No 2020. gada arhīva
Braucu ilgi kā jau daudzi ar jauniem ķīniešu TYC lukturiem un halogēnajām nightbreaker lampām. It kā jau ± ir ok, vismaz daudz labāk kā ar oriģinālajiem 1999. gada lukturiem. Nu ok… tos oriģinālos Valeo lukturus kaut kad sen jau pārdevu, tur nebija gaismas, toreiz daudz tajā štellē neiedziļinājos un vienkārši ieliku šitos TYC, kas man jau bija palikuši no iepriekšējā A4. Salīdzinājums bija kā diena pret nakti, likās ka ķīnieši spīd nu riktīgi labi.
Kaut kad mazliet pirms ziemas (cik nu to tā var nosaukt) nejauši ieguvu savā īpašumā oriģinālos Valeo ksenona lukturus, atkal tipiskā kaite - nav gaismas. Toreiz domāju vai vispār ņemt vai neņemt viņus, nebija vēl ne jausmas kas tur un kā, bet tomēr paņēmu ar domu, ka varbūt kādam ziemas vakaru projektam noderēs. Pašlaik nevaru atrast bildi ar viņiem, bet nu ko tu baigi daudz rādīt, izskatījās kā tipiski normāli lukturi - ķepas veselas, stikli labi, bet prasās pēc sakopšanas. Vadi iekšā pliki, sabiruši, bet bija abi ksenona bloki un abi lukturi strādāja, bija arī kaut kādas zilās 6000k spuldzes, bet kā pirmo izlēmu nopirkt jaunas pamēģināšanai.
Protams, gaismas tāpat nav. Labi. Bet spuldzes ta nopirktas? Kur viņas tagad likt? Tad arī nolēmu, ka laikam pieķeršos un papētīšu, ko tur var līdzēt, tomēr oriģinālie ksenona lukturi, nebūtu slikti savest kārtībā. Tad vēl neiedomājos cik daudz darba un laika tas prasīs.
) Bildē kreisā Valeo ksenonsar 5k~6k spuldzēm, labā TYC halogēns
Pa lielam un īsumā - parasti tālās gaismas reflektori paliek labi, bet problēma ir projektora lēcā - reflektorā. Reflektori pa visiem nobrauktajiem gadiem sadeg, paliek matēti un gaismu vairs neatstaro. Ir variants - reflektoru hromēšana/atjaunošana, par to nemāku daudz spriest, bet noteikti nav slikts variants.
Šitā izskatās beigts reflektors (un tas bija labākais no abiem):
Pieskaroties tādam reflektoram palikušais spīdīgais un pusspīdīgais materiāls burtiski krīt nost - ar rokām labāk neaiztikt, tīrīt tikai ļoti prātīgi un ar sausu, mīkstu, ne asu lupatiņu. Tāpat jaucot lukturi nedrīkstēs izdarīt lieku spiedienu, berzēšanu pa tālās gaismas projektora laukumu.
Reflektorus un lēcu ir iespējams izņemt pagriežot ksenona bloka caurumu mazliet lielāku, tad nebūs pat jāņem nost lukturim stikls, kas nav īpaši viegli padarīšana ( kā noņemt lukturim stiklu DIY ). Pēc tam ieliekot ksenona bloku izgrieztais caurums tāpat nosegsies un noblīvēsies. Tātad noņemt tos reflektorus un aizsūtīt uz hromēšanu nav diži liela problēma, var mierīgā garā pa kādu stundu to izdarīt.
Es izvēlējos mazliet lētāku, taču sarežģītāku ceļu, jo uz to brīdi nebija domas ieguldīt baigo naudu tajos lukturos - sāku skatīties vai nevar nopirkt jaunu projektoru ar lēcu, ko iebāzt vecā vietā. Protams, jaunus reflektorus nopirkt nevar, taču ebayā/aliexpresī varēja (un var joprojām) atrast ļoti daudz dažādus projektorus visdažādākajos izmēros. Tipiski var atrast projektorus ar 3’’ lēcu, taču B5 lukturos der ne lielāka lēca par 2.5’', bija mazliet jāpameklē, lai atrastu projektoru ar tādu lēcu, bet ne neiespējami. Tad nākošais - jāskatās izmēri, lai projektors vispār ielīstu tajā lukturī iekšā un to varētu arī pieskrūvet. Ir populārs variants - Morimoto H1 projektori iekš B5, bet es šoreiz pastāstīšu mazliet par ķīniešiem. Jebkurā gadījumā ir jātaisa vai nu adapteris vai jādomā citādāks veids, kā to projektoru pieskrūvēt lukturī. Jāatceras vēl, ka pēc tam vajadzēs staru pieregulēt pareizi augstumā attiecībā pret tālās gaismas reflektoru, vajadzēs noregulēt taisni, parālēli zemei, tā lai stars nav šķībs un arī noregulēt horizontāli (pa labi - pa kreisi). Tas nozīmē taisot adapteri un stiprinājumus ir jāparedz regulēšanas iespējas. No manas pieredzes - grūtākais būs noregulēt augstumu attiecībā pret tālās gaismas staru, tad pārējais būs īzī.
