No @mdz 2013. gada arhīviem
Šīsdienas tēma - klimatkontroles.
Apskatīsim nedaudz uzbūvi, diagnostiku, apkopi, problēmas un to risinājumus. Pamatā topika ideja ir kopīgi izveidot tādu kā ābeci par klimatkontrolēm, lai līdzās “dīzelis nelec” un “2.3 neiet” tēmām aizvien retāk parādītos “pečka nepūš siltu”
Pamatā tirdziņš no manas puses būs par B4 sastopamo vienjoslas klimu ar 2 ekrāniem, bet laika gaitā centīšos papildināt arī ar citiem modeļiem. Kā arī laipni aicināti palīdzēt topika veidošanā ar pašu veidotām, labi ilustrētām pamācībām.
Uzbūve
Kas tad lācītim vēderā un no kā viņš sastāv
Visu pirmām kārtām elektriskā shēma
audi-s2-climate-control-min.pdf (595,6 KB)
Klimatkontroles SSP (vācu valodā)
SSP_131-compressed.pdf (3,2 MB)
Konkrētais eksemplārs ir no MY93 B4, konkrētāk, kupejas, bet virsbūvei nav tik lielas starpības, kā modeļa gadam, jo ir lietas, kas pa gadiem atšķiras, tādēļ ļoti vēlams izmatot shēmas, kas ir tieši tā paša modeļa gada, kura mašīna.
Vadības bloks (E87)
Klimatkontroles galva un smadzenes. Vizuāli bloks ir tāds pats kā C4, B5 un 8L, tehniski, pilnīgi savādāks ar savām īpatnībām un vadību. Biežāk sastopamās problēmas - aukstais lodējums starp pamatplati un priekšējo paneli, kā dēļ nestrādā vai daļēji strādā pogas, kā arī iztecējuši displeji. Apgaismojuma krāsa B4 un C4100 modeļiem oranža, pārējajiem sarkana. Blokam ir iekšējā pašdiagnostika, bloks ir slēdzams pie VAG-com un attiecīgi plašāk diagnosticējams, kā arī kodējams pēc nepieciešamības. Par diagnostiku un kodēšanu vēlāk.
Salona temperatūras devējs (G56)
Viens no diviem salona temperatūras devējiem. Atrodas paneļa centrā zem kvadrātainās restītes.
Salona temperatūras devējs (G86)
Otrs salona temperatūras devējs. Atrodās griestos priekšā pie centrālās apgaismojuma lampas aiz restītes.
Motoriņš salona temperatūras devējam (V42)
Lai precīzāk noteiktu salona temperatūru, devējam G56 ir pievienots motoriņš, kas sūc gaisu gar devēju. Motoriņš atrodās paneļa iekšpusē. Attēlā redzamais eksemplārs ir no C4, bet vienīgā atšķirība ir gumijas trubā, kas B4 ir taisna, C4 saliekta U formā.
Ieplūstošā gaisa temperatūras devējs (G89)
Izmantojot šo un āra temperatūras devēju tiek noteikta ārējā gaisa temperatūra, pēc kuras vadoties pie ~+2 grādiem tiek permanenti atslēgts kompresors lai neaizsaldētu ciet kondicioniera radiatoru. Atrodas ienākošā gaisa šahtas pašā galā, ieši zem salona filtra (mašīnām, kas ar tādu ir aprīkotas).
Dzinēja temperatūras devējs (G62)
Mēra dzesēšanas šķidruma temperatūru lai zinātu, kad dzinējs ir sasniedzis darba temperatūŗu, tādējādi ļaujot klimatkontroles ventilatoru darbināt uz pilnu jaudu. Sistēmas darbībai ne tik svarīgs sensors, jo šim sensoram neesot, tiek pieņemta iepriekš definēta vērtība 90 grādi (dzinējs ir uzsilis) un sistēmas darbība traucēta netiek.
Bildē esošais kopā ar visu flanci ir nācis no C4.
