Šī informācija gandrīz pilnīgi apraksta pārejas darbus un ir pārbaudīta uz 1992. gada Audi 80, taču ņemot vērā, ka pa gadiem dzinēja elektronikā un vados ir izmaiņas, tad ir iespējams, ka Tavā gadījumā, atradīsies nelielas atšķirības.
Audi 80/100 un A6 ar 1.9TDI līdz ~94. gadam nāca vecā MSA11 vadība ar 55 kontaktu štepseli.
Šeit foto ar konektoriem.
Pēc 94. gada jau parādījās BOSCH inženieru jaunais veikums, MSA12 vadības bloki (savietojami ar MSA15). Ar šādu 68 kontaktu konektoru. Šeit bilde.
(VARIANTS1) MSA11->MSA15
Kādreiz daudzi darīja tā - pārlika štekerus no 55pin(MSA11) uz 68pin(MSA12/15), lai tad varētu lietot jaunās paaudzes vadības bloku. Ievietošu PDF dokumentu no arhīva par 55pin->68pin pārtaisīšanu.
Darba gaita ir sekojoša:
- pārlodēt vadības bloka štekeri
- aizvilkt vakuuma trubiņu uz vadības bloku (ieplūdes kolektora spiediens)
- tikt galā ar imobilaizeri jaunajam vadības blokam, lai auto varētu palaist
- nomainīt sūkņa elektronisko daļu vai visu sūkni uz jaunā tipa sūkni (ar ovālo 8pin-3pin štekeri vai 10pin štekeri, nevis apaļo) un pārtaisīt štekeri.
Šāda sūkņa elektroniskā daļa nebūs saderīga!
Vajag šādu:
Nav obligāti jāmaina viss sūknis, pietiek tikai pārlikt elektrisko daļu.
msa11-msa15.pdf (830,2 KB)
(VARIANTS2) - pāriet uzreiz uz EDC15VM+ vadības bloku.
Ieguvumi:
- programmējams pa OBD portu
- jaunāks, modernāks un ātrāks mikrokontrolieris (procesors)
- ideāls variants jaudas celšanai vai pat nopietnam TDI projektam
- nav vajadzīgs vilkt vakuuma trubiņu salonā
- tāda pati darba gaita (tikai štekeri jāpārtaisa pēc citas tabulas), kā uz MSA15, taču vajadzēs sagatavot vadības bloku, kas pielāgots 1Z dzinējam ar wastegate turbīnu
Degvielas sūkņa elektriskās daļās štekera pārmainīšana
Veicam sūkņa štekeru kontaktu pārlodēšanu pēc tabulas:
Vecā tipa sūkņa elektronika (apaļais št.) | Jaunā tipa sūkņa elektronika (ovālais št.) |
---|---|
1 | 1 |
2 | 3 |
3 | 2 |
4 | 5 |
5 | 7 |
6 | 4 |
7 | 6 |
Jaunajiem 1.9TDI sūkņiem ir divu veidu štekeri 8+3pin vai 10pin.
- 8pin+3pin gadījumā pārmainam tikai 8pin štekeri, jo 3 kontaktu mazais štekeris sakritīt ar vecā sūkņa 3pin štekeri.
- 10pin gadījumā ņemam arī 3pin konektoru un pārtaisam pēc tabulas:
Vecā tipa sūkņa elektronika (3 kontaktu št.) | Jaunā tipa sūkņa elektronika (ovālais 10pin št.) |
---|---|
1 | 8 |
2 | 9 |
3 | 10 |
Kad šis ir paveikts, 3x pārbaudam visu un tad varam 100% paļauties, ka elektronika sapasēs ar jauno vadību.
Ķeramies pie paša galvenā darba - vadības bloka štekera maiņas.
Kontaktu pini mums nav pārpraužami, tā kā jāņem talkā lodāmurs.
Pirmā kolona ir vecās vadības pins pēc skaita (pinu cipari ir uzrakstīti gan uz 55pin štekeriem, gan 121pin štekeriem. Otrā kolona ir jaunās vadības pins.
