Klimatkontroles rokasgrāmata

No @mdz 2013. gada arhīviem

Šīsdienas tēma - klimatkontroles.

Apskatīsim nedaudz uzbūvi, diagnostiku, apkopi, problēmas un to risinājumus. Pamatā topika ideja ir kopīgi izveidot tādu kā ābeci par klimatkontrolēm, lai līdzās “dīzelis nelec” un “2.3 neiet” tēmām aizvien retāk parādītos “pečka nepūš siltu” :old_crazy_2:

Pamatā tirdziņš no manas puses būs par B4 sastopamo vienjoslas klimu ar 2 ekrāniem, bet laika gaitā centīšos papildināt arī ar citiem modeļiem. Kā arī laipni aicināti palīdzēt topika veidošanā ar pašu veidotām, labi ilustrētām pamācībām. :slight_smile:

Uzbūve

Kas tad lācītim vēderā un no kā viņš sastāv :old_crazy_2:

Visu pirmām kārtām elektriskā shēma

audi-s2-climate-control-min.pdf (595,6 KB)

Klimatkontroles SSP (vācu valodā)

SSP_131-compressed.pdf (3,2 MB)

Konkrētais eksemplārs ir no MY93 B4, konkrētāk, kupejas, bet virsbūvei nav tik lielas starpības, kā modeļa gadam, jo ir lietas, kas pa gadiem atšķiras, tādēļ ļoti vēlams izmatot shēmas, kas ir tieši tā paša modeļa gada, kura mašīna.

Vadības bloks (E87)


Klimatkontroles galva un smadzenes. Vizuāli bloks ir tāds pats kā C4, B5 un 8L, tehniski, pilnīgi savādāks ar savām īpatnībām un vadību. Biežāk sastopamās problēmas - aukstais lodējums starp pamatplati un priekšējo paneli, kā dēļ nestrādā vai daļēji strādā pogas, kā arī iztecējuši displeji. Apgaismojuma krāsa B4 un C4100 modeļiem oranža, pārējajiem sarkana. Blokam ir iekšējā pašdiagnostika, bloks ir slēdzams pie VAG-com un attiecīgi plašāk diagnosticējams, kā arī kodējams pēc nepieciešamības. Par diagnostiku un kodēšanu vēlāk.

Salona temperatūras devējs (G56)


Viens no diviem salona temperatūras devējiem. Atrodas paneļa centrā zem kvadrātainās restītes.

Salona temperatūras devējs (G86)


Otrs salona temperatūras devējs. Atrodās griestos priekšā pie centrālās apgaismojuma lampas aiz restītes.

Motoriņš salona temperatūras devējam (V42)


Lai precīzāk noteiktu salona temperatūru, devējam G56 ir pievienots motoriņš, kas sūc gaisu gar devēju. Motoriņš atrodās paneļa iekšpusē. Attēlā redzamais eksemplārs ir no C4, bet vienīgā atšķirība ir gumijas trubā, kas B4 ir taisna, C4 saliekta U formā.

Ieplūstošā gaisa temperatūras devējs (G89)


Izmantojot šo un āra temperatūras devēju tiek noteikta ārējā gaisa temperatūra, pēc kuras vadoties pie ~+2 grādiem tiek permanenti atslēgts kompresors lai neaizsaldētu ciet kondicioniera radiatoru. Atrodas ienākošā gaisa šahtas pašā galā, ieši zem salona filtra (mašīnām, kas ar tādu ir aprīkotas).

Dzinēja temperatūras devējs (G62)


Mēra dzesēšanas šķidruma temperatūru lai zinātu, kad dzinējs ir sasniedzis darba temperatūŗu, tādējādi ļaujot klimatkontroles ventilatoru darbināt uz pilnu jaudu. Sistēmas darbībai ne tik svarīgs sensors, jo šim sensoram neesot, tiek pieņemta iepriekš definēta vērtība 90 grādi (dzinējs ir uzsilis) un sistēmas darbība traucēta netiek.
Bildē esošais kopā ar visu flanci ir nācis no C4.