Āra temperatūras devējs (G17)
Devējs lasa ārējā gaisa temperatūru. Automašīnās ar klimatkontroli, devējs padod informāciju blokam un bloks savukārt, padod tālāk āra temperatūras displejam instrumentu panelī. Mašīnās bez klimatkontroles, devējs ir pievienots pa taisno āra temperatūŗas displejam (kam tāds ir aprīkojumā). Devējs atrodās priekšā kreisajā pusē aiz bufera.
Āra temperatūras displejs (G106)
Displejs attēlo ārējo gaisa temperatūru vadoties no devēja (G17) un (G89)(klimatkontroles gadijumā) rādijumiem. Displejs sevī ietver arī iespējama ceļu apledojuma brīdinājumu - sniegpārsliņas simbolu, kas iedegās temperatūrai nokrītot līdz ~4°C. Pārsliņa arī maina savu atrašanās vietu no labās uz kreiso, atkarībā no tā, vai temperatūra ir virs nulles, vai zem. Ražo divas firmas - BORG vai VDO. Biežākā kaite, izdeg apgaismojuma spuldzīte.
Zema spiediena slēdzis (F73)
Tā kā šis ir slēdzis, nekādus mērījums tas nelasa, toties caur viņu tiek barots klimatkontroles kompresors. Ja sistēmā spiediens ir pietiekošs, slēdzis ir saslēgts un kompresors darbojās. Spiedienam pazeminoties zem normas, slēdzis atslēdzas un kompresoru izslēdz, līdz brīdim, kad sistēmā tiek atbilstoši uzpildīta. Atrodas kondicioniera radiatora caurulē starp klimatkontroles kasti un ugunssienu.
Augsta spiediena slēdzis (F23)
Spiedienam sistēmā kāpjot, šis slēdzis saslēdzās un ieslēdz radiatora dzesēšanas ventilatoriem otro ātrumu. Atrodas dzesēšanas radiatorā.
Augsta spiediena slēdzis (F118)
Līdzīgs F23.
Spiedienam sistēmā turpinot kāpt un sasniedzot maksimālo vērtību, šis slēdzis saslēdzas un paziņo klimatkontroles vadības blokam, ka “pietiek” un vadības bloks atslēdz kompresoru. Atrodas dzesēšanas radiatorā.
Vakuuma vārsts (N63)
Šo vārstu vada klimatkontroles vadības bloks. Vārstu atverot, tiek padots vakuums uz recirkulācijas klapes virinošo “sūknīti” tādējādi atverot vai aizverot recirkulācijas klapi, kas nosaka ienākošā gaisa avotu - gaiss tiek ņemts no āras, vai “utilizēts”

Recirkulācijas klapes “sūknis”
Sūknis darbojās ar vakuumu un virina recirkulācijas klapi.
Kompresors
Sevī satur sajūgu (N25), kas tiek ieslēgts caur releju (J44) un apgriezienu devēju (G111). Kompresori pamatā ir divu veidu - ar apgriezienu devēju un bez (pieccilindru dzinējiem). Izmantojot kompresora apgriezienu devēju un dzinēja apgriezienu devēju, tiek vērots, vai neslīd kompresoru piedzenošā siksna. Mīļā miera labad, itsevišķi pašrocīgi instalējot klimatkontroli vai mainot beigtu kompresoru, šo devēju var vienkārši apiet. Par to vēlāk.
Gaisa cirkulācijas motors (V2)
Motors dzenā gaisu cauri klimatkontroles kastei. Atrodas klimatkontroles kastē labajā pusē virs pasažiera puses cimdu nodalijuma. Atšķirībā no parastā sildītāja, kondicionierim un klimatkontrolei šis ventilators atrodās kastes sānā un lai tam piekļūtu, ir jāceļ nost panelis.
