1.9TDI 012 (EDC15VM+) vadības uzlikšana 018 vietā

  1. gads, 16. marts, pieraksti…

Pirms laiciņa ienāca prātā ideja uzlikt 012 EDC15VM+ vadības bloku un no MXR vienu sarunāju un ar visiem 012tā štekeriem (PD štekeri arī derēs, bet būs jāpārkrāmē vietām pini). Paldies atkal MXR!

012 vadības bloki nāca tiem retajiem FL B5 ar VP motoriem, bet kā labi zināms der jebkurš 012 ECU no jebkura VAG auto, vajag tikai saprogrammēt ar pareizo softu.

Kāpēc man vajadzēja viņu mainīt:

  • jaunāks, modernāks un populārāks ECU, vairāk iespēju,
  • var viegli pārprogrammēt pa k-līniju pa dažām minūtēm, nav jārausta ārā ECU, čipi un nav jāvelk laukā programmators
  • launch kontrole,
  • can-bus atbalsts (var pielikt komponentes ar can-bus atbalstu, piemēram, ABS bloku ar ASR vai ESP, instrumentu paneli, kas neatbalsta analogos signālus)

Normālam cilvēkam, kas grib tikai braukt, varbūt vienreiz iziet čipošanas procedūru un neko vairāk nemainīt, tur īsti nav jēgas mainīt vadības bloku, ja vien nav vecais MSA12 68pin ECU.

Tātad kas jādara - jāsamaina divi resnie ECU štekeri, šī procedūra būs 99% līdzīga pārējiem VAG grupas auto.

Bija 038906018FD (A4 B5 1999.g AFN), tagad būs 038906012C. Uzraksti uz ECU paliks, bet, protams, softs ir jāpārprogrammē, lai atbilstu gan pareizajam dzinējam, gan auto. Cik palūrēju internetā A4 B5 ar AVG (AFN pēctecis, 110hp motors). Cik tur atšķirības dzelžos nemāku teikt, bet zinu, ka AVG softs derēs. Tad sazīmēju oriģinālu, vēl nesaregulētu 012AH softu. A4 B5 ar AVG motoru nāca 038906012AH (bez ESP) vai 038906012BL (ar ESP). Tā kā man nav ESP, tad izvēlējos AH variantu - nebūs liekas kļūdas par ESP neesamību. Tas tīri tā, lai būtu tāds pats softs, kādam tur oriģināli vajadzētu būt.

Tad, kad softs ir atrasts, ECU ir un štekeri ir, paliek divi varianti. Programmēšu, tad kad ECU būs mašīnā, lai nebūtu lieki jāslēdz uz galda.

  1. Taisīt adapteri no vēlams neejoša 018 ECU uz 012 štekeriem
  2. Lodēt štekerus uzreiz klāt veco vietā

Otrais variants būs labāks, jo nav īsti jēgas atgriezties pēc tam atpakaļ pie vecā ECU. Taču kam negribas griezt nost ECU štekerus, var arī uztaisīt pāreju paņemot spraudņus no kāda 018, bet pārejai jābūt smuki nostrādātai. Tā kā man auto visu laiku kustībā, tad uztaisīju pāreju pa diviem vakariem, bet kaut kad vajadzētu arī salodēt smuki vadus pa tiešo, pagaidām būs tāpat. Ja lodēsiet pāreju, tad jārēķinās, ka tur nav baigi daudz liekas vietas tajā ECU kastē.

018->012 pārejas pinouts
MSA15-EDC15_AUDI_B5_AFN.pdf (513,3 KB)

Vadu savienojumiem jābūt tādiem kā ekseļa tabulā, piefiksēju, ka norādītās vadu krāsas bieži sakrīt, bet mēdz arī nesakrist, tā kā tās nav īsti vajadzīgs ņemt galvā. Vadu savienojumi pa lielam ir pareizi, lai viss strādātu, bet ir pāris nianses, ko var nesaprast:

25 ground brown/blue 52

MSA15 25pin ground brown/blue → EDC15 52pin

Cik var noprast pēc vada krāsas, domāta masa gāzes pedālim, bet tāda 52. pina EDC15 štekerī nemaz nav. Laikam sajaukuši ar 53. pinu. Šo rindu var pilnīgi droši ignorēt.