Beigās ± apskatījos izmērus un paņēmu šādus - te būs arī links (links joprojām tas pats vēl strādā, kas pirms 4 gadiem!!!)

Lēcas diametrs te ir aptuveni 63mm/2,5 collas.Tieši iekrīt luktura vecajā lēcas caurumā un melnā plastmasa atmetas atstājot nelielu brīvkustību. Teorētiski ir iespējams ielilkt 3 collu projektorus, taču tie man šķita masīvāki un negribēju griezt lielāku caurumu. Kā arī forši, ka no ārpuses nebūs iespējams pateikt, ka te ir ielikts jauns projektors. Nokopēju izmērus no aliexpress. Šādi izmēri smuki der, ar kaut ko lielāku jāsāk uzmanīties.
Taisīt adapteri varētu, taču es izvēlējos mazliet savu piegājienu - sapirku skrūves ar uzgriežņiem skrūvju veikalā un taisīju sava veida konstruktoru. Projektors ar lēcu skrūvējās pie luktura pamatnes aizmugures ar trīs skrūvēm. Ir trīs paaugstinājumi/balsti ar skrūvju caurumiem. Manā gadījumā šos paaugstinājumus mazliet saīsināju, līdz lēca smuki derēja tai paredzētajā vietā. Nav tas smukākais risinājums, bet galvenais jau ir lai labi turas.
Bildē var redzēt abus apakšas stiprinājumus, kuri ir nogriezti īsāki un augšas stiprinājumu, kur vēl nekas nav pieskrūvēts. Konkrētajam projektoram tieši tajā caurumā derēja skrūve, attiecīgi apakšējos caurumos mēģināju izdomāt ± stingru stiprinājumu. Ja beigās tā lēca nebūs stingra un drebēs, tad viss darbs vējā.
Šeit jau drīz skrūvēju klāt projektoru pie luktura pamatnes (luktura pamatni pirms tam jāizņem no luktura korpusa). Ļoooti uzmanīgam jābūt ar šiem stiprinājumiem, ir ļoti viegli salauzt to plastmasu ar nepareiza izmēra skrūvēm.
Pa vidam atjaunoju lukturu stiklus smilšpapīru un laku
Pa vidam aizbraucu ieķert dažus lukturu līmeņa regulējamos motoriņus un skrūves
Te jau lukturis ir salikts, spuldze ielikta un projektors ir vietā, vadi arī tika salikti jauni. Tos lūztošos vadus labāk uzreiz likvidēt, tāpat vajadzēja uztaisīt arī jaunus konektorus ksenona blokiem.
Nu tad liekam iekš auto un regulējam, pirms tam svarīgi pārliecināties vai neviens stiprinājums netraucēs pieregulēt lukturi un netraucēs lukturu motoriņam darboties. Ja visi stiprinājumi būs labi, tad viss turēsies, nekas nedrebēs un būs okey!
Šeit bildē tuvās gaismas stars, labā puse te nedaudz par augstu. Stars taisns un ļoti ass, tiesa tālo gaismu stars pret šo attiecībā bija galīgā ķīselī - tēmēja galīgi šķībi, tad nu sekoja vairāki vakari līdz pieregulēju līdz perfektumam.
(pēc 4 gadu ekspluatēšanas joprojām ar gaismu viss ir kārtībā!!!)
Neliels testdraivs nu jau ar ± pieregulētu tālo/tuvo staru. Tālajās gaismās H7 Osram Nightbreaker laser spuldzes.
Te pāris bildes pirms likšanas auto, tika uztaisīts neliels USA stila tunings un nokrāsotas melnas iekšas. Kur nu bez tūninga!
Šeit jau noregulēts
Runājot par bixenonu. Pārsvarā visos aliexpreša projektoros ir tā klapīte ar ko var pārslēgt tuvo/tālo staru lēcas projektorā. Īpaši neieteiktu to izmantot, tomēr riktīga ķīna tā ir. Te testos esmu to pielicis, bet realitātē tas nekādu lielo uzlabojumu tāpat nedod.
Runājot par to cik tas viss ir legāli braukšanai uz ceļa. Tad projektors ir labs, stars ļoti pareizs, ass. Nekas pāri staram nespīd, skatoties no priekšpuses viss izskatās labi. Pagaidām esmu uzlicis tāpat, bet tomēr vajadzēs uzlikt lukturu apskalotājus un tad jau droši vien vajadzēs sataisīt arī līmeņotājus līdz nākošajai TA.
Baigais Paldies @Haris par padomiem, bez viņa diez vai vispār būtu saņēmies šim visam pieķerties.