Cirkulācijas motora vadības bloks (J126)
Tautā sauktais “ezis”. Kontrolē cirkulācijas motora griešanās ātrumu. Mašīnām ar parasto sildītāju, šī bloka vietā ir pretestību bloks, kuram nobeidzoties, pazūd visi ventilatora griešanās ātrumi, izņemot ceturto (4. ātrumā šis bloks vienkārši tiek apiets). Bloks atrodas klimatkontroles kastē blakus cirkulācijas motoram un izmanto gaisa plūsmu lai dzesētos.
Klapju motoriņi
Motoiņi pamatā sastāv no 2 pozīcijām - pats motoriņš (V**) un reostats (G***), kas nosaka motoriņa pozīciju. Laika gaitā šie motoriņi mēdz nosprūst un vairs nevirināt klapi, bet lielākoties ir reanimējami tos iztīrot un pa jaunu iesmērējot.
Temperatūras regulācijas motoriņš (V68)/(G92)
Motoriņš regulē klapi gaisa plūsmai cauri vai apkārt sildītāja radiatoram
Centrālāis regulācijas motoriņš) (V70)/(G112)
Regulē klapi gaisa plūsmai caur ventilācijas šahtu paneļa vidū
Stiklu atkausētāja/kāju sildītāja motoriņš (V85)/(G114)
Regulē gaisa plūsmu starp stiklu atkausējošo gaisa šahtu un kāju sildītāju šahtu.
Gaisa plūsmas motoriņš (V71)/(G113)
Ierobežo no āras ienākošā gaisa plūsmu. USA tirgum paredzētajos modeļos un visos RHD B4 (RHD B4 modeļiem šī klimatkontrole netika piedāvāta) šī motoriņa nav.
Vadi
Vadu kušķis sastāv nosacīti no 3 daļām - vadības (attēlā), motortelpas un paneļa galvenās. Nosacīti tādēļ, ka paneļa vadus sevī ietver galvenais paneļa apakšā esošais vadu kopums. Tātad, ja vēlamies instalēt klimatkontroli, jāmaina būs arī šīe vadi no tādas pašas vai labākas komplektācijas donora ar klimatkontroli.
Par motortelpā esošajām sastāvdaļām paturpināšu vēlāk, neesmu visas savācis un daļa nav sabildēta.
Vadības bloka iespējas
Temperatūras attēlojuma maiņa
Temperatūras attēlojumu iespējams pārslēgt no Fārenheita grādiem uz Celsija un otrādi. LAi to izdarītu, jātur nospiesta recirkulācijas poga un jānospiež poga “+”.
Pašdiagnostika un mērijumu nolasīšana
Kā minēju sākumā, vadības blokam ir iebūvēta pašdiagnostikas funkcija, kas kodu veidā izdod uz ekrāna sevī uzkrātās konstatētās sistēmas kļūdas. Kļūdas attiecas TIKAI uz klimatkontroles sistēmu, dzinēja, paneļu un citu bloku kļūdas NEUZRĀDA.
Diagnostika kopā ar mērijumiem pieejama apakšizvēlnē, kurai piekļūst turot nospiestu recirkulācijas pogu un nospiežot bultiņu uz augšu. Ekrānā būtu jāparādās 01c, kas apzīmē pirmo kanālu. Šie kanāli kopā ir 61. Navigācija starp kanāliem notiek ar pogām “+” un “-”, lai apskatītu konkrētā kanāla datus, jānospiež recirkulācijas poga.
