Audi 80 B4 un arī Audi 100/A6 C4 1.9TDI vadības bloka uzlabošana uz MSA15 vai EDC15VM+

Pirmie 1.9 TDI motori ar elektrisko vadību un 90zs jaudu, pirmo reizi parādījās iekš Audi 80 B4 ar 1Z dzinēju 1991. gadā. Pa gadiem un variācijām šiem motoriem mainījās apkare, elektronika, vadības bloki, bet pats motora bloks un galva 90% palika tāds pats līdz pat laikam, kad tos beidza ražot, ap 2003.- 2004. gadu

Šī informācija gandrīz pilnīgi apraksta pārejas darbus un ir pārbaudīta uz 1992. gada Audi 80, taču ņemot vērā, ka pa gadiem dzinēja elektronikā un vados ir izmaiņas, tad ir iespējams, ka Tavā gadījumā, atradīsies nelielas atšķirības.

Audi 80/100 un A6 ar 1.9TDI līdz ~94. gadam nāca vecā MSA11 vadība ar 55 kontaktu štepseli.

Šeit foto ar konektoriem.
msa11

Pēc 94. gada jau parādījās BOSCH inženieru jaunais veikums, MSA12 vadības bloki (savietojami ar MSA15). Ar šādu 68 kontaktu konektoru. Šeit bilde.

(VARIANTS1) MSA11->MSA15

Kādreiz daudzi darīja tā - pārlika štekerus no 55pin(MSA11) uz 68pin(MSA12/15), lai tad varētu lietot jaunās paaudzes vadības bloku. Ievietošu PDF dokumentu no arhīva par 55pin->68pin pārtaisīšanu.
Darba gaita ir sekojoša:

  • pārlodēt vadības bloka štekeri
  • aizvilkt vakuuma trubiņu uz vadības bloku (ieplūdes kolektora spiediens)
  • tikt galā ar imobilaizeri jaunajam vadības blokam, lai auto varētu palaist
  • nomainīt sūkņa elektronisko daļu vai visu sūkni uz jaunā tipa sūkni (ar ovālo 8pin-3pin štekeri vai 10pin štekeri, nevis apaļo) un pārtaisīt štekeri.

Šāda sūkņa elektroniskā daļa nebūs saderīga!

Vajag šādu:

Nav obligāti jāmaina viss sūknis, pietiek tikai pārlikt elektrisko daļu.

msa11-msa15.pdf (830,2 KB)

(VARIANTS2) - pāriet uzreiz uz EDC15VM+ vadības bloku.

Ieguvumi:

  • programmējams pa OBD portu
  • jaunāks, modernāks un ātrāks mikrokontrolieris (procesors)
  • ideāls variants jaudas celšanai vai pat nopietnam TDI projektam
  • nav vajadzīgs vilkt vakuuma trubiņu salonā
  • tāda pati darba gaita (tikai štekeri jāpārtaisa pēc citas tabulas), kā uz MSA15, taču vajadzēs sagatavot vadības bloku, kas pielāgots 1Z dzinējam ar wastegate turbīnu

Degvielas sūkņa elektriskās daļās štekera pārmainīšana
Veicam sūkņa štekeru kontaktu pārlodēšanu pēc tabulas:

Vecā tipa sūkņa elektronika (apaļais št.) Jaunā tipa sūkņa elektronika (ovālais št.)
1 1
2 3
3 2
4 5
5 7
6 4
7 6

Jaunajiem 1.9TDI sūkņiem ir divu veidu štekeri 8+3pin vai 10pin.

  • 8pin+3pin gadījumā pārmainam tikai 8pin štekeri, jo 3 kontaktu mazais štekeris sakritīt ar vecā sūkņa 3pin štekeri.
  • 10pin gadījumā ņemam arī 3pin konektoru un pārtaisam pēc tabulas:
Vecā tipa sūkņa elektronika (3 kontaktu št.) Jaunā tipa sūkņa elektronika (ovālais 10pin št.)
1 8
2 9
3 10

Kad šis ir paveikts, 3x pārbaudam visu un tad varam 100% paļauties, ka elektronika sapasēs ar jauno vadību.