MSA11 PIN | EDC15 PIN | Apraksts MSA11 | MAP sensora slēgums (caur MAF vadiem) |
---|---|---|---|
1 | 116,121 | Y159 Fuel quantity adjuster | |
2 | 116,121 | Y159 Fuel quantity adjuster | |
3 | 120 | Y12 Fuel shut-off solenoid | |
4 | 40 | H25 Glow plug warning lamp | |
5 | 109 | B141 Injector needle lift sensor | |
6 | 61 | Y28 Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid | |
7 | 62 | Y68 Turbocharger (TC) wastegate regulating valve | |
8 | 42 | K22 Glow plug relay | |
9 | 21 | K242 Engine coolant heater relay | |
10 | 114 | Y132 Fuel injection timing solenoid | |
11 | 22 | Water glow plug | |
12 | 101 | B141 Injector needle lift sensor | |
13 | 52 | Data ground | |
14 | 106 | B177 Fuel quantity adjuster position sensor | |
15 | 18 | K46 Engine control relay | |
16 | 1 (power) | Power Supply Relay | |
17 | 37 | 15 Ignition switch - ignition ON | |
17 | 2 (power) | Power Supply Relay | |
18 | 4,5 | Ground | |
19 | 4,5 | Ground | |
20 | - | ||
21 | 108 | B177 Fuel quantity adjuster position sensor | |
22 | - | ||
23 | - | ||
24 | 14 | Cruise control | |
25 | 70 | S61 Transmission kick-down switch | |
26 | 65 | S13 Brake pedal position (BPP) switch | |
27 | - | ||
28 | 66 | S258 Clutch pedal position (CPP) switch | |
29 | 20 | A75 Instrumentation control module ( Speed) | |
30 | 46 | Cruise control | |
31 | 32 | S13 Brake pedal position (BPP) switch | |
32 | - | ||
33 | 12 | B138 Accelerator pedal position (APP) sensor | |
34 | - | B30 Mass air flow (MAF) sensor | 31 (atmosfēras spiediens) MAP pin3 |
35 | 111 | B31 Fuel temperature sensor | |
36 | - | ||
37 | 69 | B138 Accelerator pedal position (APP) sensor | |
38 | - | Data +5v (MAF and IAT) | |
39 | 99 | B177 Fuel quantity adjuster position sensor | |
40 | - | A57 Transmission control module (TCM) | |
41 | - | ||
42 | - | A162 Immobilizer control module | |
43 | 38 | G1 Alternator / A57 (TCM) | |
44 | - | ||
45 | 45 | Cruise control | |
46 | 34 | Cruise control | |
47 | 110 | B54 Crankshaft position (CKP) sensor | |
48 | 44 | Cruise control | |
49 | 28 | A75 Instrumentation control module ( Consumption) | |
50 | 27 | A75 Instrumentation control module ( Tacho ) | |
51 | - | B83 Manifold absolute pressure (MAP) sensor | 52 (sensoru masa) MAP pin1 |
52 | - | B25 Intake air temperature (IAT) sensor | 71 (ieplūdes spiediens) MAP pin4 |
53 | 112 | B24 Engine coolant temperature (ECT) sensor | |
54 | - | B83 Manifold absolute pressure (MAP) sensor | 73 (ieplūdes temp.) MAP pin2 |
K-line | 16 | K-line | |
uz gāzes pedāli pin3 | 50 |
Par turbo spiediena sensoru.
Vecajai MSA11 vadībai ieplūdes kolektora spiediena sensors (MAP) (ar 2 vadiem) mums nederēs, ir vajadzīgs 2.5bar sensors (ar 4 vadiem) un tas jāiebūvē kādā ieplūdes trubā, vai oriģinālā sensora vietā (par to sīkāk te nestāstīšu, bet ja ņem galvu rokās, tad visu to var atrisināt).
Es izmantoju 34,51,52 un 54 kontaktus, lai pa tiem palaistu MAP nepieciešamos vadus. Kā jāsaslēdz pini ar MAP sensoru arī var redzēt tabulā.
Par MAF (gaisa masas mērītāju)
Šajā pamācībā mēs savienojām dzinējam obligāti nepieciešamo MAP sensoru izmantojot daļēji vecā gaisa masas mērītāja vadus. Lai dzinējs darbotos, gaisa masas mērītāju vadības blokā programmatoriski ir jāizslēdz. Ja to izdara korekti, tad nedz patēriņš, nedz kas cits netiek negatīvi ietekmēts. 1.9 ļoti labi strādās arī bez MAF sensora, taču ja vēlas, to var pieslēgt, tikai tad būs papildus jāvelk vadi priekš sensora.
Gāzes pedāļa potenciometrs.
Elektronika pa gadiem mēdz atšķirties. Lai pareizi strādātu gāzes pedālis, dabūju nokniebt trešo vadu (brūns-sarkans) un pievienot pie EDC15 bloka 50.pina (skat. tabulas pašu apakšu). Tad arī viss bija kārtībā. Iespējams manis uzrakstītajā tabulā ir kāda neprecizitāte, ja ir, lūdzu, palabojiet.
Pirms pirmā dzinēja starta iesaku ar VCDS obligāti pārbaudīt, vai vadības blokā nav kļūdas (ir pieļaujama kļūda par gaisa masas mērītāju, pat ja tas ir atslēgts). Kā arī pārbaudīt gāzes pedāļa stāvokli, vai tas pareizi izstaigā no 0% līdz 100%.
EDC15 bloka “pinouts”
1.9TDI sūkņu štekeru variācijas
Mazliet novirzos no tēmas, bet starp Golf 4 un Audi/VW variantiem, sūkņu štekeriem ir divi varianti, kā augstāk minēju (8+3pin un 10pin).
Ja ir nepieciešams pārtaisīt no viena uz otru slēgumu, tad skat. tabulu (ar vadu krāsām).
10pin | 8+3pin |
---|---|
T10/1 Lilac/black Lilac/black | T8/1 (jāizņem pins no 8pin štekera un jāpārsprauž 10-pin 1J0 konektorā) |
T10/2 Grey/green Grey/green | T8/2 |
T10/3 White/green White/green | T8/3 |
T10/4 Brown/blue Brown/blue | T8/4 |
T10/5 Red/Lilac Black/Yellow | T8/5 |
T10/6 Brown/red Brown/yellow | T8/6 |
T10/7 Yellow/red Yellow/black | T8/7 |
T10/8 Black/white White/black T3/1 | T3/1 |
T10/9 Brown/black Brown/black T3/2 | T3/2 |
T10/10 Yellow/black Black/yellow T3/3 | T3/3 |
Par 2.5TDI AEL/AAT motoriem
Šie dzinēji, kas nenāca iekš B4, bet gan C4 (gan Audi 100, gan Audi A6) ir elektronikas ziņā ļoti līdzīgi 1.9TDI, atšķiras tikai ar vienu papildus cilindru dzinējā un papildus izeju degvielas sūknī. Šos dzinēju arī var darbināt ar EDC15 vadības blokiem un pielāgotu programmatūru priekš 5 cilindriem. Ļoti liela daļa informācijas noderēs, vadības bloku pinu tabulai vajadzētu derēt arī priekš 2.5TDI.