Āra temperatūras devējs (G17)

Devējs lasa ārējā gaisa temperatūru. Automašīnās ar klimatkontroli, devējs padod informāciju blokam un bloks savukārt, padod tālāk āra temperatūras displejam instrumentu panelī. Mašīnās bez klimatkontroles, devējs ir pievienots pa taisno āra temperatūŗas displejam (kam tāds ir aprīkojumā). Devējs atrodās priekšā kreisajā pusē aiz bufera.

Āra temperatūras displejs (G106)

Displejs attēlo ārējo gaisa temperatūru vadoties no devēja (G17) un (G89)(klimatkontroles gadijumā) rādijumiem. Displejs sevī ietver arī iespējama ceļu apledojuma brīdinājumu - sniegpārsliņas simbolu, kas iedegās temperatūrai nokrītot līdz ~4°C. Pārsliņa arī maina savu atrašanās vietu no labās uz kreiso, atkarībā no tā, vai temperatūra ir virs nulles, vai zem. Ražo divas firmas - BORG vai VDO. Biežākā kaite, izdeg apgaismojuma spuldzīte.

Zema spiediena slēdzis (F73)

Tā kā šis ir slēdzis, nekādus mērījums tas nelasa, toties caur viņu tiek barots klimatkontroles kompresors. Ja sistēmā spiediens ir pietiekošs, slēdzis ir saslēgts un kompresors darbojās. Spiedienam pazeminoties zem normas, slēdzis atslēdzas un kompresoru izslēdz, līdz brīdim, kad sistēmā tiek atbilstoši uzpildīta. Atrodas kondicioniera radiatora caurulē starp klimatkontroles kasti un ugunssienu.

Augsta spiediena slēdzis (F23)

f23_hi_press

Spiedienam sistēmā kāpjot, šis slēdzis saslēdzās un ieslēdz radiatora dzesēšanas ventilatoriem otro ātrumu. Atrodas dzesēšanas radiatorā.

Augsta spiediena slēdzis (F118)

Līdzīgs F23.
Spiedienam sistēmā turpinot kāpt un sasniedzot maksimālo vērtību, šis slēdzis saslēdzas un paziņo klimatkontroles vadības blokam, ka “pietiek” un vadības bloks atslēdz kompresoru. Atrodas dzesēšanas radiatorā.

Vakuuma vārsts (N63)


Šo vārstu vada klimatkontroles vadības bloks. Vārstu atverot, tiek padots vakuums uz recirkulācijas klapes virinošo “sūknīti” tādējādi atverot vai aizverot recirkulācijas klapi, kas nosaka ienākošā gaisa avotu - gaiss tiek ņemts no āras, vai “utilizēts” :old_crazy_2: salonā esošais.

Recirkulācijas klapes “sūknis”


Sūknis darbojās ar vakuumu un virina recirkulācijas klapi.

Kompresors

Sevī satur sajūgu (N25), kas tiek ieslēgts caur releju (J44) un apgriezienu devēju (G111). Kompresori pamatā ir divu veidu - ar apgriezienu devēju un bez (pieccilindru dzinējiem). Izmantojot kompresora apgriezienu devēju un dzinēja apgriezienu devēju, tiek vērots, vai neslīd kompresoru piedzenošā siksna. Mīļā miera labad, itsevišķi pašrocīgi instalējot klimatkontroli vai mainot beigtu kompresoru, šo devēju var vienkārši apiet. Par to vēlāk.

Gaisa cirkulācijas motors (V2)

Motors dzenā gaisu cauri klimatkontroles kastei. Atrodas klimatkontroles kastē labajā pusē virs pasažiera puses cimdu nodalijuma. Atšķirībā no parastā sildītāja, kondicionierim un klimatkontrolei šis ventilators atrodās kastes sānā un lai tam piekļūtu, ir jāceļ nost panelis.