Ķeramies pie paša galvenā darba - vadības bloka štekera maiņas.

Kontaktu pini mums nav pārpraužami, tā kā jāņem talkā lodāmurs. :sweat:
Pirmā kolona ir vecās vadības pins pēc skaita (pinu cipari ir uzrakstīti gan uz 55pin štekeriem, gan 121pin štekeriem. Otrā kolona ir jaunās vadības pins.

MSA11 PIN EDC15 PIN Apraksts MSA11 MAP sensora slēgums (caur MAF vadiem)
1 116,121 Y159 Fuel quantity adjuster
2 116,121 Y159 Fuel quantity adjuster
3 120 Y12 Fuel shut-off solenoid
4 40 H25 Glow plug warning lamp
5 109 B141 Injector needle lift sensor
6 61 Y28 Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid
7 62 Y68 Turbocharger (TC) wastegate regulating valve
8 42 K22 Glow plug relay
9 21 K242 Engine coolant heater relay
10 114 Y132 Fuel injection timing solenoid
11 22 Water glow plug
12 101 B141 Injector needle lift sensor
13 52 Data ground
14 106 B177 Fuel quantity adjuster position sensor
15 18 K46 Engine control relay
16 1 (power) Power Supply Relay
17 37 15 Ignition switch - ignition ON
17 2 (power) Power Supply Relay
18 4,5 Ground
19 4,5 Ground
20 -
21 108 B177 Fuel quantity adjuster position sensor
22 -
23 -
24 14 Cruise control
25 70 S61 Transmission kick-down switch
26 65 S13 Brake pedal position (BPP) switch
27 -
28 66 S258 Clutch pedal position (CPP) switch
29 20 A75 Instrumentation control module ( Speed)
30 46 Cruise control
31 32 S13 Brake pedal position (BPP) switch
32 -
33 12 B138 Accelerator pedal position (APP) sensor
34 - B30 Mass air flow (MAF) sensor 31 (atmosfēras spiediens) MAP pin3
35 111 B31 Fuel temperature sensor
36 -
37 69 B138 Accelerator pedal position (APP) sensor
38 - Data +5v (MAF and IAT)
39 99 B177 Fuel quantity adjuster position sensor
40 - A57 Transmission control module (TCM)
41 -
42 - A162 Immobilizer control module
43 38 G1 Alternator / A57 (TCM)
44 -
45 45 Cruise control
46 34 Cruise control
47 110 B54 Crankshaft position (CKP) sensor
48 44 Cruise control
49 28 A75 Instrumentation control module ( Consumption)
50 27 A75 Instrumentation control module ( Tacho )
51 - B83 Manifold absolute pressure (MAP) sensor 52 (sensoru masa) MAP pin1
52 - B25 Intake air temperature (IAT) sensor 71 (ieplūdes spiediens) MAP pin4
53 112 B24 Engine coolant temperature (ECT) sensor
54 - B83 Manifold absolute pressure (MAP) sensor 73 (ieplūdes temp.) MAP pin2
K-line 16 K-line
uz gāzes pedāli pin3 50

Par turbo spiediena sensoru.

Vecajai MSA11 vadībai ieplūdes kolektora spiediena sensors (MAP) (ar 2 vadiem) mums nederēs, ir vajadzīgs 2.5bar sensors (ar 4 vadiem) un tas jāiebūvē kādā ieplūdes trubā, vai oriģinālā sensora vietā (par to sīkāk te nestāstīšu, bet ja ņem galvu rokās, tad visu to var atrisināt).
Es izmantoju 34,51,52 un 54 kontaktus, lai pa tiem palaistu MAP nepieciešamos vadus. Kā jāsaslēdz pini ar MAP sensoru arī var redzēt tabulā.

Par MAF (gaisa masas mērītāju)

Šajā pamācībā mēs savienojām dzinējam obligāti nepieciešamo MAP sensoru izmantojot daļēji vecā gaisa masas mērītāja vadus. Lai dzinējs darbotos, gaisa masas mērītāju vadības blokā programmatoriski ir jāizslēdz. Ja to izdara korekti, tad nedz patēriņš, nedz kas cits netiek negatīvi ietekmēts. 1.9 ļoti labi strādās arī bez MAF sensora, taču ja vēlas, to var pieslēgt, tikai tad būs papildus jāvelk vadi priekš sensora.

