2.5 TDI V6 VP44 degvielas sūkņa piekodēšana


:warning: Darbības ar imobilaizeru un kodēšanu ir riskantas! Reizēm arī rūpnīcas procedūras nenostrādā un ir vajadzīga dziļāka iejaukšanās imobilaziera sistēmā!

Pastāstīšu, kā piekodēt degvielas sūkni, pēc sūkņa maiņas 2.5v6 dzinējiem ar Ross-Tech VCDS.

Dzinējiem, ar kodiem AKE,AFB,AKN,AKE,AYM,BFC,BCZ,BDH,BAU,BDG un Bosch VP44 degvielas sūkni un EDC15M vadības bloku. No Audi markas mašīnām šie dzinēji nāca c5, b5 feislifta modelim, b6, b7, d2.
Vienīgā imobilaizera sistēma, šiem auto, kur imobilaizers dzīvo nevis tikai ECU un instrumentu panelī, bet vēl trešajā detaļā - degvielas sūknī.

Pirms sākam, šeit būs tabula ar sūkņu kodiem pret dzinēja kodiem. Vēlams ir likt sūkni ar tādu pat kodu, kā bijis pirms tam, tad noteikti neradīsies liekas problēmas ar neizprotamu degvielas patēriņu, jaudas zudumu vai varbūt sūknis vispār nestrādās un to nevarēs piekodēt.

Likt sūkņus ar citu kodu un paša atbildību :policeman:

Tabula ar sūkņa kodiem pret dzinēja kodu

Sūkņa detaļas kods Dzinēja kods Maksimālais degvielas spiediens
059130106A AFB 1550
059130106B AKN 1650
059130106C AKN 1650
059130106D AFB 1550
059130106E AKE 1850
059130106J AYM.BFC,BCZ 1850
059130106K BDH 2000
059130106L AKE, BAU 1850
059130106M BDG 2000

Priekšnosacījumi

  • ieslēgts rūpnīcas imobilaizers dzinēja vadības blokā, immobilaizers sistēmai jādarbojas, jābūt atpazītai atslēgai un instrumentu panelim. Ar “immo off” vadības blokā :ecu: nepietiks!
  • uzstādīts saderīgs degvielas sūknis
  • pie dzinēja vadības bloka tikai viena kļūda - Engine Start Blocked by Immobilizer
  • iegūts pieejas PIN kods no dzinēja vadības bloka, vai instrumentu paneļa (ar nosacījumu, ka panelis nav mainīts)
  • Akumulatora spriegums pie ieslēgtas aizdedzes, vismaz 12.2V. Ja vajadzīgs, jāpievieno papildus barošanas avots pie AKB :battery:

Kodēšanas procedūra

Ja visi priekšnosacījumi ir izpildīti, tad ņemam VCDS :vcds: un pieslēdzamies pie dzinēja vadības bloka, ar ieslēgtu aizdedzi, Engine - 01.
:warning: Nekorektas prodecūras izpildes gadījumā auto dzinēja vadības bloks var aizmirst gan jauno, gan veco sūkni, un to nevarēs vairs iedarbināt, tāpēc obligāti jābūt precīzi izpildītiem priekšnosacījumiem!

:information_source: Lai nerastos liekas problēmas, tad vēlams, lai dzinēja vadības bloks un instrumentu panelis ir oriģināli (nekad nemainīti). Un ir ieslēgts rūpnīcas imobilaizers.

  1. Skatāmies vispirms laukā Extra. Pirmajai 17 simbolu virknei jāsakrīt ar auto VIN numuru. Otrā 14 simbolu virkne ir imobilaizera identifikators. Ja abas šīs virknes parādās (nav XXXXXXXXXXXXXXXXX), tad varam turpināt. Ja šī informācija nav redzama, tad to var apskatīties zem Measuring Blocks - 08, grupā 081.
  2. Izvēlamies Login - 11. Ievadam dzinēja vadības bloka PIN kodu. Ja PIN kods sastāv no diviem, trim, vai četriem cipariem, priekšā pievienojam nulli (0), lai sastādītu 5 simbolus garu virkni, piemēram, 00510, 01234 vai 00045. To arī ievadam. Ja kods būs pieņemts, tad koda ievades logs aizvērsies un panelī iedegsies statiski degoša (nemirgojoša)
    imobilaziera lampiņa :immo:

Ja līdz šīm kaut kas neizdevās, ir ieteicams nogaidīt 30 min. līdz 1 stundai un tikai tad mēģināt vēlreiz. Kodēšanas atkārtotas kļūmes gadījumā vadības bloks var ieslēgt drošības režīmu un neļauties uzreiz piekodēt vēlreiz vai ievadīt PIN kodu.