Cirkulācijas motora vadības bloks (J126)


Tautā sauktais “ezis”. Kontrolē cirkulācijas motora griešanās ātrumu. Mašīnām ar parasto sildītāju, šī bloka vietā ir pretestību bloks, kuram nobeidzoties, pazūd visi ventilatora griešanās ātrumi, izņemot ceturto (4. ātrumā šis bloks vienkārši tiek apiets). Bloks atrodas klimatkontroles kastē blakus cirkulācijas motoram un izmanto gaisa plūsmu lai dzesētos.

Klapju motoriņi


Motoiņi pamatā sastāv no 2 pozīcijām - pats motoriņš (V**) un reostats (G***), kas nosaka motoriņa pozīciju. Laika gaitā šie motoriņi mēdz nosprūst un vairs nevirināt klapi, bet lielākoties ir reanimējami tos iztīrot un pa jaunu iesmērējot.

Temperatūras regulācijas motoriņš (V68)/(G92)


Motoriņš regulē klapi gaisa plūsmai cauri vai apkārt sildītāja radiatoram

Centrālāis regulācijas motoriņš) (V70)/(G112)


Regulē klapi gaisa plūsmai caur ventilācijas šahtu paneļa vidū

Stiklu atkausētāja/kāju sildītāja motoriņš (V85)/(G114)


Regulē gaisa plūsmu starp stiklu atkausējošo gaisa šahtu un kāju sildītāju šahtu.

Gaisa plūsmas motoriņš (V71)/(G113)


Ierobežo no āras ienākošā gaisa plūsmu. USA tirgum paredzētajos modeļos un visos RHD B4 (RHD B4 modeļiem šī klimatkontrole netika piedāvāta) šī motoriņa nav.

Vadi


Vadu kušķis sastāv nosacīti no 3 daļām - vadības (attēlā), motortelpas un paneļa galvenās. Nosacīti tādēļ, ka paneļa vadus sevī ietver galvenais paneļa apakšā esošais vadu kopums. Tātad, ja vēlamies instalēt klimatkontroli, jāmaina būs arī šīe vadi no tādas pašas vai labākas komplektācijas donora ar klimatkontroli.
Par motortelpā esošajām sastāvdaļām paturpināšu vēlāk, neesmu visas savācis un daļa nav sabildēta.

Vadības bloka iespējas

Temperatūras attēlojuma maiņa

Temperatūras attēlojumu iespējams pārslēgt no Fārenheita grādiem uz Celsija un otrādi. LAi to izdarītu, jātur nospiesta recirkulācijas poga un jānospiež poga “+”.

Pašdiagnostika un mērijumu nolasīšana

Kā minēju sākumā, vadības blokam ir iebūvēta pašdiagnostikas funkcija, kas kodu veidā izdod uz ekrāna sevī uzkrātās konstatētās sistēmas kļūdas. Kļūdas attiecas TIKAI uz klimatkontroles sistēmu, dzinēja, paneļu un citu bloku kļūdas NEUZRĀDA.
Diagnostika kopā ar mērijumiem pieejama apakšizvēlnē, kurai piekļūst turot nospiestu recirkulācijas pogu un nospiežot bultiņu uz augšu. Ekrānā būtu jāparādās 01c, kas apzīmē pirmo kanālu. Šie kanāli kopā ir 61. Navigācija starp kanāliem notiek ar pogām “+” un “-”, lai apskatītu konkrētā kanāla datus, jānospiež recirkulācijas poga.

