Darbības ar imobilaizeru un kodēšanu ir riskantas! Reizēm arī rūpnīcas procedūras nenostrādā un ir vajadzīga dziļāka iejaukšanās imobilaziera sistēmā!
Pastāstīšu, kā piekodēt degvielas sūkni, pēc sūkņa maiņas 2.5v6 dzinējiem ar Ross-Tech VCDS.
Dzinējiem, ar kodiem AKE,AFB,AKN,AKE,AYM,BFC,BCZ,BDH,BAU,BDG un Bosch VP44 degvielas sūkni un EDC15M vadības bloku. No Audi markas mašīnām šie dzinēji nāca c5, b5 feislifta modelim, b6, b7, d2.
Vienīgā imobilaizera sistēma, šiem auto, kur imobilaizers dzīvo nevis tikai ECU un instrumentu panelī, bet vēl trešajā detaļā - degvielas sūknī.
Pirms sākam, šeit būs tabula ar sūkņu kodiem pret dzinēja kodiem. Vēlams ir likt sūkni ar tādu pat kodu, kā bijis pirms tam, tad noteikti neradīsies liekas problēmas ar neizprotamu degvielas patēriņu, jaudas zudumu vai varbūt sūknis vispār nestrādās un to nevarēs piekodēt.
Likt sūkņus ar citu kodu un paša atbildību
Tabula ar sūkņa kodiem pret dzinēja kodu
Sūkņa detaļas kods | Dzinēja kods | Maksimālais degvielas spiediens |
---|---|---|
059130106A | AFB | 1550 |
059130106B | AKN | 1650 |
059130106C | AKN | 1650 |
059130106D | AFB | 1550 |
059130106E | AKE | 1850 |
059130106J | AYM.BFC,BCZ | 1850 |
059130106K | BDH | 2000 |
059130106L | AKE, BAU | 1850 |
059130106M | BDG | 2000 |
Priekšnosacījumi
- ieslēgts rūpnīcas imobilaizers dzinēja vadības blokā, immobilaizers sistēmai jādarbojas, jābūt atpazītai atslēgai un instrumentu panelim. Ar “immo off” vadības blokā
nepietiks!
- uzstādīts saderīgs degvielas sūknis
- pie dzinēja vadības bloka tikai viena kļūda - Engine Start Blocked by Immobilizer
- iegūts pieejas PIN kods no dzinēja vadības bloka, vai instrumentu paneļa (ar nosacījumu, ka panelis nav mainīts)
- Akumulatora spriegums pie ieslēgtas aizdedzes, vismaz 12.2V. Ja vajadzīgs, jāpievieno papildus barošanas avots pie AKB
Kodēšanas procedūra
Ja visi priekšnosacījumi ir izpildīti, tad ņemam VCDS un pieslēdzamies pie dzinēja vadības bloka, ar ieslēgtu aizdedzi, Engine - 01.
Nekorektas prodecūras izpildes gadījumā auto dzinēja vadības bloks var aizmirst gan jauno, gan veco sūkni, un to nevarēs vairs iedarbināt, tāpēc obligāti jābūt precīzi izpildītiem priekšnosacījumiem!
Lai nerastos liekas problēmas, tad vēlams, lai dzinēja vadības bloks un instrumentu panelis ir oriģināli (nekad nemainīti). Un ir ieslēgts rūpnīcas imobilaizers.
- Skatāmies vispirms laukā Extra. Pirmajai 17 simbolu virknei jāsakrīt ar auto VIN numuru. Otrā 14 simbolu virkne ir imobilaizera identifikators. Ja abas šīs virknes parādās (nav XXXXXXXXXXXXXXXXX), tad varam turpināt. Ja šī informācija nav redzama, tad to var apskatīties zem Measuring Blocks - 08, grupā 081.