Kanālu saraksts
Kopsavilkums
Kanāla numurs | Attēlotā vērtība |
---|---|
1 | System malfunction - displayed as a Diagnostic Trouble Code (DTC), see chart below |
2 | Digital value of Interior Temperature Sensor, in Headliner (G 86) |
3 | Digital value of Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel (G 56) |
4 | Digital value of Fresh Air Intake Duct Temperature Sensor (G 89) |
5 | Digital value of Outside Air (Ambient) Temperature Sensor (G 17), front |
6 | Digital value of Outside Air (Ambient) Temperature Sensor |
7 | Digital value of Ambient Temperature Sensor At Fresh Air Blower (G 109) |
8 | Digital value of Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer (G 92) |
9 | Delta value of Temperature Regulator Flap |
10 | Non-corrected specified value of Temperature Regulator Flap |
11 | Digital value of Central Flap Motor Potentiometer (G 112) |
12 | Specified value of Central Flap |
13 | Digital value of Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer (G 114) |
14 | Specified value of Footwell/Defroster Flap |
15 | Digital value of Air Flow Flap Motor Potentiometer (G 113) |
16 | Specified value of Air Flow Flap |
17 | Vehicle Speed (km/h) |
18 | Actual Air Blower voltage (Volts) |
19 | Specified Fresh Air Blower voltage (Volts) |
20 | A/C Compressor (A/C Clutch) voltage (Volts) |
21 | Number of low voltage occurrences, non-transient |
22 | Cycle condition of A/C Refrigerant High Pressure Switch (F 118) |
23 | Cyclings of the A/C Refrigerant High Pressure Switch (F 118) |
24 | Cyclings of the switches, absolute non-fluctuating |
25 | Analog/Digital value, Kick-Down Switch |
26 | Analog/Digital value, Engine Coolant Temperature (ECT) Warning Light |
27 | Engine Speed (RPM) |
28 | N/A |
29 | A/C Compressor speed in rpm (Equals Engine Speed x 1.28) |
30 | Software version |
31 | N/A |
32 | Potentiometer malfunction counter, Temperature Regulator Flap |
33 | Potentiometer malfunction counter, Central Flap |
34 | Potentiometer malfunction counter, Footwell/Defroster Flap |
35 | Potentiometer malfunction counter, Air Flow Map |
36 | Feedback value, cold end-stop, Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer (G 92) |
37 | Feedback value, hot end-stop, Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer (G 92) max. Stop |
38 | Feedback value, cold end-stop, Central Flap Motor Potentiometer (G 112) |
39 | Feedback value, hot end-stop, Central Flap Motor Potentiometer (G 112) |
40 | Feedback value, cold end-stop, Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer (G114) |
41 | Feedback value, hot end-stop, Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer (G114) |
42 | Feedback value, cold end-stop, Air Flow Map Motor Potentiometer (G 113) |
43 | Feedback value, hot end-stop, Air Flow Map Motor Potentiometer (G 113) |
44 | Vehicle operation cycle counter |
45 | Calculated interior temperature (internal software, in digits) |
46 | Outside (ambient) temperature, filtered, for regulation (internal software) |
47 | Outside (ambient) temperature, unfiltered, (internal software, in deg C) |
48 | Outside (ambient) temperature, unfiltered, (in digits) |
49 | Malfunction counter for speedometer (vehicle speed) signal |
50 | Standing time (in minutes) |
51 | Engine Coolant Temperature (ECT) in deg C |
52 | Graphics channel 1 - A/C compressor switch-off conditions are identified by illuminated segments of the 88.8 display. See chart below. |
53 | Graphics channel 2 - Climate system electrical outputs are identified by illuminated segments of the 88.8 display. See chart below. |
54 | Control characteristics |
55 | Outside (ambient) temperature, in deg C or deg F depending on setting on A/C control head |
56 | Temperature in deg C, from Interior Temperature Sensor, in Headliner (G 86) |
57 | Temperature in deg C, from Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel (G 56) |
58 | Temperature in deg C, from Fresh Air Intake Duct Temperature Sensor (G 89) |
59 | Temperature in deg C, from Outside Air (Ambient) Temperature Sensor (G 17), front |
60 | Temperature in deg C, from Ambient Temperature Sensor At Fresh Air Blower (G 109) |
61 | Software version (latest) |
86 | Display Check (All Segments of Climate Control display light up |
Pašdiagnosikas kļūdu skaidrojums
Kopsavilkums
Kļūdas kods | Kļūdas skaidrojums |
---|---|
0.00 | No Malfunction Present |