Gāzes pedāļa potenciometrs.

Elektronika pa gadiem mēdz atšķirties. Lai pareizi strādātu gāzes pedālis, dabūju nokniebt trešo vadu (brūns-sarkans) un pievienot pie EDC15 bloka 50.pina (skat. tabulas pašu apakšu). Tad arī viss bija kārtībā. Iespējams manis uzrakstītajā tabulā ir kāda neprecizitāte, ja ir, lūdzu, palabojiet.

Pirms pirmā dzinēja starta iesaku ar VCDS obligāti pārbaudīt, vai vadības blokā nav kļūdas (ir pieļaujama kļūda par gaisa masas mērītāju, pat ja tas ir atslēgts). Kā arī pārbaudīt gāzes pedāļa stāvokli, vai tas pareizi izstaigā no 0% līdz 100%.

EDC15 bloka “pinouts”
edc15_pinout

1.9TDI sūkņu štekeru variācijas

Mazliet novirzos no tēmas, bet starp Golf 4 un Audi/VW variantiem, sūkņu štekeriem ir divi varianti, kā augstāk minēju (8+3pin un 10pin).
Ja ir nepieciešams pārtaisīt no viena uz otru slēgumu, tad skat. tabulu (ar vadu krāsām).

10pin 8+3pin
T10/1 Lilac/black Lilac/black T8/1 (jāizņem pins no 8pin štekera un jāpārsprauž 10-pin 1J0 konektorā)
T10/2 Grey/green Grey/green T8/2
T10/3 White/green White/green T8/3
T10/4 Brown/blue Brown/blue T8/4
T10/5 Red/Lilac Black/Yellow T8/5
T10/6 Brown/red Brown/yellow T8/6
T10/7 Yellow/red Yellow/black T8/7
T10/8 Black/white White/black T3/1 T3/1
T10/9 Brown/black Brown/black T3/2 T3/2
T10/10 Yellow/black Black/yellow T3/3 T3/3

Par 2.5TDI AEL/AAT motoriem

Šie dzinēji, kas nenāca iekš B4, bet gan C4 (gan Audi 100, gan Audi A6) ir elektronikas ziņā ļoti līdzīgi 1.9TDI, atšķiras tikai ar vienu papildus cilindru dzinējā un papildus izeju degvielas sūknī. Šos dzinēju arī var darbināt ar EDC15 vadības blokiem un pielāgotu programmatūru priekš 5 cilindriem. Ļoti liela daļa informācijas noderēs, vadības bloku pinu tabulai vajadzētu derēt arī priekš 2.5TDI.

1 Like

Atradu vēl pāris foto. Vienreiz tika arī saveidota viena pāreja no MSA11 uz EDC15, lai nebūtu jāpārlodē šteker, kas, protams, ir ieteicamais veids kā to darīt. Taču gāja viss bez problēmām. Tā kā, ja kārtīgi visu salodē, tad ir okey arī šādi!

Lai sāktu taisīt pāreju mums vajag MSA11 bloku alumīnija korpusā, no kā nogriezīsim nost štekera vietu. Un otra lieta - 121pin vadības bloku konektori (abi divi) no jebkādiem 121pin vadības blokiem. Der gan ME7, gan EDC15VM+, gan EDC15P u.c. Vēlams vairāki, jo EDC15VM+ vajag pavairāk “resnos” pinus, tad būs no kā paņemt. Mazie pini būs pietiekoši. Nu un 012tie arī beigās būs vajadzīgi, visu liekot klāt un rūcinot iekšā.

Tad jau atliek tikai sākt lodēt kopā. Nu laiciņš paies, nesteidzoties un visu 5x pārbaudot.

Saliekam termocaurulītes. Kad viss pabeigts šo vietu var visu salīmēt, piemēram, ar to pašu karsto līmi, lai mazāka iespēja rasties īsajam starp piniem un nekas nekustas.

