Kādu laiku atpakaļ instalēju borta datoru un CC vienam A4 B6 ar 1.9TDI 130hp AVF dzinēju. Kā jau ierasts, tad mazo dzinēju komplektācijas lielākoties ir plikas un lielākajai daļai nav nedz borta datora, nedz kruīzkontroles. Salīdzinot ar iepriekšējās paaudzes Audi A4 B5 un 80, lai uzstādītu šīs lietas, nācās vilkt vadus utt…
B6/B7 gadījumā vajag tikai zināt darba gaitu un detaļas, kuras jāiepērk. Papildus vadu vilkšana nemaz nav vajadzīga, taču vajadzēs padarboties ar datoru un VCDS.
Ja B5 benzīna dzinējiem kruīza uzlikšanai, vajadzēja arī pielikt trūkstošās lietas motortelpā, tad te visam vajadzētu strādāt kā uz benzīna, tā dīzeļa.
B6 un B7 instrumentu paneļi visi jau nāk ar lielo ekrānu un ir spējīgi parādīt visu, kas jārāda borta datoram (ar attiecīgu kodēšanu).
Mums vajag:
- nomainīt galveno detaļu - stūres kolonas bloku ar slēdžiem - visērtāk visu kopā, taču var arī atsevišķi nomainīt pašus slēdžus
- VCDS un datoru
- Plastmasu zem stūres ar caurumu kruīza slēdzim 8E0953512P (taču oriģinālo arī var smuki piegriezt)
Ir 3 veidu stūres bloki:
- Lowline (atbalsta tikai borta datoru) 8E0953549F, 8E0953549S
- Midline (atbalsta - MFSW, borta datoru un kruīzkontroli) 8E0953549L, 8E0953549N
- Highline (atbalsta - MFSW, borta datoru, kruīzkontroli, stūres apsildi) 8E0953549M, 8E0953549P, 8E0953549Q, 8E0953549R
Mums der jebkurš Midline bloks, vai Highline. Tiem būs papildus iespēja uzstādīt stūri ar apsildi. Es nopirku 8E0953549L no rrr.lt pa 30€ ar gan CC, gan BC slēdžiem (lai vienkāršāk). Taču stūres bloks jaucas, un savietojamam blokam ir iespējams pielikt klāt vajadzīgos slēdžus (piemēram, borta datora slēdzi var pielikt jebkuram stūres blokam).
Pirms ņemam nost veco stūres bloku - ar VCDS pieslēdzamies stūres blokam (16 - Steering Wheel Electonics) un pierakstam tā kodējumu (soft coding). Mums to vajadzēs.
Tad sākam ņemt nost stūres plastmasus. Viss ir diezgan vienkārši, skrūvējas nost, tajā daudz neiedziļināšos, vienīgi… Zem stūres nāk divas skrūves, kam vajadzēs garu un tievu Torx T8 skrūvgriezni, tas man sagādāja nelielas galvassāpes. Bet pārējam visam var tikt klāt un ir jālieto T15 un T20 skūvju galvas. Pašai stūrei, lielā skrūve - T55. Airbagiem no aizmugures (T30).
Pašu beidzamo noņemam stūres lentu (ar lenķa sensoru) un tad tiksim klāt pie slēdžu bloka un slēdžiem.
Stūres bloka štekeriem jāder un papildus vadus nevajadzēs vilkt!
Par jaukšanu un kruīza uzstādīšanu angļu valodā var palasīt šo pdf’u. Tur ir arī ļoti skaidri aprakstīta izveicamās kodēšanas procedūra, sākot no 8. lapas. Paldies čaļiem no ārzemju forumiem, kas apkopoja šo informāciju! Pārpublicēšu to šeit!
A4B6B7cruise.pdf (749,8 KB)
Kodēšana ar VCDS:
Augstāk esošais pdf’s lieliski apraksta procedūru, kas jāveic, lai uzliktu tikai kruīzkontroli. Ņemam 8. lapu un lasām.
Process sastāv no:
- stūres bloka kodējuma (soft coding) pārkopēšana no vecā bloka un FIS+CC ieslēgšana (20. punkts)
- stūres bloka “piešūšana pie mašīnas”, VIN iemācīšana jaunajam blokam, lai tas spētu sarunāties ar pārējiem auto blokiem (21. punkts)
- stūres bloka kļūdu dzēšana un pārliecināšanās, ka lielu problēmu nav (22. punkts)
- Bosch 5.7 ABS bloka piekodēšana un stūres lenķa sensora adaptācija, jo ABS bloks pēc stūres bloka maiņas būs zaudējis (nometis) kodējumu. Vajadzēs izrēķināt jauno Loginu (skatīt punktus 23. - 26.). Ar jauno loginu vajadzēs ielogoties ABS blokā un ievadīt jauno kodējumu (soft coding). Būs nepieciešams nolasīt bremžu opcijas variantu no uzlīmes ar opciju kodiem (bagažniekā pie rezerves riteņa vai servisa grāmatiņā)
- Kruīza kontroles aktivizēšana (27. un 28.)
Borta datora aktivizēšanai jāpieslēdzas instrumentu panelim (17 - Instruments) un jāpamaina divas vērtības:
Adaptācija-10, grupa-19:
x?xxx: Board Computer
0 - only Level 2 (long time memory)
1 - Level 1 and 2xx?xx: Driver Information System (DIS)
0 - DIS 1
1 - Highline without DIS
2 - DIS 2
Manā gadījumā, lai ieslēgtu borta datoru (ar divām atmiņām) kodējums, kas jāuzliek bija 01211.
Ieslēdzot borta datoru, panelis domās, ka ir uzstādīts logu šķidruma trauks un no šķidruma sensora nebūs signāla. Ir divi varianti:
- uzstādīt logu šķidruma trauku no auto ar sensoru un atvilkt sensoru uz paneli
- pievienot instrumentu paneļa 32pin zilā štekera 1.pinu (logu šķidruma signāls) pie mašīnas masas - panelis domās, ka viss ir OK!
Tas arī īsos vilcienos viss!