Audi 80 B4 borta datora ekrāna maiņa ("iztecējis" ekrāns)

autoch_obc_failed

Nesen pasūtīju divus borta datora ekrānus no partworks.de

Vecums šiem paneļiem nenāk viens un iztecējuši LCD ekrāni ir bieža parādība. Nerunājot nemaz par to, ka borta dators uz B4 nemētājas uz katra stūra :old_crazy_2:

Noderīga info, par B4 autočeku no s2central.com

Kas jāņem vērā?

No partworks.de var pasūtīt divu veidu borta datora ekrānus. Pirms sūtīšanas, vēlams savu paneli izjaukt un izņemt ekrānu. Pirmajam variantam nāk mazākas taisnstūrveida savienotājgumijas. Otrajam variantam šīs gumijas ir kvadrātveida.

Spied zemāk uz bildēm, uz katra varianta uzliku saiti uz preci.

V1

partworksde_v1lcd

V2

partworksde_v2lcd

Izmaksas un pieejamība

Pašlaik viens gabals maksā aptuveni 50€, sūtīšana uz Latviju, papildus 20€. Taču šī nudien ir vienīgā vieta, kur šos ekrānus var vispār dabūt.

Kvalitāte un citi produkti

Tūlīt sākšu rakstīt par mainīšanas procesu, taču rezultāts ir labs un ekrāns teju nav atšķirams no oriģināla.

:information_source: Tajā pašā veikalā var atrast arī autočeka displejus un pulksteņa displejus. Tur tieši tāpat - vispirms jāpārliecinās, vai ekrāns būs saderīgs. Pamatā to var pateikt pēc izmēriem un viss aprakstā ir labi izskadrots.

Maiņas process

Lodēšana nebūs vajadzīga. Viss mainās nost atskrūvējot skrūves, paceļot klipšus un tādā garā… Prātīgi un pamazām, nesteidzoties. Vismazāk mums šobrīd vajag sabojātu plati. :old_crazyteeth:

Uz dotu brīdi es ekrānu esmu jau pasūtījis, un tas ir atnācis, taču Tev vajadzēs ekrānu izņemt un saprast, kuru tad īsti variantu jāsūta.

Vispirms noņemam autočeka + borta datora plati nost no paneļa aizmugures atskrūvējot pāris skrūves, ar ko tas ir pieskrūvēts. Tālāk baltā plastmasas daļa ar balto štekeri viegli izņemsies no paneļa korpusa. Jānoņem arī zaļais (patēriņa) regulācijas potenciometrs ar vadu.

Šeit vajadzīgā detaļa noņemta no plates. Melnā daļa - dzīvā ekrāna daļa. Viss, kas uz LCD displeja iekrāsojās balts, ir iztecējis un nekādu informāciju neattēlos. Šis ekrāns nerādīja vairs pilnīgi neko. Savukārt autočeka ekrāns bija vesels un darbojošs.

Jāizņem šī borta datora “kodējuma” plate, lai varētu atdalīt borta datora + autočeka korpusu. Jāizskrūvē 5 Philips (+) skrūves, kas ir korpusa aizmugurē.

:warning: Atceries pozīciju, kādā ievietota plate!

Korpuss atdalīts. Pa kreisi ir autočeka daļa. Pa labi borta datora daļa.

Autočeks mums nav jāaiztiek, taču te arī nav vairs tālu līdz autočeka “krāsainajam” LCD. Izskrūvējam visas skrūves (-) no borta datora plates ar nelielu skrūvgriezni. Tad plate viegli iznāks laukā no plastmasas korpusa.

Apskatām ekrānu. Ekrāns ir nostiprināts ar melnu plastmasas stiprinājumu, kurš ar 6 klipšiem turas pie baltās pamatnes. Prātīgi ar plakano skrūvgriezi vai kādu citu rītu atspiežam klipšus gan vienā gan otrā pusē, kamēr korpuss sāk padoties. Esam prātīgi!

Noceļam plastmasas stiprinājumu. Paveras šāds skats. Baltais plastmasas difuzors domāts vienmērīgai gaismas izkliedēšanai un jāatstāj zem ekrāna. Tālāk seko savienotāj-gumijas (nezinu kā savādāk nosaukt :old_crazy_2: ), kas jau pielipušas pie vecā ekrāna. Un pats LCD.