  1. Izvēlamies Adaptation - 10. Ievadam 050 laukā Channel Number, nospiežam Read (lasīt)
  2. Vēlreiz ievadām to pašu PIN kodu, ko ievadījām 2. solī, taču šoreiz laukā New Value. Ja pirmajā logā parādās uzraksts PIN ?, tas nozīmē, ka kaut kas izpildītajā procedūrā nenostrādāja - iespējams nepareizs PIN kods vai kāda cita problēma. Pretējā gadījumā turpinām!
  3. Kad PIN kods ievadīts, spiežam Test. Pēc tam spiežam Save. Ja viss korekti - imoblaizera lampiņa :immo: nodzisīs.
  4. Izejam no adaptācijas - Done, Go Back.

Vēlams pagaidīt vienu minūti, tad darbināt dzinēju. Pēc tam nodzēšam dzinēja vadības blokā kļūdas un pārbaudam, vai pēc dzēšanas neparādās liekas kļūdas. Varam veikt testa braucienu! :rs6:

Kā nolasīt PIN kodu, kas ir obligāti nepieciešams kodēšanas procesā?

Šeit ir vairākas nianses. Vajadzīgais PIN kods atrodas dzinēja vadības bloka :ecu: EEPROM :eeprom: atmiņā.
Pirmkārt 2.5V6 dzinēja vadības bloki ir divu veidu - vecās paaudzes un jaunās paaudzes. Vecās paaudzes dzinēja vadības blokā (līdz aptuveni 2000. g) jānolasa 24c04 tipa EEPROM atmiņa ar programmatoru (fiziski noņemot čipu no vadības bloka plates un ievietojot programamtorā). Jaunās paaudzes vadības blokos (aptuveni pēc 2000. g) ir iespējams šo atmiņu nolasīt gan tiešā veidā ar programmatoru, gan, piemēram, ar programmu VAG Commander, 2.5 versiju un kabeli ar FTDI virtuālā seriālā porta čipu. Derēs tāds pat kabelis, kā šeit pieminēts.
Pastāv iespēja iegūt kodu no instrumentu paneļa, kad tas nav iespējams no vadības bloka. Ar nosacījumu, ka panelis nekad nav mainīts. Ja tas būs mainīts, tad nolasītais PIN kods nesakritīs un piekodēt jauno sūkni nevarēs.

EEPROM 24c04 512 baitu atmiņas paraugs

no EDC15M jaunās paaudzes vadības bloka. Un PIN koda atrašanās vietas. Pārveidojot heksadecimālo vērtību 9403 Int16 režīmā iegūstam kodu 916, tātad 00916.

Piezīmes

Ir iespējams šo procedūru veikt arī ar, piemērām, iekārtām Launch vai OBDEleven, iespējams vēl citām iekārtām. Taču lietot Ross-Tech VCDS ir ieteicamā metode.

Triks, kā palaist auto ar jaunu sūkni, bez datora palīdzības

:warning: Šis nav ieteicams, jo sūkņiem pie ieslēgtas strāvās ir jārausta vadi, bet avārijas gadījumā līdz servisam tikt varēs. Ar nosacījumu, ka vecajam sūknim ir strādājoša elektroniskā daļa.