Kanālu saraksts

Kopsavilkums
Kanāla numurs Attēlotā vērtība
1 System malfunction - displayed as a Diagnostic Trouble Code (DTC), see chart below
2 Digital value of Interior Temperature Sensor, in Headliner (G 86)
3 Digital value of Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel (G 56)
4 Digital value of Fresh Air Intake Duct Temperature Sensor (G 89)
5 Digital value of Outside Air (Ambient) Temperature Sensor (G 17), front
6 Digital value of Outside Air (Ambient) Temperature Sensor
7 Digital value of Ambient Temperature Sensor At Fresh Air Blower (G 109)
8 Digital value of Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer (G 92)
9 Delta value of Temperature Regulator Flap
10 Non-corrected specified value of Temperature Regulator Flap
11 Digital value of Central Flap Motor Potentiometer (G 112)
12 Specified value of Central Flap
13 Digital value of Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer (G 114)
14 Specified value of Footwell/Defroster Flap
15 Digital value of Air Flow Flap Motor Potentiometer (G 113)
16 Specified value of Air Flow Flap
17 Vehicle Speed (km/h)
18 Actual Air Blower voltage (Volts)
19 Specified Fresh Air Blower voltage (Volts)
20 A/C Compressor (A/C Clutch) voltage (Volts)
21 Number of low voltage occurrences, non-transient
22 Cycle condition of A/C Refrigerant High Pressure Switch (F 118)
23 Cyclings of the A/C Refrigerant High Pressure Switch (F 118)
24 Cyclings of the switches, absolute non-fluctuating
25 Analog/Digital value, Kick-Down Switch
26 Analog/Digital value, Engine Coolant Temperature (ECT) Warning Light
27 Engine Speed (RPM)
28 N/A
29 A/C Compressor speed in rpm (Equals Engine Speed x 1.28)
30 Software version
31 N/A
32 Potentiometer malfunction counter, Temperature Regulator Flap
33 Potentiometer malfunction counter, Central Flap
34 Potentiometer malfunction counter, Footwell/Defroster Flap
35 Potentiometer malfunction counter, Air Flow Map
36 Feedback value, cold end-stop, Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer (G 92)
37 Feedback value, hot end-stop, Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer (G 92) max. Stop
38 Feedback value, cold end-stop, Central Flap Motor Potentiometer (G 112)
39 Feedback value, hot end-stop, Central Flap Motor Potentiometer (G 112)
40 Feedback value, cold end-stop, Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer (G114)
41 Feedback value, hot end-stop, Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer (G114)
42 Feedback value, cold end-stop, Air Flow Map Motor Potentiometer (G 113)
43 Feedback value, hot end-stop, Air Flow Map Motor Potentiometer (G 113)
44 Vehicle operation cycle counter
45 Calculated interior temperature (internal software, in digits)
46 Outside (ambient) temperature, filtered, for regulation (internal software)
47 Outside (ambient) temperature, unfiltered, (internal software, in deg C)
48 Outside (ambient) temperature, unfiltered, (in digits)
49 Malfunction counter for speedometer (vehicle speed) signal
50 Standing time (in minutes)
51 Engine Coolant Temperature (ECT) in deg C
52 Graphics channel 1 - A/C compressor switch-off conditions are identified by illuminated segments of the 88.8 display. See chart below.
53 Graphics channel 2 - Climate system electrical outputs are identified by illuminated segments of the 88.8 display. See chart below.
54 Control characteristics
55 Outside (ambient) temperature, in deg C or deg F depending on setting on A/C control head
56 Temperature in deg C, from Interior Temperature Sensor, in Headliner (G 86)
57 Temperature in deg C, from Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel (G 56)
58 Temperature in deg C, from Fresh Air Intake Duct Temperature Sensor (G 89)
59 Temperature in deg C, from Outside Air (Ambient) Temperature Sensor (G 17), front
60 Temperature in deg C, from Ambient Temperature Sensor At Fresh Air Blower (G 109)
61 Software version (latest)
86 Display Check (All Segments of Climate Control display light up