Kaut kāds tāds sanāca rezultāts. MAP sensors ar pa vidam bija nomētājies :crazy_face:

1 Like

MSA15 (68pin) uz EDC15 (121pin)

Ievietoju tabulu, ko biju savulaik saglabājis datorā. Varbūt kādam noderēs.

326620743-ECU-68to121.pdf (53,5 KB)

Checking intake manifold pressure senderG71 and altitude senderF96

Altitude sender -F96- is located in diesel direct injection system control unit -J248-. The intake manifold pressure sender -G71- is a separate component and is located together with intake manifold temperature sender -G72- in a common housing on the charge air cooler.

:old_crazy_2:

Man visu laiku likās, ka 4pin MAPos ir gan temperatūra, gan spiediens, gan atmo spiediens. :old_crazy_2:
Tad jau tā būs IAT.

Ieliku 2.5 ceškai EDC15 vadības bloku - šobrīd iespraustais vadības bloks, cik minos, bija kaut kāds Karosa veikums uz T4 150 zs motora programmatūras bāzes. Jautājiens numurs viens - kikdauņa slēdzis ir obligāts? Vads līdz gumijniekam ir aizvilkts, bet kamēr tur neviens neieliks gumijnieku no automāta, tam kikdauņa slēdzis nav. Jautājiens numurs divi - gumijnieka stāvokli parāda normāli, bet tikai līdz 75% - tas saistīts ar tā slēdža trūkumu vai kā?

Motors iedarbināts netika jo šobrīd fiziski nav iedarbināms, mērījumi adekvāti, kļūdu nav.

Reti vispār esmu ar automātiem saskāries, bet tas slēdzis domāju vispār nav saistīts ar dzinēja ECU, drīzāk tikai ar TCU. Bet moz kļudos, jāpaskatās shēmas. :old_crazy_2:
Un procentiem vajadzēja iet līdz galam. Iespējams tur ir kaut kādi gāzes pedāļu vai slēgumu varianti. Es vienam B4 1.9TDI atceros līdzīgu problēmu ar pedāli (laikam arī procenti negāja pilnu diapozonu). Tad tur novilku kaut kādu vienu papildus vadu uz pedāli un viss aizgāja.
Galvenais nesačakarēties, lai neiznāk tā, ka pie pirmā starta iedod 100% gāzi :smiley:

Tu nesaprati - 2.5 ceškai gumijas pedālī kikdauņa slēdzis bija - bet tikai mašīnām ar tomātu - kur tas, jā, bija priekš TCU, bet šajā gadījumā priekš ECU.

“aizvilku papildus vadu” pēc shēmu papētīšanas izklausās pēc “tā vietā lai savienotu kā paredzēts, uztaisīju pāreju kas samet devēju masas vienā katlā”. Man tas variants nespīd, viss ir salodēts kā vajag.

Interesanti, pirmajā postā aprakstītā instrukcija der arī R5 (AEL)?
Der jebkura jaunā tipa augšā un jebkurš EDC15VM+ bloks vai tomēr jāmeklē kaut kas konkrētāks?
Pagaidām nav baigi aktuāli, bet nebūtu slikti zināt, ko tieši savākt, ja garāmejot sanāk atrast.

Sapratu, sapratu. Bet pats gāzes pedālis taču ir tāds pats kā manuālim?
Pēc manas atmiņas uz EDC15 masas bija sadalītas, uz MSA15 vēl kopā. Uz tā vecā dinozaura arī sensoru masām bija jābūt kopā, bet ja ir uztaisīts tā, ka ir atsevišķi, tad gan jau sāc ar gāzes pedāļa vadu izzvanīšanu - kas kur aiziet. Jāmēģina saprast, kas ir nepareizi. Tam pedālim ir diezgan daudz vadu un pocis sadalās vairākās “fāzēs”.

Vadu pārejas tabulai vajadzētu derēt arī uz 2.5. Man kaut kur bija saglabāta info ar pārejas tabulu tieši priekš ceškas ar AELu, jāsalīdzina vai viss ir tāpat. Bet ja ir atšķirības, tad nekas liels.

