1.9TDI/1.8T 240mm vienmasas sajūga komplekts

Čau!
Piedāvāju iegādāties gatavu, pnp Vienmasas 240mm sajūga setu Jūsu vīlētam 4cyl dampim!
Rakstam man PM, ja interesē. Cena 230. (Pārbūvēts spararats, pārkniedēts disks, labs kurvis)
Lētāku cenu padara, ja Jums ir spararats pašam uz apmaiņu vai kāds sajūga disks, kurvis. To visu varam apspriest privāti. Kā arī, ja Jums vienkārši garāžā mētājās šī komplekta sastāvdaļas - es varu tās nopirkt.
Tie, kas tādu lieto, lūdzu, iekomentē atsauksmi, būs interesanti palasīt!

Vēsture:

Ar ko tas sākās? Ar to, ka divi divmasnieki izģērbās uz 1,9tdiq un bija nepieciešams risinājums. Kāds? Nezinu. Informācijas pirms 15 gadiem bija tā kā pamaz. Sākās dažādi domu lidojumi. Pirmais jāliek vienmasa laikam, jo ZB tā divmasas purināšana. Ok, kas pieejams? 228mm no 1Z beškas… Neturēs… A kā tur 180zs V6? Parā to kurvi…

Tālāk - A kas to visu sapāros kopā?

Nu čoma čoma čomam ir viens virpotājs. Ok. Virpojam. Liekam uz auto… B*AG!!! Nav lietojams. Absolūti. Kur vaina? Nav saprotams. Labi, atmetam šo visu domu uz kādu laiku…
Bet tā divmasa taču purina…
Labi, mainam VIRPOTĀJU. Un…

VISS IR BUMBĀS!

Viens čoms paprasa ē, es arī gribu, divi čomi, 10 čomi un tad sākās čomu čomi un ir 2024.gads!

PĀRIS VĀRDI par komplektu:

Izmantojam B3/B4 spararatu. Visai virsmai noņemta plāna virskārtiņa, lai nekrustojas 228mm pret 240mm. Centrā izņemta gaļa lai 240mm sajūga diska atsperes neķertu virsmu. Daudzi pakaļdarinājumi šo neietver, līdz ar to padilstot diskam, atsperes sāk maukt pa virsmu.

Svarīgi - nu jau visiem spararatiem griežu otrādi zobvainagus.

Laika zobs ir skāris pamatīgi. Apgriežam tā, lai nograuztie zobi ir tur, kur tos vairs nelieto starteris. Pretī starterim tagad nullītes…

Sajūga disks no V6 2.5 dīzeļa. Tāds, kuram neļurkājas atsperes. Pārkniedējam, lai arī cik biezs viņš nebūtu. Iegūstam savus 9+ mm. Diskam mazas 6 atsperes (domāts divmasniekam) un tādēļ tukšgaitā var nedaudz piegrabēt kārbas gultņi. Vienmasas disku nevar likt, jo lielas atsperes kas ķersies, kā arī baigi švakie bortiņi, kas mēdz nolūzt un atspere var izvelties. Izvērtējot visus par un pret - lai piegrab kārbas gultņi!


KURVIS

Tā ir trakākā šī komplekta sastāvdaļa, jo tas jau arī noteiks to, cik tos kumeļus varēs savaldīt.
Īpatnība ir tāda, ka tas viss strādā tikai ar VECU OEM kurvi. (Pilnīgi nopietni. Ar jaunu no veikala plaukta nekas nebus - slīdēs. un tas ir pārbaudīts daudz reizes. Diemžēl materiālu kvalitāte strauji krītās ar katru gadu). Otrajā bildē OOOO redzamie riņķīši ir ļoti laba zīme.


KLASISKAIS JAUTĀJUMS - CIK ZIRGUS TUR???