Pašdiagnosikas kļūdu skaidrojums

Kopsavilkums
Kļūdas kods Kļūdas skaidrojums
0.00 No Malfunction Present
02.1 (G86) Interior Temperature Sensor, in Headliner, static open (*02.1)
02.2 Interior Temperature Sensor, in Headliner, static short, see 02.1
02.3 Interior Temperature Sensor, in Headliner, sporadic open
02.4 Interior Temperature Sensor, in Headliner, sporadic short
03.1 (G56) Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel, static open, see 02.1
03.2 Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel, static short, see 02.1
03.3 Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel, sporadic open
03.4 Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel, sporadic short
04.1 (G89) Fresh Air Intake Duct Temperature Sensor, static open (*04.1)
04.2 Fresh Air Intake Duct Temperature Sensor, static short, see 04.1
04.3 Fresh Air Intake Duct Temperature Sensor, sporadic open
04.4 Fresh Air Intake Duct Temperature Sensor, sporadic short
05.1 (G17) Outside Air (Ambient) Temperature Sensor, front, static open (*05.1)
05.2 Outside Air (Ambient) Temperature Sensor, front, static short, see 05.1 (*05.2)
05.3 Outside Air (Ambient) Temperature Sensor, front, sporadic open
05.4 Outside Air (Ambient) Temperature Sensor, front, sporadic short
06.1 (G110) Engine Coolant Temperature (ECT), A/C static open (*06.1)
06.2 Engine Coolant Temperature (ECT), A/C static short, see 06.1
06.3 Engine Coolant Temperature (ECT), A/C sporadic open
06.4 Engine Coolant Temperature (ECT), A/C sporadic short
07.1 (G109) Ambient Temperature Sensor at Fresh Air Blower, static open (*07.1)
07.2 Ambient Temperature Sensor at Fresh Air Blower, static short, see 07.1
07.3 Ambient Temperature Sensorat Fresh Air Blower, sporadic open
07.4 Ambient Temperature Sensor at Fresh Air Blower, sporadic short
08.1 (G92) Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, static open (*08.1)
08.2 Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, static short, see 08.1
08.3 Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, sporadic open
08.4 Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, sporadic short
08.5 Temperature Regulator Flap, static block (*08.5)
08.6 Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, malfunction
08.7 Temperature Regulator Flap, sporadic block
11.1 (G112) Central Flap Motor Potentiometer, static open (*11.1)
11.2 Central Flap Motor Potentiometer, static short, see 11.1
11.3 Central Flap Motor Potentiomenter, sporadic open
11.4 Central Flap Motor Potentiometer, sporadic short
11.5 Central Flap, static block (*11.5)
11.6 Central Flap Motor Potentiometer, malfunction
11.7 Central Flap, sporadic block
13.1 (G114) Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer, static open (*13.1)
13.2 Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer, static short, see 13.1
13.3 Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer, sporadic open
13.4 Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer, sporadic short
13.5 Footwell/Defroster Flap, static block (*13.5)
13.6 Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer, malfunction
13.7 Footwell/Defroster Flap, sporadic block
15.1 (G113) Air Flow Flap Motor Potentiometer, static open (*15.1)
15.2 Air Flow Flap Motor Potentiometer, static short, see 15.1
15.3 Air Flow Flap Motor Potentiometer, sporadic open
15.4 Air Flow Flap Motor Potentiometer, sporadic short
15.5 Air Flow Flap, static block, see (*15.5)
15.6 Air Flow Flap Motor Potentiometer, malfunction
15.7 Air Flow Flap, sporadic block
17.0 Vehicle Speed Signal faulty
18.1 Fresh Air Blower voltage, static
18.3 Fresh Air Blower voltage, sporadic
20.1 A/C compressor voltage not OK - static (*20.1)
20.3 A/C compressor voltage not OK - sporadic
22.1 (F118) A/C Refrigerant High Pressure Switch, static open (*22.1)
22.3 A/C Refrigerant High Pressure Switch, sporadic open
22.5 A/C Refrigerant High Pressure Switch, 120X open (*22.5)
29.1 Belt slip detection soft, static
29.2 Belt slip detection hard, static
29.3 Belt slip detection soft, sporadic
29.4 Belt slip detection hard, sporadic

Pašdiagnostikas kanāls 52 (1) - kompresora atslēgšanās iemesli

Ja eksistē kondicioniera kompresora izslēgšanās iemesls, tad tas tiks parādīts 88.8 displejā, iespējamos kodus skatīt zemāk.

