Imobilaizera sistēma, imobilaizera programmēšana

Vispārīgi par imobilaizera sistēmām

Šis ir plašs temats, kur ir simtiem dažādu nianšu skatoties uz dažādiem Audi modeļiem. Taču mēģināšu vispārīgi apstāstīt, kas šis ir par zvēru tiem, kas nezina. :old_crazy_2:

Tātad Audi sāka ieviest imobilaizera :immo: sistēmu sākot ar pēdējo gadu Audi 80 B4 modeļiem. Tieši ap to pašu laiku imobilaizera sistēmas parādījās arī citās VAG automašīnās.

Imobilaizers ir pretaizdzīšanas sistēma, kas sasaista kopā vairākas automašīnas komponentes, un konstatētas nepilnības gadījumā neļauj startēt dzinēju. Parasti sasaista instrumentu paneli, dzinēja vadības bloku un aizdedzes atslēgas.
Taču, imobilaizera sistēmai mainoties un attīstoties, arī šīs komponentes var mainīties. Piemēram, nāca klāt degvielas sūknis (2.5 V6 gadījumā).

Tātad, auto nav iespējams startēt ar svešām aizdedzes atslēgām, svešu instrumentu paneli vai vadības bloku. Tas runājot par auto līdz ± 2005. gadam

Jaunākās (immo4 +) sistēmās (pēc 2005. gada) mēdza ietvert arī stūres bloķētāja bloku, komforta (CCM) bloku utt… Kā arī imobilaizera programmēšanas metodes ir sarežģītākas un vairāk komplicētas.

Visiem Eiropas tirgum paredzētajiem senāko laiku (līdz ± 2005. gadam) Audi imobilaizera sistēma bija uzstādīta standartā. Izņēmumi bija ASV tirgus auto, taču laikam ejot arī ASV ražotie Audi tomēr tika aprīkoti ar imobilaizera sistēmām.

Atslēgu maiņa un izgatavošana

Mainot aizdedzes atslēgas, jāatceras, ka atslēgā atrodas imobilaizera kapsula, jeb transponderis. Šis transponderis statur informāciju, kas piesaistīta konkrētajam instrumentu panelim. Attiecīgi, ja panelis neatpazīs atslēgu, tiks padota ziņa dzinēja vadības blokam, ka auto nedrīkst startēt.

Mehāniski atslēgu pievīlēt nav problēmu, taču kapsulai ir jābūt “sapārotai” ar auto. Jāatceras, ka ne visiem auto

:warning: Tālvadības pults auto atslēgšanai nav nekāda sakara ar imobilaizera sistēmu! Tālvadības pultis programmē un pieraksta auto izmantojot citas metodes!

Imobilaizera sistēmu versijas

  • Pirmā sistēma tika saukta par immo1 sistēmu. Tāda bija uzstādīta pēdējo gadu B4 , pirmo gadu B5 , visiem A6 C4 un pirmo gadu A8 D2 automašīnām. Sistēma sastāvēja no vadības bloka ar imobilaizera opciju, imobilaizera “kastes” un aizdedzes atslēgas ar čipu (transponderi)
  • Otrā paaudze - immo2 uzstādīta pēc ±1997. gada. Šajā sistēmā nebija imobilaizera bloka (kastes), un sistēmai tikai jau piesaistīts instrumentu panelis, ko vairs nevarēja brīvi mainīt.
  • Trešā paaudze, immo3. Neliels uzlabojums no immo2 sistēmas. Lielākoties savietojama sistēma ar immo2.

Piekodēšanas procedūra immo2 un immo3 sistēmām

:warning: Ir jābūt nolasītiem imobilaizera PIN kodiem.
:warning: Procedūra dažādiem auto mēdz atšķirties, Ross-Tech video var uzskatīt par paraugu.

Imobilaizera atslēgšana

Imobilaizera pamatmehānisms atrodas dzinēja vadības blokā. Visiem dzinēja vadības blokiem līdz immo3 paaudzei to ir iespējams programmatoriski atslēgt izdarot izmaiņas bloka EEPROM vai FLASH atmiņā. Procedūra katram blokam ir specifiska.