  1. Piespraužam veco sūkni (tikai elektrisko štekeri pie mašīnas)
  2. Pagriežam aizdedzi, pagaidam 10-20 sekundes - imobilaizers :immo: vadības blokā atpazīs pie mašīnas piešūto sūkni un ļaus dzinējam tikt startētam. Tad tālāk:
  3. Izraujam štekeri no vecā sūkņa un uzspraužam uz jaunā(nepiekodētā sūkņa, kas ir jau uzstādīts uz auto), neizslēdzot aizdedzi
  4. Startējam mašīnu
  5. Braucam uz servisu un piekodējam jauno sūkni
2 Likes

Pēc tabulas skatoties man motors BDG bet sūknis 106k . Gribēju saprast ka tas var būt ? Kādu sūkni man tagad likt ?

Man šķiet, ka gan K, gan M vajadzēja būt saderīgiem @MXR ?

Tad sanāk ja man ir K es varu likt M bet jebkura gadījumā jāved pie elektriķa programmēt ?

Kaut ko atceros, ka J,K,L,M bija savietojami. Bet vislabāk likt tādu, kas tur ir bijis no rūpnīcas.
Jāpieprogrammē sūknis jebkurā gadījumā.

Liels paldies par info

1 Like

A4B7 tā programmēšana notiek tāpat ? Jo dzirdēju ka B7 neesot imo suknim

Vajadzētu būt tai pašai vecajai sistēmai. Lai gan es 100% droši gan nezinu par B7

Uzlikt jau var, bet es personīgi neesmu burtu maiņas fans. Rūkt jau rūc, bet tas ir arī vienīgais faktors.
Sūkņiem daudz kas īstenībā atšķiras un neba jau nu velti ir tie burti, vadības, atšķirīgās sprauslas un spiedieni. Kaut kādai padzīvojušai miziņai pa LV jau nav ko iespringt, jo nezināsi cik tur tie burti pa vidam ir bijuši. Bet zinamam auto ar mazāku īpašnieku skaitu, nesen no eiropas es nu noteikti paliktu pie tā paša burta, kas ir atbilstošs ši konkrētā auto vadībai.

1 Like

Sveiks, vai vari ieteikt kādu kurš varētu nomainīt sūkni, piesaistīt VCDS, un noregulēt aizdedzi un padevi?

Situācija:

Pirmajā seevisā man tika ielikts nepareiz sūknis(106J) uz BDG 2.5tdi v6 120kw 2006g

Otrajā servisā teica uz manu VIN: WAUZZZ8E96A152151
Der 106K kas būtu quattro versijai, ja nemaldos? Itkā pēc loğikas 2.5tdi v6 120kw 106M jābūt, bet varbūt der abi?

Un kaut ko sačakarēja viņi ka tagad atslēgt mašīnu pat nevaru ar čipu. Pieleca un noslāpa pēc laika bet nevis taka raustijās vai ko, bet itkā atslēgu pagriež, kompī kļūda ar ECU un sūkni. Tagad jāmeklē jauns sūknis bet gribu pie zinošākiem servisiem vērsties.

Aizvedu atpakaļ uz pirmo, Tagad ielika veco sūkni mašīna ķipa aizgāja. Bet nekas nav noregulēts un vecie prikoli (nelec ilgi) tad kratās, idle ir sitieni utt. (Sūknis bija jāmaina tāpat)

Ps to brīdi kad jaunais sūknis (106J)
Mašīna gāja vienmērīgi leca arī normāli klāt.

Man ir piedāvājumi pirkt gan 106M gan 106K sūkņus no ejošām mašīnām, tik jāsaprot 100% vai derēs uz manu 2.5tdi v6 120kw 2006g
Un gribu pie kāda spečika aizvest šoreiz kas saprot kā to darīt ne laiku un naudu sviest ārā

Daži komenti:

  1. 106K nav nekādas obligācijas uz quattro. Nāk arī priekšpiedziņām.
  2. Auto atslēgšana/aizslēgšana nav saistīta ar sūkni/immo. Kas ir “čips”?

“Sūkņi” no ejošām mašīnām jau arī nav baigais rādītājs ja tā, pavisam godīgi. Kamēr vēl rūcoši, būtu super pieslēgt kompi un paskatīt cik tad viņi ir “rūcoši” un vai neķīlē apsteidzes virzulis.

No kurienes pats esi un cik tālu esi gatavs braukt?

1 Like