Nu 250, 260 džeki ir samērījuši uz ruļļiem. Tas tāds nu kaut kāds rādītājs ir. Sākumā savīlējiet līdz tiem 250 :wink:

UZSTĀDĪŠANA

Ja Tavam auto oriģināli bijusi divmasa un ir plastmasas sajūga cilindrs, tad cilindra štoku jāliek par 10mm garāku. Oriģināli 81mm, tātad jāliek 91mm. Stienis 7mm, der no jebkuras garas audi 8mm skrūves, kurai kāts būs 7mm, vītne 8mm.

Kloķenes skrūves ne vienmēr varu iedot līdzi, jo spararatus bieži dabonu plikus. Var apzāģēt savas divmasnieka skrūves.
SVARĪGI! Skrūves jāliek uz skrūvju līmi! Ne atskrūvēšanās nolūkā, bet noblīvēšanas. Jo kloķenes urbumi nav slēgti, kā tas ir, piemēram, 2.5V6 TDI.

Tas arī “Īsumā viss”. Komplekti iekš LV - ļoti daudz. Kā saka STAGE1. Ikdienai un biku sportam. Price performance komplekts.

Zinu, ka dažiem arī šeit tādi ir, pakomentējiet savu pieredzi, man būs interesanti palasīt. Līdz šim man ir ļoti daudz labu atsauksmju. 5 reizēs no 100 ir bijušas kādas šaizes, bet visas saistītas beigās ar montāžas kvalitāti.

Centīšos šo topiku papildināt.

9 Likes

:rofl:

vms_kit_mxr
Man šis sajūga komplekts ir jau, tikko apskatījos, no 2020. gada aprīļa, nu tieši jau četrus gadus.
Stāv kā uzlikts. :+1:

Sagrieztā jauda ir aptuveni 220-230hp, attiecīgi ap 450-500Nm griezes vispār nebūs problēma. Pie maziem apgriezieniem palielināta grieze (līdz ~2200RPM, kad no motora nāk visvairāk vibrāciju), šim kitam nav problēma, atšķirībā no divmasnieka, kas drebētu kā traks.

Ne reizi nav izslīdējis un to jaudu tur izcili un noteikti, ka turētu arī vairāk. 100 000km tuvu būs nobraukti.

Par vienmasas spararata diskomfortiem:

Pirms pārgāju uz vienmasnieku, arī daudz biju dzirdējis, ka būs vibrācijas pie maziem apgriezieniem un tādā garā… Vairāk tās vibrācijas, protams, ir, jo tomēr divmasu spararats, kas nāk standartā, ir tieši tam paredzēts, lai to slāpētu. Taču, lai tas braucot traucētu - galīgī nē. Tā kā auto būs pilnībā ikdienā lietojams, bez problēmām, un par to var nesatraukties. Audi 80 ar 1Z motoru taču arī bija vienmasas spararats (tikai ar 228mm disku) un viss bija kārtībā.

Manā gadījumā grab kārbas gultņi, jau no uzlikšanas brīža. Tas ir - ar atlaistu sajūgu, tukšgaitā, kārtīgi uzsilušai kārbai. Biezāka eļļa īsti nepalīdz, nekas nepalīdz. Ar laiku esmu pieradis, bet nu tā skaņa tur ir, ar to jārēķinās. Cik izteikta būs skaņa, tas viss ir atkarīgs no kārbas nolietojuma, bet tehniski kārbai ļaunumu nerada.

Kopumā, ideāls “budžeta jaudas celšanas” variants, visiem iesaku :+1: !

*Es komentēju, kā FWD lietotājs, kā tas viss atšķiras uz quattro, nemāku spriest. Par to - gaidam komentāru.

1 Like

To quattro gadījumos (B6/B7), kur kārbas gals turās uz tās alumīnija “siles” un vienas poduškas, pastāv riski uz rezonansi pret virsbūvi. Es pats personīgi neiesaku neko tādu uzstādīt. BET džeki liek, podušku pārtaisa un MAUC. Jo… nu nav jau šausmīgi daudz variantu. 240mm divmasa kādu laiku var glābt… bet jautājums ir - cik ilgi? Tie, kas grib lustīgāk pabraukt, tie liek. Es jau arī esmu maksimālists, tādēļ ļoti kritiski skatos uz šīm lietām.