4 air mass flow (pin3) brown 49

MSA15 4pin air mass flow pin 3 → EDC15 49pin

Par šo - EDC15 vadības blokam tiek vilktas atsevišķas masas uz MAF, MAP sensoriem un gāzes pedāli, taču MSA15 sensoriem izmanto kopējo masu, līdz ar to teorētiski vajag aizvilkt trīs vadus uz attiecīgajiem sensoriem. Taču, ja pievienosim šo pinu, tad visi sensori strādās pa kopējo masu tāpat kā MSA15 un nevajadzēs vilkt pārējos masas vadus. Ja taisam pa pareizo, tad šo rindu vajag ignorēt un aizvilkt sekojošus vadus:

51 gas pedal (pin6) green/red

53 intake temp (pin1) brown/blue

49 air mass flow (pin3) purple/green

Pašlaik man visi sensori strādā pa kopējo masu tāpat kā MSA15 un neesmu vēl novērojis nekādas problēmas. Vai tiešām vajag tās atsevišķās masas, īsti nezinu, palabojiet mani. Signāls noteikti mazāk ietekmētos no traucējumiem.

Tad kad tik tālu ir tikts ir četri nu tā ne īsti obligāti savienojumi:

33 (T10e/8) green

80 (T10/7) purple/yellow

47 hazard switch (8/AB) green/purple

88 +12v X(S10/5) black/green

Kam īsti ir paredzēti 33., 80. un 88. pini nezinu, pagaidām neesmu palūrējis diagrammās, taču pie 47. pina paredzēts pievienoties pie avārijas gaismu slēdža 8. pina (man, piemēram, nebija green/purple, bet gan blue/purple, bet tas lietas būtību nemaina). Ja nepievienosim 47. pinu, iekš ECU būs kļūda par Crash Signal from Airbag Controller: Implausible Signal. Tā kā to liekam klāt.

Nu tā - kad tas izveikts, tad ar vadiem viss ir izdarīts. 33., 80. un 88. pinus atstāju nepievienotus, ECU par to arī nebļaustās.

Tā kā plānoju palaist instrumentu paneli nevis pa analogajiem signāliem, bet pa CAN, tad pieslēdzos šiem piniem:

6 can L (abs pin 10) red/brown

7 can H (abs pin11) red/black

Te bildē vēl neesmu pielicis vadus pie instrumentu paneļa un neesmu aizvilcis vadu pie avārijas gaismu slēdža.


canbus_immo3_edc15

CAN signāla vadus jāsavij kā attēlā, lai mazinātu traucējumus Powertrain CAN tīklā/data busā.

Tajā pinoutā ir norādīts, ka šie pini pienāk pie ABS bloka, taču tas ir tādā gadījumā, ja ir ABS bloks ar CAN atbalstu no 2000.g+ B5 FL - tas informācijai.

Attiecīgi pin6 (CAN LOW) uz immo3 instrumentu paneļa zaļā štekera pin19

Un pin7 (CAN HIGH) uz immo3 instrumentu paneļa zaļā štekera pin18.

Tad instrumentu paneļa adaptācijas 60. kanālā 0 vietā (darbība pa analogajiem signāliem) pievienojam +1025 pareizai instrumentu paneļa komunikācijai ar ECU pa CAN. Ja šo neizdaram, tad iekš ECU būs kļūda, ka nav savienojuma ar instrumentu paneli. Taču, ja mašīnā nav immo3 paneļa ar CAN atbalstu, tad iekš ECU būs šī kļūda, taču šīs ir iespējams izprogrammēt palabojot ECU softu.

Tāpat var parādīties arī Powetrain Data Bus kļūdas par savienojumiem ar ABS vai transmisiju, iespējams ko citu, taču arī šīs var izprogrammēt. Citādi tās kļūdas tur var arī sēdēt un nevienam netraucēs, taču smukāk būs viņas izvākt, to pagaidām esmu paslinkojis izdarīt.

Par programmēšanu daudz nerunāšu, bet bija interesanta nianse ar to, ka nolasīt 012C oriģinālo softu varēja, taču ierakstīt neizdevās. Netipiski 012 bija ielodēta aizsardzība un 512K atmiņas čipa saturs bija nošifrēts (lai gan tāpat varēja nolasīt šo sačipoto softu, bet pa tiešo no čipa - viss šifrēts).