02.1 | (G86) Interior Temperature Sensor, in Headliner, static open (*02.1) |
02.2 | Interior Temperature Sensor, in Headliner, static short, see 02.1 |
02.3 | Interior Temperature Sensor, in Headliner, sporadic open |
02.4 | Interior Temperature Sensor, in Headliner, sporadic short |
03.1 | (G56) Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel, static open, see 02.1 |
03.2 | Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel, static short, see 02.1 |
03.3 | Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel, sporadic open |
03.4 | Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel, sporadic short |
04.1 | (G89) Fresh Air Intake Duct Temperature Sensor, static open (*04.1) |
04.2 | Fresh Air Intake Duct Temperature Sensor, static short, see 04.1 |
04.3 | Fresh Air Intake Duct Temperature Sensor, sporadic open |
04.4 | Fresh Air Intake Duct Temperature Sensor, sporadic short |
05.1 | (G17) Outside Air (Ambient) Temperature Sensor, front, static open (*05.1) |
05.2 | Outside Air (Ambient) Temperature Sensor, front, static short, see 05.1 (*05.2) |
05.3 | Outside Air (Ambient) Temperature Sensor, front, sporadic open |
05.4 | Outside Air (Ambient) Temperature Sensor, front, sporadic short |
06.1 | (G110) Engine Coolant Temperature (ECT), A/C static open (*06.1) |
06.2 | Engine Coolant Temperature (ECT), A/C static short, see 06.1 |
06.3 | Engine Coolant Temperature (ECT), A/C sporadic open |
06.4 | Engine Coolant Temperature (ECT), A/C sporadic short |
07.1 | (G109) Ambient Temperature Sensor at Fresh Air Blower, static open (*07.1) |
07.2 | Ambient Temperature Sensor at Fresh Air Blower, static short, see 07.1 |
07.3 | Ambient Temperature Sensorat Fresh Air Blower, sporadic open |
07.4 | Ambient Temperature Sensor at Fresh Air Blower, sporadic short |
08.1 | (G92) Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, static open (*08.1) |
08.2 | Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, static short, see 08.1 |
08.3 | Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, sporadic open |
08.4 | Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, sporadic short |
08.5 | Temperature Regulator Flap, static block (*08.5) |
08.6 | Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, malfunction |
08.7 | Temperature Regulator Flap, sporadic block |
11.1 | (G112) Central Flap Motor Potentiometer, static open (*11.1) |
11.2 | Central Flap Motor Potentiometer, static short, see 11.1 |
11.3 | Central Flap Motor Potentiomenter, sporadic open |
11.4 | Central Flap Motor Potentiometer, sporadic short |
11.5 | Central Flap, static block (*11.5) |
11.6 | Central Flap Motor Potentiometer, malfunction |
11.7 | Central Flap, sporadic block |
13.1 | (G114) Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer, static open (*13.1) |
13.2 | Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer, static short, see 13.1 |
13.3 | Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer, sporadic open |
13.4 | Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer, sporadic short |
13.5 | Footwell/Defroster Flap, static block (*13.5) |
13.6 | Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer, malfunction |
13.7 | Footwell/Defroster Flap, sporadic block |
15.1 | (G113) Air Flow Flap Motor Potentiometer, static open (*15.1) |
15.2 | Air Flow Flap Motor Potentiometer, static short, see 15.1 |
15.3 | Air Flow Flap Motor Potentiometer, sporadic open |
15.4 | Air Flow Flap Motor Potentiometer, sporadic short |
15.5 | Air Flow Flap, static block, see (*15.5) |
15.6 | Air Flow Flap Motor Potentiometer, malfunction |
15.7 | Air Flow Flap, sporadic block |
17.0 | Vehicle Speed Signal faulty |
18.1 | Fresh Air Blower voltage, static |
18.3 | Fresh Air Blower voltage, sporadic |
20.1 | A/C compressor voltage not OK - static (*20.1) |
20.3 | A/C compressor voltage not OK - sporadic |
22.1 | (F118) A/C Refrigerant High Pressure Switch, static open (*22.1) |
22.3 | A/C Refrigerant High Pressure Switch, sporadic open |
22.5 | A/C Refrigerant High Pressure Switch, 120X open (*22.5) |
29.1 | Belt slip detection soft, static |
29.2 | Belt slip detection hard, static |
29.3 | Belt slip detection soft, sporadic |
29.4 | Belt slip detection hard, sporadic |
Pašdiagnostikas kanāls 52 (1) - kompresora atslēgšanās iemesli
Ja eksistē kondicioniera kompresora izslēgšanās iemesls, tad tas tiks parādīts 88.8 displejā, iespējamos kodus skatīt zemāk.
