Bosch 5.3 ABS parastā ABS apgreidošana uz ABS+EDL+ASR (pretslīde un el. diff. bloķēšana)

  1. gada darbu arhīvs

Jebkuram B5 feislifta modelim pamata Bosch 5.3 ABS sūknis ir ar kodu 8E0614111AB, tā ir visparastākā ABS sistēma priekšpiedziņas auto ar 9 solenoīdiem (quattro ir citādāki sūkņi). Tipiski šrotā 9 no 10 sūkņiem būs tieši ar kodu AB. Vēl populārs ABS sūknis ir ar kodu 8E0614111, bet tas būs vecākiem auto (droši vien zem ~98.g).

Apgreida iespējas:

sūknis ar ABS un EDL - (elektroniskā diferenciāļa bloķēšana) 8E0614111B(F)

būs nepieciešams pievienot vienu vadu (auto stāvēšanas ilgums) no ABS 31pin štekera 10. pina uz instrumentu paneļa 11. pinu zaļajā štekerī (gan immo2, gan immo3)

sūknis ar ABS, EDL un TCS(ASR) - viss iepriekš minētais + ASR (pretslīdēšanas sistēma / anti slip regulation) 8E0614111AH(AJ)/8E0614111C(G)

jāpievieno augstāk minētais vads priekš EDL sistēmas un -

  1. (TCS brīdinājuma lampa instrumentu panelī) no ABS 31pin štekera 20. pina uz instrumentu paneļa zilā štekera 32. pinu (gan immo2, gan immo3)

  2. ABS 31pin štekera 31.pins uz ASR/ESP pogas 6.pinu.

  3. ASR/ESP pogas 4. pins jāpievieno pie instrumentu paneļa zilā štekera 1.pina (gan immo2, gan immo3) - 15 terminālis (aizdedzes strāva)

  4. pēc pinoutu tabulas jāpārbauda vai sakrīt riteņu ātruma devēju pini (jo ASR blokam riteņu ātruma devēji nebūs tajās pat vietās, kur ABS vai ABS+EDL blokiem)

    sūknis ar ABS un ESP 8E0614111T,8E0614111AT

šo variantu neaprakstu tādēļ ka, lai darbotos ESP sistēma, vajadzīgs pievienot vēl vairākus devējus (stūres lenķa sensors, paātrinājuma sensors utt…), kas kopumā būs krietni vien sarežģītāk nekā pievienot EDL vai EDL+ASR funkcionalitāti. Izdarāms tas noteikti ir, taču vajadzēs krietni vairāk papūlēties ar vadu vilkšanu un izpēti (šo neesmu izpētījis). Tādā ziņā pievienot EDL+ASR ir labākajā gadījumā 5 jaunu vadu novilkšana. Pierakstītie detaļu kodi ir tie, kas ir nākuši B5 no rūpnīcas (pēc ELSA), taču ļoti iespējams, ka derēs arī analogi sūkņi no C5.

Dzinēja komunikācija ar ABS?

Maza info - AB parastais sūknis nāk ar 9 solenoīdiem, taču EDL/EDL+ASR sūkņiem tie ir 12, tāpēc šoreiz nevar vienkārši pārmainīt sūkņa elektrisko daļu (elektrisko daļu detaļu kodus nepierakstu šeit).

Tātad, lai uzliktu sūkni ar EDL un ASR vajadzīgi 3 papildus vadi, bet tad paliek vēl viens jautājums - kā ABS bloks komunicēs ar ECU.

Manā gadījumā 1.9 TDI motoriem ir pa lielam trīs varianti - 018/012 VP vai 019 PD vadības bloki. Uz 018 arī ir nākusi pretslīde un EDL, taču visa komunikācija notiek pa analogajiem signāliem, tad būs jāpievelk 5+ vadi uz ECU un jāsaprogrammē ECU ar tādu programmatūru, kas atbalsta ASR/ESP.

012/019 gadījumā varam izmantot Powertrain CAN datu līniju, lai tikai ar diviem vadiem saslēgtu ECU ar ABS bloku. Taču jāatceras, ka ne visi sūkņi darbojās pa CAN. B5 gadījumā pa CAN strādā sūkņi ar kodiem 8E0614111AH(AJ). Tādu arī sev paņēmu (AH) testam no usera MXR. Pamatā nācis AJM 115hp PD motoram, VP motoriem pat nezinu, ārkārtīgi reti, taču arī ar 012 vadības bloku to var saslēgt.

