- gads, 16. marts, pieraksti…
Pirms laiciņa ienāca prātā ideja uzlikt 012 EDC15VM+ vadības bloku un no MXR vienu sarunāju un ar visiem 012tā štekeriem (PD štekeri arī derēs, bet būs jāpārkrāmē vietām pini). Paldies atkal MXR!
012 vadības bloki nāca tiem retajiem FL B5 ar VP motoriem, bet kā labi zināms der jebkurš 012 ECU no jebkura VAG auto, vajag tikai saprogrammēt ar pareizo softu.
Kāpēc man vajadzēja viņu mainīt:
- jaunāks, modernāks un populārāks ECU, vairāk iespēju,
- var viegli pārprogrammēt pa k-līniju pa dažām minūtēm, nav jārausta ārā ECU, čipi un nav jāvelk laukā programmators
- launch kontrole,
- can-bus atbalsts (var pielikt komponentes ar can-bus atbalstu, piemēram, ABS bloku ar ASR vai ESP, instrumentu paneli, kas neatbalsta analogos signālus)
Normālam cilvēkam, kas grib tikai braukt, varbūt vienreiz iziet čipošanas procedūru un neko vairāk nemainīt, tur īsti nav jēgas mainīt vadības bloku, ja vien nav vecais MSA12 68pin ECU.
Tātad kas jādara - jāsamaina divi resnie ECU štekeri, šī procedūra būs 99% līdzīga pārējiem VAG grupas auto.
Bija 038906018FD (A4 B5 1999.g AFN), tagad būs 038906012C. Uzraksti uz ECU paliks, bet, protams, softs ir jāpārprogrammē, lai atbilstu gan pareizajam dzinējam, gan auto. Cik palūrēju internetā A4 B5 ar AVG (AFN pēctecis, 110hp motors). Cik tur atšķirības dzelžos nemāku teikt, bet zinu, ka AVG softs derēs. Tad sazīmēju oriģinālu, vēl nesaregulētu 012AH softu. A4 B5 ar AVG motoru nāca 038906012AH (bez ESP) vai 038906012BL (ar ESP). Tā kā man nav ESP, tad izvēlējos AH variantu - nebūs liekas kļūdas par ESP neesamību. Tas tīri tā, lai būtu tāds pats softs, kādam tur oriģināli vajadzētu būt.
Tad, kad softs ir atrasts, ECU ir un štekeri ir, paliek divi varianti. Programmēšu, tad kad ECU būs mašīnā, lai nebūtu lieki jāslēdz uz galda.
- Taisīt adapteri no vēlams neejoša 018 ECU uz 012 štekeriem
- Lodēt štekerus uzreiz klāt veco vietā
Otrais variants būs labāks, jo nav īsti jēgas atgriezties pēc tam atpakaļ pie vecā ECU. Taču kam negribas griezt nost ECU štekerus, var arī uztaisīt pāreju paņemot spraudņus no kāda 018, bet pārejai jābūt smuki nostrādātai. Tā kā man auto visu laiku kustībā, tad uztaisīju pāreju pa diviem vakariem, bet kaut kad vajadzētu arī salodēt smuki vadus pa tiešo, pagaidām būs tāpat. Ja lodēsiet pāreju, tad jārēķinās, ka tur nav baigi daudz liekas vietas tajā ECU kastē.
018->012 pārejas pinouts
MSA15-EDC15_AUDI_B5_AFN.pdf (513,3 KB)
Vadu savienojumiem jābūt tādiem kā ekseļa tabulā, piefiksēju, ka norādītās vadu krāsas bieži sakrīt, bet mēdz arī nesakrist, tā kā tās nav īsti vajadzīgs ņemt galvā. Vadu savienojumi pa lielam ir pareizi, lai viss strādātu, bet ir pāris nianses, ko var nesaprast:
25 ground brown/blue 52
MSA15 25pin ground brown/blue → EDC15 52pin
Cik var noprast pēc vada krāsas, domāta masa gāzes pedālim, bet tāda 52. pina EDC15 štekerī nemaz nav. Laikam sajaukuši ar 53. pinu. Šo rindu var pilnīgi droši ignorēt.