Kopsavilkums

oldcc

Segment Condition
A1 Slippage or blockage, A/C Refrigerant High Pressure Switch, 120x off
B1 Engine Speed (RPM) less than 200 - 500
C1 Engine Speed (RPM) greater than 6000
D1 Engine Speed (RPM) greater than 6000
E1 System function OK*
F1 System function OK*
G1 System function OK*
A2 A/C manually switched off (A/C standby canceled)
B2 Low Voltage
C2 Kick-down switch (via Transmission Control Module (TCM), compressor off for 12 seconds max.
D2 Engine coolant temperature sensor/switch
E2 A/C Refrigerant Low Pressure Switch (F73)
F2 A/C Refrigerant High Pressure Switch (F118)
G2 System function OK*
A3 ECON mode selected
B3 OFF selected
C3 Outside (ambient) temperature too low
D3 Engine management system (compressor will remain off for 3 -12 seconds)
E3 High pressure occurrences more than 30 times
F3 Ambient Temperature Sensor at Fresh Air Blower (G109) less than 27 degF (-3oC)
G3 System function OK*
Decimal Point Visible: A/C compressor ON
Not Visible: A/C compressor OFF

Segmentiem G1, G2 un G3 jāiedegas visiem vienlaicīgi, tas nozīmē, ka sistēmas funkcijas ir normālas un viss darbojas

Pašdiagnostikas kanāls 53 (2) - aktīvās elektroniskās izejas

Kad kāda no elektriskajām izejām ir aktivēta, kāds no 88.8 ekrāna segmentiem tiek izgaismots. Decimālais punkts (.) neiedegsies šai kanālā.

Kopsavilkums

oldcc

Segment Condition
A1 Fan for interior temperature sensor
B1 Fresh air/recirculation flap closed (recirculation mode)
C1 Heater valve closed
D1 Bi-directional wiring harness
E1 A/C compressor ON
F1 coolant fan first speed ON
G1 System function OK*
A2 Air flow flap open
B2 Air flow flap open
C2 Air flow flap closed
D2 Footwell/Defroster flap in .Footwell. position
E2 Footwell/Defroster flap in .Footwell. position
F2 Footwell/Defroster flap in .Defroster. position
G2 System function OK*
A3 Central flap in .instrument panel outlet. position
B3 Central flap in .instrument panel outlet. position
C3 Central flap in .footwell outlet/defrost. position
D3 Temperature flap in .cold air. position
E3 Temperature flap in .cold air. position
F3 Temperature flap in .warm air. position
G3 System function OK*

Temperatūras devēju vērtības pie noteiktas temperatūras

Dzinēja deses šķidruma temperatūras sensoprs

ECT_values_mdz

Āra temperatūras sensors

OTD_values_mdz

AC/sildītāja gaisa iepūdes temperatūras sensors

IAT_values_mdz

Salonā esošais temperatūras sensors

STD_values_mdz

Muah, ja es šitik pat cītīgi būtu rakstijis skolā, būtu bijis teicamnieks :old_rofl:

Jautrs fakts - ja astoņdesmito gadu beigās Hella izstrādāja atsevišķi klimatus priekš audī un priekš fofāfgena [tas klimats, kas atrodams iekš mk3, B3 un B4 passātiem, ir tāds jocīgs], tad deviņdesmito gadu vidus izstrāde priekš mk4 un B5 bija bāzēta uz B4/C4 klimata - tas bloks gan izskatās savādāk un darbojas savādāk, bet elektriski, pamata lietas kas nav modeļu specifiskas [pamatā devēji] ir savienotas tāpat - līdz tam līmenim ka mk4 golfā var iespraust B4 audī klimata bloku, un tas virina klapes; otrādi gan labāk nedarīt motoriņu nominālā sprieguma atšķirības dēļ, ka nesāk kūpēt :old_crazy_2:

1 Like