Bildē redzams ne visai skaisti salodēti kontakti. Bet aizsardzība gan nopietna :rofl:. Zem tās plates apakšā vēl bija mikrene. Immo gan bija pareizi atslēgts, kā redzams mazais eeproms arī ir ticis lodēts nost. To tātad nebija jādara, jo pirms tam arī braucu bez immobilaizera. Beigās tur visu sakopu uz uzlodēju čipu pa tiešo klāt atpakaļ. Pēc tam gan ECU neslēdzās iekšā, jo čipa saturs izrādījās šifrēts. Nācās vispirms bootmodē turpat uz galda saprogrammēt ECU. Saprogrammēju ar 012AH softu un te arī viss kārtībā.

Vienīgā lieta ko pats pagaidām nesaprotu - 012AH AVG softā ir savādāki sūnķa spriegumi nekā 018FD. Tur ir savādākas sprauslas? Pārējās kartes sakrīt.

Ja ir izdevies iegūt 012 ECU uzreiz no pareizā motora un auto, tad, protams, neko nevajag programmēt, tikai pēc tam piekodēt immo, ja viņs tur ir. Strādājot ar vadiem jāņem vērā tās pāris lietas ko uzrakstīju un jāatrod pareizais softs ar ko saprogrammēt ECU.

1 Like

Biju sataisījis pāreju no 038906018x (80pin) uz 038906012x (121pin) vadības bloku.
018no-012yes
Testam tas der, bet lieki vadu un pāreju mudžekļi man nekad nav patikuši, vienmēr visam beigās noravēju vecos štekerus un smuki un kārtīgi uzlodēju jaunos. Viss satīts kopā ar auduma izoleni, ar lodējumiem problēmām nevajadzētu būt, lai gan daudzi auto elektronikā arvien vairāk izvēlās vadus kniebt. Mani neviens lodējums daudzu gadu laikā mašīnā vēl nav pievīlis, tad lodēju tik tālāk un varbūt kādreiz kaut ko izdomāšu arī uzkniebt.

Un tagad, kad visu esmu notestējis un pārbaudījis, laiks noravēt 018 siemens štekerus un uzlodēt 012 štekerus.

Štekeri der gan no 019(PD), gan no 401(2.5V6), gan vēl līdzīgiem blokiem ar tādiem pat štekeriem. Es paņemu 019 štekerus, tie šrotos biezā slānī atkniebjami.

Ir lielais štekeris un mazais. Konkrēti 019 EDC15P lielais štekeris (barošana dzinēja vadībai, diagnostika, sensori utt…) pilnīgi sakrīt ar 012 EDC15VM+ lielo štekeri - gan krāsas, gan pinu izvietojums. Mazais (dīzeļa sūknis, PD sprauslas utt…) attiecīgi jāpajauc vaļā un jāpārliek pini uz pareizajām vietām priekš 1.9VP sūkņa motora. Ja kāds izdomā veikt štekeru maiņu, tad vēlams ieķert 2 komplektus štekeru - pinu pietiks. Pinu izņemšanai jāizmanto pinu izņemšanas rīki vai divas adatas. Mazo pinu izņemšanai pietiek tikai ar adatu (tādi paši mazie pini kā daudz kur mašīnā, t. sk. instrumentu paneļos). Nemācīšu kā izjaukt štekeri - trijas sprosttapas izņemam un viss nāk ārā. Pinus svapojam kā patīk, ar ABS vadiem es te mocījos gandrīz pus dienu, ar šiem viegli.

Par ekseļa tabulu:

Bija vadi, kuri nebija nepieciešami, bija vadi, kuri palika lieki un nebija nepieciešams tos pievienot. Kā arī vadu krāsas manam B5 AFN ar 018 provotku (MSA15 puse) bija pilnīgi šķērsām nekā ar golfu veidotajā tabulā. Sanāca vienot zaļus vadus ar ziliem, brūnus ar baltiem un tā tālāk, kas mazliet mulsināja, lai gan pinu numuri bija pareizi. Mazliet pacīnījos, izlēmu pierakstīt visas izmaiņas un izveidoju izlaboju savu ekseļa tabulu, lai kādam nākotnē varbūt būtu ātrāk un vieglāk to procesu izveikt. Shēmā nav vajadzīgs pievienot papildus masas uz devējiem, devēji strādās tāpat kā ar 012, pa kopējo masu. Tā kā, 1. - štekeru maiņa, 2. - saprogrammēt un brauc! Neesmu novērojis nekādas problēmas laižot EDC15VM+ sensorus (gāzes pedālis, MAFs, MAPs) pa kopēju masu.