Kas attiecās uz FWD - problēmu nav vispār. Tāpat arī uz quattro, kam ir klasisks kārbas novietojums uz pusrāmja ar 2 kronšteiniem un 2 poduškām. Visbiežāk liek uz B4/B5/C5 FWD/q 1.9TDI. Tāda ir mana statistika.

1 Like

Jautājums par vibrācijām, bet ne par šo komplektu. Pazīstamam cilvēkam gadus atpakaļ bija B5q AFN ar lielākiem miezējiem, standarta turbīnu un čipsi. Miroņa dvaša sākās pie 1,2k, pabraukājot ar to mašīnu, radās iespaids par atsaucību kas līdzvērtīga manam tā laika mk2 golfam ar 2.0 8v atmosfēru, BET - pie kaut kādiem 1,5k vai cik tur apgriezieniem bija nežēlīga rezonanse ļoti šaurā apgriezienu diapazonā, tāda ka viss salons brutāli novibrēja - sūdīgs spararats, vai vienkārši pārāk pastiprinātas dabiskās vibrācijas dēļ regulējuma un sprauslām?

Grūti teikt, bet 99% domāju, ka pabeidzies OEM 228mm divmasnieks ar ko oriģināli aprīkots šāds auto. Nekāds pārsteigums. Visi viņi nobeidzās pie pirmā chipa, lai arī kāds tas būtu. Šī iemesla deļ arī sākās mans ilgais ceļš kāpās ar 240mm vienmasas meklējumiem.

Kā iedosi mazliet vairāk degvielas līdz tiem 2200rpm, kur standartā 1.9TDI jau tā ir stipri nogriezts, tad divmasnieks vibrēs nu arī tā, ka visa bundža kratīsies.
Un pietiek ar standarta dzinēju un pat normāli uztaisītu čipu, lai tas divmasnieks izjuktu diezgan momentāli. Ar standarta, netūnētu dzinēju, gan viņš ies tos 300k km.

Aizmirsu piebilst ka tur, protams, bija parastais spararats - divmasTnieks tur, kā jau teici, būtu izģērbies un, protams, grabinātos jau brīvgaitā.

Nu paga, biku konkrētāk ko nozīmē “parastais spararats”? Jā, saprotu, ka vienmasa. Bet B5q gadījumā tas jau sanāks neparastais. Beškas stocka vienmasa 228mm? Vai šajā topikā atspoguļotais 240mm frankenšteins?
Minēšu, ka 240mm un tādā gadījumā teikšu, ka nekvalitatīvi uztaisīts. Pats pirmsākumos ar to saskāros. Virpotājs NR1 bija uzsitis kurvim “metku” un teica “Tikai šāda stāvoklī liec virsū”, kas man jau šķita samērā aizdomīgi, jo ko tad gan man darīt momentā, kad kurvis būtu jāmaina, bet nu ok, mēģinam. Un jā, bija nelietojams jau startā.

Virpotājs, ar kuru sadarbojos šajā jautājumā joprojām - saka tā:
Virpošana kā tāda un 6 vītnīšu iegriešana jau nav nekas sarežģīts, garlaicīgi ir pusi dienas pavadīt ar indikatorpulksteņiem to visu centrējot… neviens virpotājs jau to nedara mūsdienās…

Tā, kā… domāju, ka šeit ir arī atbilde.

Uz brīdi vēlējos no Tevis iegādāties šo komplektu, tad nospriedu ka man ir viss nepieciešamais pašam lai tādu setu izgatavotu un tā arī izdarīju… Tev sanācis super risinājums divmasnieka nomaiņai👌 man ir pietiekami gudra frēze ar koordinātām kas principā ir šitā joka noslēpums, sajūga komplektu izveidoju savā interpretācijā bet pamats un doma pieder Tev. Paldies!
P.S- aizvedu nobalansēt ar visu kurvi, principā varēja arī nebalansēt, kļūda bija niecīga, kas dzinēja darbību neietekmētu.Tā kā vēlāk tika izgatavots flancis starp spararatu un kurvi balansēšana bija neizbēgama, bet parastā gadījumā tas noteikti nav nepieciešams.

