1.9TDI atgāzu recirkulācijas sistēmas un tehniskā apskate

EGR ir jābūt!

Kā zinām, no 2024. gada janvāra, EGR esamība ir obligāta uz 1.9TDI dzinēja (un arī citiem jaunākiem dzinējiem ar atgāzu recirkulāciju). EGR vārstam fiziski ir jāatrodas uzstādītam pie ieplūdes kolektora un vakuuma solenoīdam jābūt pievienotam. Ja nē, tad tehniskajā apskatē būs “2” par EGR vārsta neesamību.

Tiesa gan vai vārsts strādā - to neviens nepārbaudīts, tā kā, ja negribas, lai vārsts darbojas tad to var atslēgt divos veidos:

  • mehāniski, nobloķējot atgāzu metāla trubu no izplūdes kolektora (vislabākais variants)
  • mehāniski, nobloķējot vakuuma trubiņu, kas kustina vārstu
  • programmatoriski, vadības blokā iestatot, ka vārstam jābūt aizvērtā pozīcijā

:warning: Uz 1.9 un 2.0 PD un jaunākiem dīzeļa dzinējiem mehāniska EGR bloķēšana var izsaukt avārijas režīmu vadības blokā, kļūdu par neatbilstošu EGR plūsmu un Check Engine lampiņu. Izslēgt sistēmu var tikai pārprogrammējot vadības bloku

Ko tad īsti darīt, ja man ir fiziski likvidēts EGR?

Sameklēt lietotu vai jaunu EGR vārstu un uzstādīt :man_shrugging:

Kad EGR strādā un kad nē?

Apskati šo tabulu (karti)


Šī ir no 1.9TDI sūkņa dzinēja, taču PD motoriem tā ir praktiski identiska. X ass ir iesmidzinātās degvielas daudzums, Y ass - dzinēja apgriezieni.

Tātad ko mēs redzam - ar zaļo/dzelteno krāsu redzam diapazonu, kad EGR strādā (laiž atgāzes ieplūdes sistēmā). Parasti EGR recirkulācija strādā tukšgaitā, braucot mierīgi, taču iedodot pilnu gāzi atslēdzas.

Kā ir labāk - ar EGR vai bez?

Šie vārsti bieži vien no vecuma mēdz laist garām eļļu, kas cirkulē pa ieplūdes sistēmu. Nu tātad - sulot pa visiem galiem :old_crazy_2: . Tā kā dzinējam tā nav kritiska detaļa un viss darbojas arī bez EGR, tad daudzi izvēlas vārstu noņemt vai nobloķēt, tā vietā lai pirktu jaunu vārstu, kas tomēr nemaksā 5 vai 10 eiro.

Plusi EGR likvidēšanai:

  • Dzinējs mazāk aizaug un vieglāk elpo, tajā nenonāk kvēpi un eļļa, kas cirkulē pa ieplūdes sistēmu

Mīnusi:

  • Palielinātas NOx emisijas
  • Lēnāka dzinēja uzsilšana ziemā (uz 1.9 VP maz jūtama)

:information_source: Jaudas ieguvumu no EGR bloķēšanas nevar just!

Man ir uzlikts PD130 ieplūdes kolektors uz VP motora ar “delete kit”. Ko darīt?

Uzlikt PD130 EGR vārstu, kā pirmajā bildē augšā. Ja tev ir garenvirziena dzinējs, kā, piemēram, 1Z vai AFN, tad, lai skatē nebūtu kur piesieties, tad vajadzētu sataisīt arī slāpētāju (taču neesmu 100% pārliecināts, ka to pārbauda). Šķērsvirziena dzinējiem slāpētāja solenoīds jau ir uzstādīts.

Par slāpētāja uzlikšanu, lasi šeit