Arhīvs, 2021. gada vasara
Augstspiediena sūknis
Pēc šiem darbiem radās aizdomas, ka augstspiediena sūkņa zemspiediena daļa ir aizgājusi pie dieviem un sūdīgi uzsūknē degvielu no bākas. Tika pārbaudīta praktiski visa degvielas sistēma un trubas no motortelpas līdz bākai un bākā iekšā. Tika izmēģināti vairāki atplūdes vārsti, kas liekas degvielas filtrā, bet problēma nepazuda un izlēmu pameģināt uzlikt citu sūkni.
10mm → 11mm sūknis
Tas gan mazliet sarežģī problēmas atrisināšanu, bet paņēmu 107J sūkni ar 11mm plundžeri, kas nāk 1.9tdi motoriem ar automātisko kārbu vai arī AHH 66kw motoram. Sameklēt tādu sūkni no taisni stāvošajiem motoriem izrādījās diezgan nereāli (ja vien var atrast no AHH). No ceturtā golfa jau labāks skats.
Vecais sūknis pa kreisi, jaunais pa labi.
10mm standarta AFN sūknis 107D
11mm sūknis no AHL/AHU 107J
Jaunais sūknis vispirms tika notīrīts no eļļām un tad sākts skatīties, ko vajadzēs pārveidot:
uzlikt sūkņa kronšteinu no AHH motora 028130147M (lielais vidus + stiprinājums mazajam rullītim), pats grūtākais bija dabūt tieši šo
izgriezt tajā bleķī pie zobsiksnas lielāku caurumu, lai 11mm sūknis lien iekšā (vai uzlikt to bleķi no AHH, bet par cik jājauc visa priekša nost, tad tika vienkārši izdremelēts lielāks caurums)
uzlikt sūkņa zobratu 038130111B no ALH/AHU vai 028130111J no AHH (der abi, bet ne oriģinālais 028130111A, to nevarēs tur pieskrūvēt un nolikt pa metkām)
pārveidot sūkņa elektriskos savienojumus no diviem 8pin + 3pin savienotājiem uz vienu 10pin savienotāju
Var jau borēt oriģinālo 028130147B sūkņa kronšteinu, kas nāk uz AFN, lai līstu cauri resnais vidus + taisīt jaunas vietas sūkņa trīs skrūvēm, bet atrast no AHH vislabākais variants - plug and play.
Ar bleķi nav nekādu problēmu, tam caurumu smuki pataisam lielāku
038130111B zobrats ir smagāks, 028130111J ir vieglāks, abiem aizdedze regulējas atslābinot 3xT6 skrūves un pagrozot vidu ar 22 atslēgu. Der abi.
Ar elektriskajiem savienojumiem ir ļoti viegli. Uz Audi/VW 8pin un 3pin štekeriem virsū ir cipari, un tad attiecīgi ņemam pinu izņemamo rīku un daram šādi:
- vispirms sameklējam 10pin štekeri 1J0973735 (nāk B5 FL lampām, ceturto golfu sūkņiem un vēl visam kam)
- pārliekam vadus šādi, praktiski 1:1:
T10/1 Lilac/black Lilac/black T8/1
T10/2 Grey/green Grey/green T8/2
T10/3 White/green White/green T8/3
T10/4 Brown/blue Brown/blue T8/4
T10/5 Red/Lilac Black/Yellow T8/5
T10/6 Brown/red Brown/yellow T8/6
T10/7 Yellow/red Yellow/black T8/7
T10/8 Black/white White/black T3/1
T10/9 Brown/black Brown/black T3/2
T10/10 Yellow/black Black/yellow T3/3
- kad esam pārlikuši, palūram vai VCDS saka, ka pie dzinēja viss ir labi
Sūkņu plundžera izmēru var pateikt pēc sūkņa koda (0 460 414 987; 107J - 11mm vai 0 460 404 977;107D - 10mm). Skatamies sūkni ar koda vidus daļu 414.
Sūkņu plundžera izmēru var pateikt pēc sūkņa koda (0 460 414 987; 107J - 11mm vai 0 460 404 977;107D - 10mm). Skatamies sūkni ar koda vidus daļu 414.
Pareizais sūkņa kronšteins no AHH
AHH zobrats
ALH/AHU zobrats
Pielaišana ar jauno sūkni
Pēc sūkņa uzlikšanas obligāti piesūcam sūkni pilnu ar degvielu caur atplūdes galu, lai nav jāgriež pa sauso. Man viss sanāca tikai ar otro sūkni, jo pirmais no ilgas stāvēšanas sausā, iespējams, bija sakorodējis un nemaz lāga nesita ārā degvielu. Bonusā aizlika vēl ciet vienu smidzinātāju, kas pēc tam jauca prātu. Uzliekot zobratu pēc metkām dziesmā uzreiz nevarēju dabūt, vajadzēja mazliet pagriezt zobratu uz agrāko pusi (uz to kā griežas dzinējs) un viss aizgāja. Ja nelec - palūram VCDS, pie nepareizas aizdedzes var iemesties kļūda, vai arī nesaistīti ar aizdedzi. Visa degvielas sistēma, protams, jāatgaiso.
Kad esam dabūjuši jauno sūkni dziesmā - noregulējam degvielas dozu, tā lai tukšgaitā ir specenē 3-5mg/stroke. Protams, jāuzliek arī aizdedze, ko tagad var regulēt ar zobratu.
Pēc otrā sūkņa uzlikšanas dzinējs pielaidās uz 3 cilindriem. Ātri saprasts, ka viena sprausla vairs nestrādā - trešā. Te ieķēru lieku setu ar sprauslām no MXR un saliku 0.240 galus, kas man jau laiciņu stāvēja šādam mērķim.
Te jau ir salikti korpusos (šie ir oriģinālie AFN 190bar korpusi, vienīgi mainīju elektrisko sprauslu, jo vairs neturēja spiedienu, lai gan elektriski likās laba).
Vecie oem 0.205 gali stāv attēlā augšā trauciņos.
No vecajām oriģinālajām sprauslām viens smidzinātājs bija beigts, tikai divi vēl smidzināja normāli). Mainīt galus un pārbaudīt sprauslas vedu spečukiem, kas ar to nodarbojas.
Vēl sapratu, ka labāk likt jaunus galus, vai vismaz obligāti pārbaudīt vecos (lai smidzina smuki), pirms skrūvēt iekšā motorā. Un jaunas blīves obligāti, lai nekas nespiež garām!
Tepat pie reizes nomērīju, ka neviena kvēlsvece vairs neiet, jaunas bošenes iekšā tagad ir saliktas. Jau gatavs ziemai, tā teikt
Kaut ko te pa nakti mēģināt šo dabūt dziesmā
No trubu atgriezumiem kaut kā uzkruķīts pd130 ieplūdes kolektors, nav skaisti, bet strādā. Fonā sēž GT1749VA un izņemts katalizators. Izpūtējs pašlaik ir palicis stock. Ieplūdes trubas saliku no 2.0PD, tad smuki der 3bar MAPs un arī līdz intercoolerim viss der.
Pēc smidzinātāju maiņas, ja viss OK motoram tukšgaitā jāstrādā mierīgi, pagaidām vēl nav vajadzīga pārprogrammēšana, tikai jāsaliek doza un aizdedze. Tagad degvielas tiek padots vairāk, dzinējs būs mazāk ekonomisks un slodzē ārā nāks diezgan melns mākonis. Lai visu to sakārtotu, gan jāpielabo dzinēja softs vadības blokā.