Kādu laiku atpakaļ biju pieķēries vienam B4 2.0 ABT ar monošprici, kurš bija sācis īsti neiet, raustīties un nebija īsti skaidrs, kur ir problēma. Ievācot info internetā pa ārzemju forumiem, atradu ļoti daudz informāciju, kā “ar testeri” pārbaudīt dažādus šprices elementus, gāzes pedāļa sensoru, zondi un tādā garā. Principā, nekādas vainas, ņem rokās testeri un mēri, un skaties. Ja kaut kas nav, tad arī viss ir redzams, tik cik jārausta štekeri un jābakstās ar testeri.
Bija aizdomas par gāzes pedāļa pozīcijas sensoru 3437022, paskatījos, ka iekš aliexpress var nopirkt pa lēto. Uz vietas vietējos veikalos šitie gāja pa lielu ciparu.
Taču šiem motoriem, gan 1.8, gan 2.0 jau ir dzinēja vadības bloks, tiesa primitīvs. Lielāko daļu no elektroniskajām lietām var pārbaudīt ar datoru, bez problēmām.
Skatīties kļūdas ar VCDS nav īsti jēgas, jau tikai ar ieslēgtu aizdedzi būs kļūda par Holla devēju, lai gan to var ignorēt, jo rūcošam dzinējam tās kļūdas nebūs. Tādi ir tie agrīnie bloki. Un taisīt diagnostiku ar VAG-COM vai VCDS arī nav liela jēga. Vertības varēs redzēt lielāko daļu, bet vizuāli diezgan grūti būs kaut ko saprast.
2x2 pāreja priekš OBD štekera man ir, tā kā darām sekojoši, un kas vajadzīgs:
-
K-līnijas “zilais” kabelis, vēlams FTDI. Ar šādu viss gāja bez problēmām.
-
Tā pati 2x2 pāreja, lai no OBD2 štekera varam piespraustie zem kapota pie abām mazajām diagnostikas ligzdām
-
Programma MonoScan, var lejupielādēt te
MonoScan 1.0.rar (198,0 KB) -
Dators vismaz ar Windows 7 OS un ar FTDI virtuālā seriāla porta draiveriem
Veram vaļā programmu, un pie “Connection settings” izvēlamies pareizo COM portu (kurš COM ports būs īstais, tas jāmeklē iekš vadības panelī → Device Manager, zem seriālajiem portiem). Un spiežam savienoties!
Programmas interfeiss ir diezgan vienkāršs. Pieslēdzoties programma pajautās, vai dzinējs ir rūcošs vai nav (tikai ieslēgta aizdedze). Pie izslēgtas aizdedzes diagnostikas rādījumi ir mazliet citi (var labāk pābraudīt gāzes pedāli).
Izskatās kaut kā šādi, pie rūcoša un uzsiluša dzinēja:
Ar zilo krāsu var saprast pieļaujamās vērtības siltam dzinējam.
Tieši par gāzes pedāļa potenciometra pārbaudīšanu:
Pieslēdzamies ar ieslēgtu aizdedzi (izslēgtu dzinēju). Lēnām spiežam gāzes pedāli. Potenciometram būs divas vērtības (Throttle Angle). Viena vērtība rādīs no 0-30%, otra no 30% līdz 100%. Ja lēnām spiežot pedāli, rādījums neraustās, bet pakāpeniski palielinās, tad potenciometrs un šprices adatas ir kārtībā.
Tiešī tāpat pārbaudam pārējās vērtības. Attēlā lambda kontrole ir ārpus robežām, taču vērtība vēlāk normalizējās un tur problēma nebija. Citi rādījumi ir normas robežās, kas ir pozitīvi!
Ja gadījumā lietojam VCDS, tad visas vērtības būs redzamas 000 grupā, taču var nebūt parādītas vērtību robežas, tās jāsaprot tad pašam. Tāpēc vislabāk lietot MonoScan.
Manā gadījumā problēma bija šajā agregātā:
Tieši detaļā, pie kuras pienāk vakuuma trubiņa no šprices. Tas ir vārsts, kas regulē siltā-aukstā gaisa padevi. Uzsilušam dzinējam ieplūdes gaisa temperatūrai jābūt aptuveni 30-60 grādi. Vārsts bija nosprūdis un nedarbojās, un rāva dzinējā pārāk daudz auksta gaisa (kā attēlā redzams -25 grādi… bija ziema). Salabojot šo detaļu, viss sāka strādāt korekti un ar MonoScan vērtības visas bija normas robežās. Arī dzinējs darbojās normāli bez raustīšanās un parādījās pazudusī jauda.