Varētu teikt, ka ON/OFF slēdzis šajos vadības blokos ir iebūvēts. Jaunākās immo4 (un uz augšu) sistēmās jau ne visās šāda opcija ir iespējama. Viss ir atkarīgs no vadības bloka paaudzes un veida. Tā kā immo1 līdz immo3 sistēmas šajā ziņā ir pateicīgas un ir viegli ar tām darboties.

Ir divi veidi kā veic atslēgšanu. Atkal, viss ir atkarīgs no tā, kāds ir dzinēja vadības bloks. Benzīns, dīzelis, vecāks vai jaunāks.

Kāpēc var būt vajadzīgs atslēgt šo drošības sistēmu?

Audi un VW viena no standart-problēmām ir neejoša (daļēji ejoša) imobilaizera sistēma. Reizēm auto var noslāpt gaitā, vai vēl sliktāk - palikt neiedarbināms kādā svarīgā brīdī. Tiesa, tas izpaužas vairāk vecākiem auto (vecākiem par 15-20 gadiem) un notiek kad kāda no imobilaizera ķēdes sistēmām pārstāj darboties.

Vai ir labi atslēgt imobilaizeru? Kādi būs blakusefekti?

Ja korekti veic procedūru, tad blakusefekti nebūs. Taču jāatceras, ka nākotnē veicot darbības, kas saistītas ar atsevišķu bloku kodēšanu iespējams nevarēs veikt un imobilaizers uz to laiku būs jāieslēdz atpakaļ.

Automašīnām, kas vecākas par 20. gadiem, bieži vien ieteikums arī ir šo sistēmu izslēgt. Taču speciālistam vispirms jānovērtē auto elektronikas bloku paaudze un uzbūve, lai varētu droši apgalvot, ka šo procedūru drīkst veikt.

Kā lai zinu, ka imobilaizers ir pareizi atslēgts, vai tomēr nav un darbojas?

Lielākajai daļai vadības bloku pēc ~96. gada imobilaizera statusu var apskatīties ar VCDS pie vadības bloka adaptācijas kanālos. Bieži vien tā ir 91. grupa, vai var saukties arī vienkārši - Immobilizer status.
immo

Šī lauka vērtība nozīmēs:

  • 0 - imobilaizera sistēma gaida piekodēšanu
  • 1 - imobilaizers atslēgts
  • 4 - imobilaizers sistēma darbojas

Kad ir un kad nav iespējams atslēgt imobilaizeru?

Gandrīz visiem auto līdz 2005. gadam ir iespējams atslēgt šo sistēmu. Problēmas sākas no immo4 paaudzes un Siemens vadības blokiem, kas neparedz imobilaizera izslēgšanu.

Vai pēc sistēmas atslēgšanas auto ir palicis mazāk drošs pret aizdzīšanu?

Ņemot vērā vecāku auto imobilaizera sistēmu vienkāršību, tad labam auto zaglim nebūs problēma to apiet. Jaunākiem auto noteikti to nevajadzētu atslēgt, taču vecākiem auto varētu ieteikt citu risinājumu, piemēram, ievietot “slepeno slēdzi”.

Kā izpaužas imobilaizera sistēmas nostrādāšana?

Auto dzinējs pielec uz aptuveni 1 sekundi un tad noslāpst. Atkārtojot dzinēja startēšanu notiek tieši tas pats.

Ūja - vadības blokiem speciāli ir uztaisīts lai gaitā liek mīksto immo, tieši tāpēc lai kritiskā brīdī motors nenoģībtu. Man pašam pirms dažiem mēnešiem bija darīšana ar mk2 RS Oktāviju, kurai stūres pastiprinātājs žagojās un procesā nobrucināja powertrain data bus - problēma parādījās Alūksnē, un ar tādu mašīnu arī īpašnieks atbrauca mājās - lai arī es uzskatu ka viņam paveicās ka pēc uzpildes pa ceļam viņam izdevās piešķilt :old_crazy_2:

Jā, mans ieteikums - līdz kāda 2005., varbūt 2010. gada auto atbrīvoties no tās sistēmas, ja parādās problēmas. Tikai galvenais izdarīt to korekti.
Nu veciem 4. golfiem un A4 B5 točna nav īsti jēgas remontēt to immo sistēmu.

Un starp citu, ir ECU, kuriem immo nevar atslēgt vispār (tikai ar emulatoru).
Un ir sistēmas, kur nepietiek tikai atslēgt immo iekš ECU (piemēram 2.5v6 ar savu slaveno degvielas sūkni).

