNS-E ar visiem konektoriem un pārejām
CD mainītāja (čeindžera) savienošana
CD mainītāja savienotājs ir apzīmēts ar baltu bultiņu (CD Changer harness). No šīs vadu buntes iznāks ārā brūns vads, kas ir CD mainītāja masas vads. Šo vadu var pieskrūvēt pie radio masas ar kādu no radio skrūvēm, vai arī pievienot pie barošanas konektora (Connector #3) masas brūnā vada (pin 8)
Tas ir viss?
Ja tev pirms RNS-E iekš auto bija Symphony
Tad ir vajadzīgs veikt adaptāciju instrumentu panelī, lai auto zinātu, ka tagad ir pievienota navigācijas iekārta. Ar VCDS jāpieslēdzas instrumentu panelim (17 - Instruments). Pie adaptācijām (Adaptation) grupā 62. ir jāizmaina vērtība uz saderīgu. Informāciju par to, kāda vērtība ir jāiestata var aplūkot ar peles kursoru uzejot uz vērtības ievades lauka. Kāda vērtība tur jāliek, nevaru patiekt, jo katram auto aprīkojums atšķiras.
Ja tev pirms tam bija uzstādīts RNS-D, tad papildus kodēšana nav vajadzīga
Tieši tā! Var spraust visu klāt un likt iekšā!