4 air mass flow (pin3) brown 49
MSA15 4pin air mass flow pin 3 → EDC15 49pin
Par šo - EDC15 vadības blokam tiek vilktas atsevišķas masas uz MAF, MAP sensoriem un gāzes pedāli, taču MSA15 sensoriem izmanto kopējo masu, līdz ar to teorētiski vajag aizvilkt trīs vadus uz attiecīgajiem sensoriem. Taču, ja pievienosim šo pinu, tad visi sensori strādās pa kopējo masu tāpat kā MSA15 un nevajadzēs vilkt pārējos masas vadus. Ja taisam pa pareizo, tad šo rindu vajag ignorēt un aizvilkt sekojošus vadus:
51 gas pedal (pin6) green/red
53 intake temp (pin1) brown/blue
49 air mass flow (pin3) purple/green
Pašlaik man visi sensori strādā pa kopējo masu tāpat kā MSA15 un neesmu vēl novērojis nekādas problēmas. Vai tiešām vajag tās atsevišķās masas, īsti nezinu, palabojiet mani. Signāls noteikti mazāk ietekmētos no traucējumiem.
Tad kad tik tālu ir tikts ir četri nu tā ne īsti obligāti savienojumi:
33 (T10e/8) green
80 (T10/7) purple/yellow
47 hazard switch (8/AB) green/purple
88 +12v X(S10/5) black/green
Kam īsti ir paredzēti 33., 80. un 88. pini nezinu, pagaidām neesmu palūrējis diagrammās, taču pie 47. pina paredzēts pievienoties pie avārijas gaismu slēdža 8. pina (man, piemēram, nebija green/purple, bet gan blue/purple, bet tas lietas būtību nemaina). Ja nepievienosim 47. pinu, iekš ECU būs kļūda par Crash Signal from Airbag Controller: Implausible Signal. Tā kā to liekam klāt.
Nu tā - kad tas izveikts, tad ar vadiem viss ir izdarīts. 33., 80. un 88. pinus atstāju nepievienotus, ECU par to arī nebļaustās.
Tā kā plānoju palaist instrumentu paneli nevis pa analogajiem signāliem, bet pa CAN, tad pieslēdzos šiem piniem:
6 can L (abs pin 10) red/brown
7 can H (abs pin11) red/black
Te bildē vēl neesmu pielicis vadus pie instrumentu paneļa un neesmu aizvilcis vadu pie avārijas gaismu slēdža.

CAN signāla vadus jāsavij kā attēlā, lai mazinātu traucējumus Powertrain CAN tīklā/data busā.
Tajā pinoutā ir norādīts, ka šie pini pienāk pie ABS bloka, taču tas ir tādā gadījumā, ja ir ABS bloks ar CAN atbalstu no 2000.g+ B5 FL - tas informācijai.
Attiecīgi pin6 (CAN LOW) uz immo3 instrumentu paneļa zaļā štekera pin19
Un pin7 (CAN HIGH) uz immo3 instrumentu paneļa zaļā štekera pin18.
Tad instrumentu paneļa adaptācijas 60. kanālā 0 vietā (darbība pa analogajiem signāliem) pievienojam +1025 pareizai instrumentu paneļa komunikācijai ar ECU pa CAN. Ja šo neizdaram, tad iekš ECU būs kļūda, ka nav savienojuma ar instrumentu paneli. Taču, ja mašīnā nav immo3 paneļa ar CAN atbalstu, tad iekš ECU būs šī kļūda, taču šīs ir iespējams izprogrammēt palabojot ECU softu.
Tāpat var parādīties arī Powetrain Data Bus kļūdas par savienojumiem ar ABS vai transmisiju, iespējams ko citu, taču arī šīs var izprogrammēt. Citādi tās kļūdas tur var arī sēdēt un nevienam netraucēs, taču smukāk būs viņas izvākt, to pagaidām esmu paslinkojis izdarīt.
Par programmēšanu daudz nerunāšu, bet bija interesanta nianse ar to, ka nolasīt 012C oriģinālo softu varēja, taču ierakstīt neizdevās. Netipiski 012 bija ielodēta aizsardzība un 512K atmiņas čipa saturs bija nošifrēts (lai gan tāpat varēja nolasīt šo sačipoto softu, bet pa tiešo no čipa - viss šifrēts).
Bildē redzams ne visai skaisti salodēti kontakti. Bet aizsardzība gan nopietna

Vienīgā lieta ko pats pagaidām nesaprotu - 012AH AVG softā ir savādāki sūnķa spriegumi nekā 018FD. Tur ir savādākas sprauslas? Pārējās kartes sakrīt.
Ja ir izdevies iegūt 012 ECU uzreiz no pareizā motora un auto, tad, protams, neko nevajag programmēt, tikai pēc tam piekodēt immo, ja viņs tur ir. Strādājot ar vadiem jāņem vērā tās pāris lietas ko uzrakstīju un jāatrod pareizais softs ar ko saprogrammēt ECU.