Kopsavilkums
Segment | Condition |
---|---|
A1 | Slippage or blockage, A/C Refrigerant High Pressure Switch, 120x off |
B1 | Engine Speed (RPM) less than 200 - 500 |
C1 | Engine Speed (RPM) greater than 6000 |
D1 | Engine Speed (RPM) greater than 6000 |
E1 | System function OK* |
F1 | System function OK* |
G1 | System function OK* |
A2 | A/C manually switched off (A/C standby canceled) |
B2 | Low Voltage |
C2 | Kick-down switch (via Transmission Control Module (TCM), compressor off for 12 seconds max. |
D2 | Engine coolant temperature sensor/switch |
E2 | A/C Refrigerant Low Pressure Switch (F73) |
F2 | A/C Refrigerant High Pressure Switch (F118) |
G2 | System function OK* |
A3 | ECON mode selected |
B3 | OFF selected |
C3 | Outside (ambient) temperature too low |
D3 | Engine management system (compressor will remain off for 3 -12 seconds) |
E3 | High pressure occurrences more than 30 times |
F3 | Ambient Temperature Sensor at Fresh Air Blower (G109) less than 27 degF (-3oC) |
G3 | System function OK* |
Decimal Point | Visible: A/C compressor ON |
Not Visible: A/C compressor OFF |
Segmentiem G1, G2 un G3 jāiedegas visiem vienlaicīgi, tas nozīmē, ka sistēmas funkcijas ir normālas un viss darbojas
Pašdiagnostikas kanāls 53 (2) - aktīvās elektroniskās izejas
Kad kāda no elektriskajām izejām ir aktivēta, kāds no 88.8 ekrāna segmentiem tiek izgaismots. Decimālais punkts (.) neiedegsies šai kanālā.
Kopsavilkums
Segment | Condition |
---|---|
A1 | Fan for interior temperature sensor |
B1 | Fresh air/recirculation flap closed (recirculation mode) |
C1 | Heater valve closed |
D1 | Bi-directional wiring harness |
E1 | A/C compressor ON |
F1 | coolant fan first speed ON |
G1 | System function OK* |
A2 | Air flow flap open |
B2 | Air flow flap open |
C2 | Air flow flap closed |
D2 | Footwell/Defroster flap in .Footwell. position |
E2 | Footwell/Defroster flap in .Footwell. position |
F2 | Footwell/Defroster flap in .Defroster. position |
G2 | System function OK* |
A3 | Central flap in .instrument panel outlet. position |
B3 | Central flap in .instrument panel outlet. position |
C3 | Central flap in .footwell outlet/defrost. position |
D3 | Temperature flap in .cold air. position |
E3 | Temperature flap in .cold air. position |
F3 | Temperature flap in .warm air. position |
G3 | System function OK* |
Temperatūras devēju vērtības pie noteiktas temperatūras
Dzinēja deses šķidruma temperatūras sensoprs
Āra temperatūras sensors
AC/sildītāja gaisa iepūdes temperatūras sensors
Salonā esošais temperatūras sensors
Muah, ja es šitik pat cītīgi būtu rakstijis skolā, būtu bijis teicamnieks