Mums ir šāda paka.

Ar šādu saturu. Komplektā nāk divu veidu gumijas. Mums vajadzēs tievākās. Līdzi nāk arī spirta salvete, ar ko droši var notīrīt visus kontaktus. Un universāla ekrānu mainīšanas instrukcija, kuru vēlams izlasīt :smiley:

Kad profilaktiski kontakti ir notīrīti, uzliekam atpakaļ difuzoru oriģinālajā pozīcijā un uzliekam gumijas vadītājus, tā lai tie viegli stāv virs un zem difuzora.

Prātīgi uzliekam ekrānu, tā lai gumijas nenokrīt un paliek savās vietās.
:warning: Esam ļoti uzmanīgi, lai gumijas paliek savās vietās, kad liekam virsū ekrānu un nostiprinošo plastmasu!

Un tad prātīgi un ļoti lēnām uzliekam nostiprinošo plastmasu. Pārliecinies, ka visi klipši ir nostiprināti.

Liekam visu atpakaļ tā pat, kā izjaucām. Vispirms pieskrūvējam BC plati atpakaļ korpusā, tad saliekam korpusus atpakaļ kopā, saskrūvējam.

Šeit foto no otra paneļa, kuram veicu to pašu procedūru. Beigās no ekrāna virsmas jānoplēš nost aizsargplēve. Plēšot nost plēvi var rasties neliela statiskā elektrība un ekrānā iedegties daļa no simboliem. Darām to lēnām.

Gala rezultāts

Vēl šim auto būs jāuzliek borta datora slēdzis un jāsavelk vajadzīgie vadi. Ja gribi arī rakstu par to, nospied zemāk pogu :+1: .

2 Likes

Super apraksts! Man kaa reizi kaut kad bija izteceejis ekraans manam “ex” V8 un es mekleeju citu spidometru. Ja vien buutu sho zinaajis :smile:
Ir kaadas instrukcijas ko dariit, ja BC nestraadaa? Cik saprotu, tur pie vainas buus kaads no kondensatoriem?

1 Like

Tā kā tagad ir pieejams pilnīgi beigts displejs, var pamēģināt vai drive2 aprakstītā metode strādā, jo zaudēt tāpat nav ko. :old_crazy_2:
https://www.drive2.ru/l/536252437783118408/
https://audiclub36.ru/forum/viewtopic.php?t=9824

1 Like

:old_omg:
Jā, zaudēt nav ko. Man tikai pa krieviski tuvu nullei saprašana.
Ideja ir izspiest gaisu un tad aizlīmēt spraugas ar epoksīda līmi? :thinking:

Vot nav ne jausmas, neesmu specs par šīm vecajām platēm :old_crazyteeth: Ekrāns nerāda vispār?

Jā. Man kaut kur mētājās bojāts šāda paneļa pulkstenis, varētu izmēģināt.
Interesanti, ka nomainītais pulkstenis arī pēc neilga laika “iztecēja”, varbūt šķībs displeja korpuss?

Noteikti jāpamēģina. Galvenais saprast un aizlīmēt to vietu, pa kuru tas gaiss tiek iekšā.

Tikko man galvā kaut kas pielēca. Man bija divi beigti ekrāni.
ekr1

ekr2

Šķiet tas gaiss saiet pa augšas/apakšas malām. Loģiski.
Pirmajam ekrānam laikam tikai pa apakšpusi, otrajam gan gan. Attiecīgi pirmais - cerīgs variants. Par otro - lielas šaubas, vai kas sanāks, bet nu var pamēģināt :thinking:

Tā beigto ekrānu reanimācija ir lielākoties bezjēdzīga, nostrādā ļoti reti. Savlaik vienam ekrānam salīmēju aizmugurē caurspīdīgo izolācijas lentu, displejs tādā veidā tika ieliekts, kristāli sastajās vietā un rāda vel šodien pēc hvz, gadiem apmēram 10.

Yap, vispaar nekaadas dziiviibas paziimes…