- Izvēlamies Login - 11. Ievadam dzinēja vadības bloka PIN kodu. Ja PIN kods sastāv no diviem, trim, vai četriem cipariem, priekšā pievienojam nulli (0), lai sastādītu 5 simbolus garu virkni, piemēram, 00510, 01234 vai 00045. To arī ievadam. Ja kods būs pieņemts, tad koda ievades logs aizvērsies un panelī iedegsies statiski degoša (nemirgojoša)
imobilaziera lampiņa
Ja līdz šīm kaut kas neizdevās, ir ieteicams nogaidīt 30 min. līdz 1 stundai un tikai tad mēģināt vēlreiz. Kodēšanas atkārtotas kļūmes gadījumā vadības bloks var ieslēgt drošības režīmu un neļauties uzreiz piekodēt vēlreiz vai ievadīt PIN kodu.
- Izvēlamies Adaptation - 10. Ievadam 050 laukā Channel Number, nospiežam Read (lasīt)
- Vēlreiz ievadām to pašu PIN kodu, ko ievadījām 2. solī, taču šoreiz laukā New Value. Ja pirmajā logā parādās uzraksts PIN ?, tas nozīmē, ka kaut kas izpildītajā procedūrā nenostrādāja - iespējams nepareizs PIN kods vai kāda cita problēma. Pretējā gadījumā turpinām!
- Kad PIN kods ievadīts, spiežam Test. Pēc tam spiežam Save. Ja viss korekti - imoblaizera lampiņa
nodzisīs.
- Izejam no adaptācijas - Done, Go Back.
Vēlams pagaidīt vienu minūti, tad darbināt dzinēju. Pēc tam nodzēšam dzinēja vadības blokā kļūdas un pārbaudam, vai pēc dzēšanas neparādās liekas kļūdas. Varam veikt testa braucienu!
Kā nolasīt PIN kodu, kas ir obligāti nepieciešams kodēšanas procesā?
Šeit ir vairākas nianses. Vajadzīgais PIN kods atrodas dzinēja vadības bloka EEPROM
atmiņā.
Pirmkārt 2.5V6 dzinēja vadības bloki ir divu veidu - vecās paaudzes un jaunās paaudzes. Vecās paaudzes dzinēja vadības blokā (līdz aptuveni 2000. g) jānolasa 24c04 tipa EEPROM atmiņa ar programmatoru (fiziski noņemot čipu no vadības bloka plates un ievietojot programamtorā). Jaunās paaudzes vadības blokos (aptuveni pēc 2000. g) ir iespējams šo atmiņu nolasīt gan tiešā veidā ar programmatoru, gan, piemēram, ar programmu VAG Commander, 2.5 versiju un kabeli ar FTDI virtuālā seriālā porta čipu. Derēs tāds pat kabelis, kā šeit pieminēts.
Pastāv iespēja iegūt kodu no instrumentu paneļa, kad tas nav iespējams no vadības bloka. Ar nosacījumu, ka panelis nekad nav mainīts. Ja tas būs mainīts, tad nolasītais PIN kods nesakritīs un piekodēt jauno sūkni nevarēs.
EEPROM 24c04 512 baitu atmiņas paraugs
no EDC15M jaunās paaudzes vadības bloka. Un PIN koda atrašanās vietas. Pārveidojot heksadecimālo vērtību 9403 Int16 režīmā iegūstam kodu 916, tātad 00916.
Piezīmes
Ir iespējams šo procedūru veikt arī ar, piemērām, iekārtām Launch vai OBDEleven, iespējams vēl citām iekārtām. Taču lietot Ross-Tech VCDS ir ieteicamā metode.
Triks, kā palaist auto ar jaunu sūkni, bez datora palīdzības
Šis nav ieteicams, jo sūkņiem pie ieslēgtas strāvās ir jārausta vadi, bet avārijas gadījumā līdz servisam tikt varēs. Ar nosacījumu, ka vecajam sūknim ir strādājoša elektroniskā daļa.
- Piespraužam veco sūkni (tikai elektrisko štekeri pie mašīnas)
- Pagriežam aizdedzi, pagaidam 10-20 sekundes - imobilaizers
vadības blokā atpazīs pie mašīnas piešūto sūkni un ļaus dzinējam tikt startētam. Tad tālāk:
- Izraujam štekeri no vecā sūkņa un uzspraužam uz jaunā(nepiekodētā sūkņa, kas ir jau uzstādīts uz auto), neizslēdzot aizdedzi
- Startējam mašīnu
- Braucam uz servisu un piekodējam jauno sūkni