Notiek nopietni darbi. Principā pagāja kāda puse dienas lēnā garā (vadu krāsas vienkārši pipec). Pirms pirmā dzinēja starta obligāti pārčekot, vai VCDS nerāda kļūdas pie dzinēja. Kā arī visus savienojumus pārbaudīt vismaz trīs reizes, te nav joki, var arī nejauši kaut ko nosvilināt. Dzinēju nē, bet elektroniku noteikti.


Te likvidēju “pāreju”. Tehniski bija labi salodēta, bija paņemts viens donor-018 vadības bloks, no kā tika iegūts spraudnis. Nogāja bez bēdas, bija izvilktas CAN izejas un vads uz airbagu kontrolieri (vienīgais vads, kas ir papildus jāpievieno, lai EDC15V vadība būtu pilnīgi laimīga). Pārējie vadi vienkārši bija jāpievieno pareizajās vietās. Ja kāds vēlās - pāreju var iegūt, bet ieteicams ir salodēt štekerus pa tiešo. Attēlā redzams, kā atšķiras MSA15 štekeri no EDC15. Īsti vēl pats nesaprotu vai 018 var saukt par EDC15 vai MSA15…, vienā no vecajiem štekeriem arī bija mazliet iemeties zaļais, tā kā labi vien ir, ka nomainīju arī to mezglu. Kad pirmoreizi pielaidu dzinēju ar 012, pamācījos kā pareizi to ECU ir jāsaprogrammē. Es izmantoju MPPS 13. versijas ķīniešu kabeli, nav pievīlis. MPPS 16. versiju paņēmu tā teikt, lai paliek kabeļa rezerve. Arī programmē bez bēdas, abi arī māk programmēt EDC15 bootmodē (bootmodē programmē pēc neveiksmīgas programmēšanas/flešošanas).

Nākošajā attēlā būšu jau visus vadus (57 vadi) savienojis, veco štekeru vairs nav. Atliek tikai visu smuki satīt ar auduma lentu, lai vadi tur stāv un netiek kustēties. Lodējot vadus vēlams arī mazliet pasekot līdzi vadu garumiem, lai nesanāk tā, ka viens vads būs pārāk garš kā pārējie, tad vairs nevarēs tos tik labi satīt. Attēlā štekeriem vēl arī jāuzliek plastmasas uzlikas un jāizvada vadi pa attiecīgi pareizo vietu ārā no štekera. Te arī tie vadi tika savienoti tikai pēc tdr.lv esoša pinouta, krāsas varbūt sakrita 3 vai 4 vadiem.

Par štekeru salikšanu - vadi iziet ārā uz to pusi, uz kuru ir štekera izbīdāmais nofiksējošais savienojums.
wip_018_to_012_2
Varu vēl pateikt, ka manis veidotajai pārejai ar vietu tieši tā bija, lai varētu aiztaisīt ECU kastes vāku, bet te, nākošajā attēlā jau viss izskatās satīts kā no rūpnīcas + samainīts un vieta visus vadus sabāzt uz štekerus iespraust pilnīgi pietiek.


Šoreiz nebija pa rokai sadrukātas lapas ar piniem, bet ekseļa tabulu smuki ar filtriem var sakārtot kā vien vajag. Te arī nolēmu pierakstīt īstās krāsas

Ja ir zināšanas kā piekodēt jauno vadības bloku pie immobilaizera sistēmas (1.9 tdi gadījumā - tikai paneļa), tad štekerus var droši mainīt un jauno bloku spraust tik klāt. Ar lietotiem blokiem gan mēdz būt visādi, tāpēc programmēšanu un, iespējams, immobilaizera atslēgšanu+programmēšanu labāk uzticēt kādam zinošam cilvēkam. Var būt salodētas dažādas aizsardzības vai arī jau modificēta dzinēja vadības programmatūra.

Rezultātā mums pagāja labs laiciņš, bet domāju, ka pēc manas tabulas ar pareizām vadu krāsām, tas laiks varētu arī krasi saīsināties. Iznāk, ka VW/Audi vai dažādu gadu mašīnām vadu krāsas atšķiras, kas, protams, zinot VAG mašīnas nav nekāds brīnums. Pārejot no MSA15 (021, 68pin) droši vien vadu krāsas atkal atšķirsies, bet par 021->012 pāriešanu būs cita tēma.

Darot šo visu uzzināju, ka 018 vadības blokam štekeros bija Powertrain CAN-bus vadi (tātad dažiem 018 bija agrīns CAN atbalsts)

1 Like