ABS bloku problēmas (Bosch 5.3, 5.7)
Deg ABS lampiņa panelī, lai gan visi devēji darbojas un visi savienojumi vados ir veseli? Ļoti iespējams, ka būs nobeidzies ABS bloks.
Šajos vecajos ABS blokos ir ļoti smalki savienojumi, kas ir trausli uz vibrācijām un triecieniem. Bieži vien daži no šiem savienojumiem pārlūzt vai atdalās no plates bloka elektroniskajā daļā un rodas ABS problēmas, kuras nevar saprast un izzīlēt ne ar vienu diagnostikas ierīci.
A6 C5 , A4 B5, A8 D2 un citi Audi līdz ±2002. gadam izmanto Bosch 5.3 ABS sistēmu. Jaunāki - B6, B7 jau 5.7 sistēmu.
Tā kā tev ir divi varianti - salabot esošo bloku vai nomainīt to pret citu. Kā rīkoties? Lasi tālāk!
Par Bosch 5.3 uzlabošanu - pretslīdes funkcijas pievienošanu
Lasi šajā tēmā
Bosch 5.3 un 5.7 ABS bloka maiņa
Maiņai vajadzīgs:
- Dators ar VCDS
- Vesela šī uzlīme (lai pēc PR kodiem aprēķinātu Login kodu) - meklē bagāžnieka nodalījumā vai auto servisa grāmatiņā
- Vesels, lietots ABS bloks, viss bloks, vai tikai elektriskā daļa
Bez programmēšanas ABS bloku šiem auto nevar samainīt!
Pieliekot citu ABS bloku un ieslēdzot aizdedzi (nepiekodējot bloku) oriģinālais ABS bloks var atkodēties (aizmirst kodējumu) un arī vairs nestrādāt!
Vēlams esošo bloku aizvietot tikai ar tāda pat koda bloku, kāds bija pirms tam. Ja kods ir cits, tad obligāti vajag pārbaudīt vai šie bloki ir savietojami, citādi ABS nestrādās!
Specifiskās procedūras ar VCDS
Piekodēšanas procedūra abu veidu blokiem ir diezgan vienkārša. Ja zinām, kad kodējot instrumentu paneļus ir nepieciešams imobilaizera PIN kods, tad šeit ir vajadzīgs ABS Login kods. To varam aprēķināt paši, diezgan viegli.
Bosch 5.3
Vispirms jāaprēķina Login kods pēc šī parauga:
0?xxx: Chassis
5 = Audi A8 (4D)
7 = Audi A6 (4B)
9 = Audi A4 (8D) / VW Passat (3B)
0x?xx: Brakes
3 = FNRG-60 (Teves/ATE) [PR-1LA/1LG]
4 = FN2/HP2 (Dual-Piston) [PR-1LX] & Brembo [PR-1ZL/1LJ]
5 = FN3 (Teves/ATE) [PR-1LB/1LE/1LF/1LT/1ZC]
6 = C54 (Lucas) [PR-1LZ]
0xx?x: Engine
5 = 4/6/8 Cyl. Diesel
7 = 4/5 Cyl. Gasoline
9 = 6/8/12 Cyl. Gasoline
0xxx?: Transmission
3 = Manual with Low Range (only Audi A6 Allroad)
5 = Manual
7 = Automatic (01L/01N/01V)
9 = Multitronic (01J)
Tālāk ar VCDS jāpieslēdzas pie 03 - ABS un jāievada iegūtais kods Login - 11.
Tad jāaprēķina jaunais Soft Coding
0?xxx: Chassis
4 = Audi A4 (8D) / VW Passat (3B)
6 = Audi A6 (4B)
8 = Audi A8 (4D)
0x?xx: Brakes
1 = C54 (Lucas) [PR-1LZ]
2 = FN3 (Teves/ATE) [PR-1LB/1LE/1LF/1LT/1ZC]
3 = FN2/HP2 (Dual-Piston) [PR-1LX] & Brembo [PR-1ZL/1LJ]
4 = FNRG-60 (Teves/ATE) [PR-1LA/1LG]
0xx?x: Engine
5 = 4/6/8 Cyl. Diesel
7 = 4/5 Cyl. Gasoline
9 = 6/8/12 Cyl. Gasoline
0xxx?: Transmission
3 = Manual with Low Range (only Audi A6 Allroad)
5 = Manual
7 = Automatic (01L/01N/01V)
9 = Multitronic (01J)
un jāievada tam paredzētajā vietā.
Sīkāk lasi Ross-Tech mājas lapā: Bosch 5.3
Bosch 5.7 (A4 B6/B7)
Ļoti līdzīga procedūra kā ar Bosch 5.3 ABS. Taču Login un Soft Coding aprēķina pēc citām tabulām:
0?xxx: Chassis
9 = Audi A4
0x?xx: Brakes
2 = Brembo 17" (PR-1LJ)
3 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)
4 = HP2 16" (PR-1LX)
4 = FNR 16" (PR-1LA/1LG)
5 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)
6 = C54 (PR-1LZ)
0xx?x: Engine
5 = 4/6 Cyl. Diesel
7 = 4/5 Cyl. Gasoline
9 = 6/8 Cyl. Gasoline
0xxx?: Transmission
5 = Manual
7 = Automatic (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)
9 = Multitronic (01J, CVT)
Soft Coding aprēķināšanai:
0?xxx: Chassis
4 = Audi A4
0x?xx: Brakes
1 = C54 (PR-1LZ)
2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)
3 = HP2 16" (PR-1LX)
3 = FNR 16" (PR-1LA/1LG)
4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)
5 = Brembo 17" (PR-1LJ)
0xx?x: Engine
5 = 4/6 Cyl. Diesel
7 = 4/5 Cyl. Gasoline
9 = 6/8 Cyl. Gasoline
0xxx?: Transmission
5 = Manual
7 = Automatic (5HP19, 5HP24, AG4, AG5)
9 = Multitronic (01J, CVT)
Sīkāk par 5.7 bloku kodēšanu lasi Ross-Tech mājas lapā:
Apskati arī Ross-Tech video-pamācību bloku kodēšanai
Bosch ABS bloku remonts
Šie bloki ir diezgan labi aizlīmēti un nav paredzēts tos remontēt. Taču, ja bloku prātīgi attaisa, salabo un kārtīgi aizlīmē, tad var paveikties un bloks ies vēl ilgi un ilgi. Kā jau iepriekš minēju, parasti problēma ir ar smalkajiem savienojumiem uz bloka elektroniskās plates.
Ja nekad neesi to darījis, tad neiesaku līst pie ABS bloka lodējumiem. Vajag labas lodēšanas prasmes, lai labi paveiktu šo darbiņu!
Šeit video redzams atvērts ABS bloks un pārlūzuši ABS bloka kontakti. Ievēro arī smalkos savienojumus pa kreisi no lielajiem. Arī tie mēdz radīt problēmas.
Šeit video, kurā bloks tiek remontēts