Jap, kaut kas tur bija 012 vadībai ar gāzes pedāli venērisks. Ceškas vadus pārtaisot nebija tā kā ar pārējiem devaisiem - vienu vadu no numura x noņem un pievieno jaunajam štekerim attiecīgi y. Miglaini atceros, tas bija pasen :cowboy_hat_face:

1 Like

Tas bija uz 1.9TDI un B4, bet gan jau uz C4 kaut kāds līdzīgs variants.

@MXR , kaut kas tāds. Tikai, kas tur negāja vai nebija pareizi, es vairs neatceros. Ka tik nebija pedālis uz 100% vai tml…

Starp citu @alexis šī vadu pārejas tabula ir manis paša veidota un par pamatu ņēmu vienu info par AEĻa pārtaisīšanu. Vēlāk pie datora piesēdīšos, atradīšu un iemetīšu arī to otru tabulu.

Kādas vēl tur fāzes…Trīs vadi potenciometram un otri trīs gala slēdžiem. Paskatoties shēmās vienīgi liekas ka vēl teortiski pastāv variants ka būtu sajauktas abas masas [pieņemot ka gala slēdžiem arī ir masa, nevis pluss], jo abi kontakti atrodas blakus.

Tizlākā lieta tajā pasācienā ir nepieciešamība kaut kur iestūķēt kombinēto MAPu. Vadu ziņā nekā milzīgi traģiska, ja neskaita nepieciešamību atvienot kopīgo devēju masu un sadalīt pa devējiem.

Teorētiski gan jau der - man ir uzticības trūkums, tāpēc es eju pēc aeļa shēmas un kaut kāda 1.9 ar EDC15 shēmas - šitajā tabulā ielūrēju pāris kāju aprakstam.
Jebkura [lasīt - esošā] sūkņa augša un vadības bloks vulgaris - programmatūra, protams, būs jāņem no T4 2.5

1 Like

[quote=“msh, post:13, topic:185”]
Kādas vēl tur fāzes
[/quote]]

Atsevišķi ir signāls no 0-50 un tad 0-100. Pocis ir viens, divi, vai abi signāli apvienoti vienā, nezinu. Tātad, ja kaut kas nebūs pareizi, tad procenti tiks sarēķināti nepareizi. Droši vien, ka 0-50 izeja tev arī nav, ja iet tikai līdz 75%. Ja par 1/2 poci nav kļūda, tad skaties vainu. Parasti, ja viena vai otra izeja nav vispār, tad ir kļūda iekš ECU.

Nevienu kļūdu neizmeta.

Tad jau vaina slēgumā gan jau. Lai gan softā jau ar var kaut ko sastrādāt, bet nu tas maz ticams.

Diez kas tas bija par vadu gāzes pedālim, ko es tur bāzu tanī 50.pinā? :thinking:

Te biju saglabājis kaut kādu shēmu, kā uz AEĻa liek vadus. Man liekas, ka jābūt ļoti līdzīgi kā man.

Izskatās pēc masas.

MSA15-EDC15_AUDI_B5_AFN.pdf (513,3 KB)

Šajā PDFā arī rakstīts, ka 50. pinam jābūt pie gāzes pedāļa trešā pina. Droši konstatēju, ka tas tā nav un saliku. Vari pēc šitā pdfa pārčekot gāzes pedāļa slēgumu. Tas gan nav manis veidots, taču esmu tur veicis kkādus labojumus un pārgājis visam cauri.

Bet ko TIEŠI tas vads dara, tad jāpalūr EDC15 shēma no kāda A4 vai A6.

Vēlreiz - skatoties shēmā, izskatās pēc masas. Shēmā tas ir viens potenciometra gals, un diez vai otrs vads, kas mašīnā ir kaut kādās nebrūnās krāsās, būs masa… :old_crazy_2:

Nu droši vien, un viņam jābūt 50tajā kontaktā. Kur viņš aiziet tev?

Tālumā ir B4 štekeris. Es lieki nečakarējos un aizvilku jaunu vadu. Pareizi būtu paskatīties un pamērīt kur pie ECU vadu buntes šis pienāk.

Izskatās ka tur ir 5 vadi 6pin štekerī.