Rekur tikko pieminētajā gadījumā ar B6 passātu, pietiek izslēgt immo iekš ECU. Lai arī visas pārējās komponentes arī it kā piedalās immo sistēmā.

Vēl varu pieminēt B6 un B7 Audi, kur atslēdzot imobilaizeru un palaižot auto ar svešu atslēgu sākās ballīte panelī un vari braukt ar visu laiku darbojošām avārijas gaismām :old_crazy_2:

Nepareizi - kā reiz tieši tādiem ir jēga no strādājoša immo - ja kaut ko svaigu zags pieredzējuši vīri ar nopietnu aprīkojumu, tad ceturto golfu zags kāds, kam nav ko darīt, un kur immo var būt vienīgais, kas novērš aizdzīšanu, kamēr bez immo sanāk de facto mašīna ko var aizdzīt ar skruķi.

Man savulaik patika viena golfkluba lietotāja pieredze pirms kādiem sešiem, septiņiem gadiem - viņa otro golfu Rīgā, maskačkā laikam, gada laikā zaga divreiz - pirmajā reizē mašīna bija TDI ieliciena procesā un kaut kas nebija ar vadiem kārtībā, tāpēc neaizdzina [īpašnieks no rīta nokonstatēja salauztu aizdedzes slēdzeni un darbojošus logu tīrītājus], gadu vēlāk TDI ieliciens bija pabeigts un viss darbojās kā nākas, tāpēc varēja aizdzīt un aizdzina :old_crazy_2:

Koks ar diviem galiem. Kā nepalikt mežā ar neejošu immo. Un kā arī saglabāt kaut kādu drošību pret aizdzīšanu.

Protams, ka immo izslēgšana nozīmē to ko nozīmē un auto varēs palaist ar skrūvgriezni (kad tiks apieta signalizācija, ja tāda būs).

Pa manam vislabāk ielikt slepeno slēdzi un atslēgt kādu releju, barošanu. Tieši tā es esmu izdarījis sev un iesaku citiem. Bet parasti jau cilvēkam izstāstu, ko tas nozīmē un tad jau izvēle, ko darīt, vairs īpaši nav manā ziņā.

Ja tā immo sistēma strādā, tad jau arī nevajag viņu aiztikt.
Pēdējā laikā neesmu dzirdējis, ka kāds zagtu parastu 4. golfu :old_crazy_2: Bet nu skaidrs, skaidrs, ka kaut kādu pretaizdzīšanas drošību vajag. Liekas - kurš ta zags, bet citreiz pat tālākajos lauku pakšos kaut kādi džeki izdomā iebraukt un kaut ko nozagt.

Zinātājs gan zinās, ka vajag tikai pārsviest vadības bloku un aiziet! A3 vai 4. golfa gadījumā būs grūti to ātri izdarīt. Uz B5, C5 Audi, gan viegli.

Kā pirmās pazīmes jau parasti ir “Engine Blocked by Immobilizer - Intermittent” :old_crazy_2:

Nevarētu teikt ka mk4 būtu diži sarežģītāk nomainīt vadības bloku nekā B5 [passātam ir tā [pati kaste un tas pats vadu bunts] - bet abos gadījumos vajag zināt kādu bloku jāmaina :old_crazy_2:

Logu slotiņas jānoņem. Ja nav ilgi skrūvētas, tad tās slotiņas arī būs vislabākais imobilaizers :old_crazy_2:

Principā ar dajebkādu TDI bloku no vienalga kāda motora, UN izslēgtu immo, jebkuru sūkņa dzinēju varēs palaist. Par PD nezinu. Galvenais, lai tikai sakrīt štepselis.

Jā, nesen vienam A3 8L čakarējos pāris stundas, lai tikai tiktu pie ECU, jo slotiņas nekad nebija ņemtas nost (un negribējās sasist stiklu)

Šodienas objekts. Bosch ME3.8.2. Immo atslēgšana.
Oriģinālais EEPROM saturs:

Labotais EEPROM saturs:

Āķīgais uzdevums :old_crazy_2:

  1. Cik baiti tika izmainīti?
  2. Ko nosaka adreses 0C un 4C?
  3. Kāpēc ir jāizmaina adreses 0E-0F un 4E-4F?