Sveikts!
Nav, problēmu, rekvizītus ziedojumiem, nosūtīšu privāti :joy:
Tā ideja jau stratosfērā kaut kur līdzīga bija samērā pasen, bet tie izpildījumi bija vienkārši briesmīgi.

Nu dafai! Pastāsti ko sabūvēji! Stīpu liki priekš 3.0 saļaras sajūga? Parā savu stanoku :cowboy_hat_face:

Priekš sava 2.0 16v turbo quattro projekta, salasījos brīnumus forumos ka T4 2.4dīzeļa sinhro kurvis esot mēmākais, tad nu nopirku tādu un pielāgoju spararatu. Nevibrē un pagaidām nav slīdējis, nekas arī neliecina ka gribētu slīdēt.
Stanoks vecs kā zeme bet precīzs pēc vella un funkciju pilda, ievadi tikai parametrus un pats sarēķina rādiusu un vajadzīgos punktus.

3 Likes

Nu glauni, klausies. Ikdienā nodarbojies ar metālapstrādi? Varēsi pārņemt nišu, jo nekas jau nav mūžīgs. Labs virpotājs/frēzētājs ir izmirstoša suga. Es šobrīd domāju, ka ar šo setu vākšanu vairs nenodarbošos pārlieku ilgi. Pirmāmkārtām, jau tie izejmateriāli labā kondīcijā vairs nav ap katru stūri atrodami un otrāmkārtām, virpotājonkulis un sajūgdiskukniedētājonkulis ir vīri gados…
Jāsataisa uz priekšu kādi komplekti būs, cik atļaus “materiāls” un spečuku veselība. Jau visādi ekscesi bijuši. Slimnīcu apmeklējumi, mājokļu remonti, uzlikas īstās beigušās (saistībā ar sankcijām utt utjpr.) Dzīvos redzēs, bet ja kādam ir kādi plāni nākotnē uz kādu 4cyl aparātu un šāds pirmais steidžs varētu kādreiz interesēt - es iesaku baigi ilgi nedomāt un nevilcināties. Man šis pasākums noteikti nebūs mūžīgs. Teiksim tā - mazmūžīgāks par 4cyl dzinēju tūningu tas ir 100%. Un 4cyl tūningam šito lietu vajag kā ēst. Sauli…tfu Jaudu visiem!

2 Likes

Esmu plaša spektra strādnieks… :smile: virpoju frēzēju un vēl ar visādiem brīnumiem nodarbojos, pamatā būvēju betona ražotnes un strādāju ar viņām. Pēdējais mūsu gara darbs (foto) 80% tīra improvizācija :grin:



Piekritīšu ka vecajie meistari sāk izmirt, lai cik skumji tas nebūtu.

3 Likes

Sveiki!Audi a3 2001.gada 1.9tdi quatro.Gribēju pāriet uz vienmasnieku,bet atdūros pret to,ka spararatam no parastā a3 ir 6mm mazāks diametrs zobu vainagam un lidz ar to starteris nevar to iegriest.
P.S Es pāreju no 240mm dubultā uz 228mm parasto
Ir kādi varianti,lai to visu var palaist?Starteri no kā?

Tavā gadījumā,tu ej nepareizo ceļu,tas sajūgs ko uzliki ir no 5 ātrumu kārbas,nav tāda startera kas tev dērētu,tev vajag valeo vienmasas spararata komplektu,no tā komplekta met uzreiz ārā valeo kurvi un disku,jo slīdēs jau jauns,liec LUK vai Sachs,bet atkal jautājums cik liela jauda,stock vēl turēs,ja vairāk,tad ir risinājumi

1 Like

Valeo parasto 240mm spararatu un grozu un sajugu no dubultmasas komplekta no sachs?