Nākošā nianse - dzinēja vadības programmatūrai jāatbalsta ASR/ESP, citādi vadības bloks negribēs komunicēt ar ABS un otrādi. Manā gadījumā 1.9 motoram ir šādi 012 vadības bloka programmatūras kodi:

038906012AK AFF
038906012AJ AHU
038906012AF AHU
038906012BK AHU + ESP
038906012AH AFN/AVG
038906012BL AFN/AVG + ESP
038906012BM AFN/AVG + EDL
038906012AB, X AFN/AVG + EDL
038906012BN,AX AFN/AVG + ESP

Izgāju uz CAN savienojumu, lai nebūtu lieka čakara ar daudzajiem vadiem priekš daudzajiem signāliem

Štekeri, pinouti?

B5 feisliftam nāca Bosch 5.3 ABS sistēma


Šajā tabulā uzskatāmi var apskatīties riteņu ātruma devēju slēgumu dažādiem (CAN, ne-CAN, EDL, ASR, quattro) paveidiem, kā arī signāli, kuri nav jāpievieno, ja ir CAN savienojums un otrādi.

Parādīšu 31pin ABS štekeri ar pievienotiem vajadzīgajiem piniem, lai pārietu AB → AH. Nekas sarežģīts vai ne?


Kam vajadzīgs tas standing time? Cik esmu lasījis, tad bremžu kluču pārkaršanas aizsardzībai.

Tātad būs nepieciešams atjaukt ABS štekeri un pievienot vajadzīgos pinus. Tad ieķēru citu 31pin štekeri šrotā. Šis nav tas patīkamākais štekeris ar kuru strādāt, katram pinam ir silikona uzmava, lai neļautu štekerī iekļūt mitrumam. Būs vajadzīgi pinu izņemšanas rīki, jauni pini. Parastajā štekerī, kas nāk AB blokam piniem no 27 līdz 31 būs jāizurbj plastmasas turētājā caurumi, lai varētu pievienot vajadzīgos (29-31) pinus. Trūks arī 10. un 20. pini, tie jāpievieno. Pēc augstāk pievienotās tabulas un arī attēla var saprast, ka 29. un 30. pini ir priekš Powertrain CAN savienojuma. Vēl, protams, jāizņem riteņu ātruma devēju pini un jāsaliek pareizi attiecīgajam blokam.

Šeit pieslēdzu 111AH bloku pie 111AB bloka štekera un neatbilstoša vadības bloka softa (012AH (pārgāju uz 012BL)).


Var redzēt, ka ir problēma ar G44 ātruma devēju, tad izveicu pinu pārbīdi šādā veidā:

    1. uz → 2.
    1. uz → 3.
    1. uz → 4.
    1. paliek brīvs

Tagad ātruma devēji ir savienoti pareizi, paliek savienot ABS<->ECU pa CANiem un pievilkt vadu TCS lampiņai panelī. Taču ir vēl viena nianse - lai varētu izslēgt pretslīdi (ASR), nepieciešama poga viduskonsolē. Man pa rokai bija ESP poga, taču no ASR pogas tā atšķiras tikai ar uzrakstu.

ASR/ESP pogas pinouts:

  • pin 1 - masa
  • pin 3 - apgaismojuma + no instrumentu paneļa
  • pin 4 - 15 terminālis no instrumentu paneļa
  • pin 6 - TCS/ESP pogas signāls uz ABS bloku (ABS bloka 31. pins)


Te vienoju pie 018->012 pārejas CAN vadus. CAN vadus, protams, vienmēr savijam.

Tuvākajā laikā plānoju likvidēt šo pāreju, lai gan kārtīgi salodēta, nav pievīlusi. Tam izmantošu štekerus no kāda 401 vai 019 ECU, jo 012 VP vadības blokam obligāti nevajag 012 štekerus, kā daudzi nez kāpēc domā. Šie 121pin štekeri jaucas elementāri un pinus var pārvietot pareizajās vietās kaut ar parastas adatas palīdzību. Der tādi pat pini kā tiem pašiem instrumentu paneļiem.

Ieskats diezgan virspusējs, ja gribas pieslēgt ABS bloku pa analogajiem signāliem, taču ja izmantojam CAN, tad varbūt kādam noder. Te starp A4 un A6 nav daudz to atšķirību. Kaut kur pa forumiem biju redzējis, ka šis bija izveikts kādā b5.5 pasātā. Vēl ir tāda lieta, kā ABS kodēšana, to var šeit palasīt, mans AH bija jau sakodēts pareizi (priekš dīzeļdzinēja ar manuālo kārbu un CAN)

Iemetīšu noderīgu shēmu no elsas

Vēl ir tikai palicis nomainīt pašu sūkni un atgaisot bremzes, pārbaudīt sūkņa elektroniku tīri labi var vienkārši piemetot tur pat pie štekera motortelpā.

Video, kā strādā ASR

1 Like