Instrumentu paneļu problēmas - remonts un nomaiņa, B5/B6/B7, C5, A38L, TT

Par tipiskākajām instrumentu paneļu problēmām

populārākajiem Audi ar VDO, Bosch un Magneti Marelli, u.c. instrumentu paneļiem.
Auto BEZ komponentu drošības (B5,B6,B7,C5,8L, TT Mk1). Kā arī pielīdzināmiem VAG grupas auto (Golf MK4, Skoda Octavia Mk1, Seat u.c. līdz ~2005. gadam).

Audi 80/90 līdz B4 un 100/A6 līdz C4, kā arī auto ar rūpnīcas komponentu drošību (A6C6, A38P A4B8 utt…) neapspriežam šajā tēmā.
Šiem auto veidojam jaunu tēmu sadaļā Elektronika, diagnostika, programmēšana zem birkas instrumentu-paneļi

Standart-problēma ar nestrādājošu, daļēji strādājošu Magneti Marelli paneli.

front_mm

Magneti Marelli paneļi nāca B5, C5, 8L un TT automašīnām aptuveni pēc 1999.06.01.
Šie instrumentu paneļiem visbiežāk problēma ir pašā procesorā (mikrokontrolierī), tā bojājuma rezultātā sāk nedarboties dažādi rādītāji - ātrums, tahometrs, temperatūra, degviela.
Šos paneļus var atpazīt pēc baltas aizmugurējās plastmasas un uzrakstiem - MM4, Jaeger, Magneti Marelli, France.
Audi TT Mk1 VDO ražojuma paneļi no rūpnīcas nenāca.

Iespējamais risinājums:

  • paneļa nomaiņa uz VDO ražojuma paneli, kam nav šādu problēmu (ieteicams)
  • galvenā procesora pārlodēšana un pārprogrammēšana (nav ieteicams)
  • atsevišķos (retos) gadījumos ir iespējams remonts vai motoriņu maiņa, ja galvenais procesors nav bojāts

Standart-problēma ar “izdegušiem pikseļiem vidējā ekrānā”

Bieža problēma, īpaši vecākos Audi, kā B5 un C5.


  • risinājums ir vai nu ekrāna maiņa - pārlodēšana vai visa instrumentu paneļa maiņa uz citu, ar labāku ekrānu.
  • ekrānus var pasūtīt no Ķīnas sākot no 5-6€. Kvalitāte nebūs tāda kā OEM, taču ļoti pieņemama.
  • ekrānu var pārlodēt, tikai ja tas ir “lielais” ekrāns paneļos AR borta datoru, “mazos” ekrānus ar plati savieno līmējoša šleife un process ir citādāks (un dārgāks)

B6 un B7 Bosch instrumentu paneļos ekrānu var nomainīt izjaucot paneli, bez lodēšanas (pārspraužot). Ekrānu var paņemt no paneļa - donora vai pasūtīt jaunu internetā.

Atceramies! Mainot paneli uz citu - jaunais instrumentu panelis obligāti ir jāpiekodē pie auto, un tam “jāiemāca” pazīt visas auto atslēgas.
Paneļu paaudzes šiem auto var būt dažādas un dažādu paaudžu paneļi ļoti bieži NAV savstarpēji savietojami! Jautājumus par problēmām un savietojamību, var uzdot šajā tēmā! Palīdzēsim! :upside_down_face:

Ja nepieciešama displeja maiņa vai remonts, var sazināties ar @Haris vai @kilometrs

Šiem auto ar paneļa maiņu un (pie)kodēšanu var palīdzēt @Haris @MXR @kilometrs

1 Like

@kilometrs Sveiks, man ir izdedzis ekrāns Audi a3 8L, nav lielais bet puse, vēl man mirgo dažkārt pats spidometrs un biežāk tahometrs, cik šis remonts varētu maksāt, kur atrodas?

Sveiks. Vajadzētu mainīt spidometru uz VDO. Lielākā problēma droši vien būs atrast pašu spidometru, jo uz 8L un immo3 paaudzi ir diezgan bēdīgi, vismaz rrr, cik pēdējo reiz skatījos.

Ja nevar atrast citu VDO spido, tad varu mēģināt uzražot kādu no A6 C5 plates. Arī ar pilno LCD.

Jebkurā gadījumā nav problēma šī lieta. Par cita spido piekodēšanu ap 30-40€ rēķinies.

Ak jā, par tiem mazo LCD paneļiem. Tiem ekrāni ir samērā neizdevīgi dārgi. Vislabāk ir, ja ir spidometrs ar lielo LCD, bet tādi uz 8L ir ļoti liels retums immo3 variantā.

Sveiki, ir problēma ar TT mk1 paneli, nedeg apgaismojums tahometra “adatai”, bet pati adata strādā. Kā arī centrālā ekrāna augšējajai, oranžajai daļai arī nedeg apgaismojums, bet pats ekrāniņš arī strādā. Ko var darīt šādā gadijumā?

TT nekad nav nākuši VDO paneļi un tā ir diezgan liela problēma. Var jau mēģināt pārlodēt diodes un cerēt, ka paneļa procesors nav tas, kas taisa brīnumus, kā tas tiem Magneti Marelli bieži vien ir.

Ja pārlodējot diodes problēma nepazūt tad visdrīzākais jāmeklē cits panelis?

Jā, bet droši vien, ka tādu paneli nebūs viegli atrast.
Parasti jau ir problēmas ar rādītājiem un pats panelis sāk dzīvot savu dzīvi. Ja tas nav, tad varbūt vel ir glābjams.

Nu jau nākamā kaite, vakar pazuda apgaismojums visiem rādītājiem, palika degošas tikai adatas un ekrāniņi. Šis varētu liecināt par procesora problēmu? Pagaidām ātrumu, apgriezienus, temp. un degvielas daudzumu rāda :smiley: Šorīt iznēmu ārā spidometru, šis jau ir labots kkādā 2012 gadā Nīderlandē, firmas nakļeika virsū. Vai @kilometrs Tev būtu vēlme un interese šo paprovēt salabot? Vai varbūt ir ieteikumi kur Rīgā aizvest?

Jā, klasiski beigts procesors. Jebkuram citam auto vislabākais risinājums ir nomainīt paneli uz VDO. Tāpēc ar MM neviens nečakarējās un met misenē. TT ir bēdīgi, jo VDO vienkārši netika ražoti. Drive2 ir pāris apraksti, kā VDO paneli iekrāmē TT MM plastmasos, bet tur ir ko paņemties. Bet tad gan par to problēmu aizmirsti uz visiem laikiem.

Vēl viens iemesls, kādēļ VDO ir labāks, tas, ka MM arī pēc remonta tāpat mēdz agrāk vai vēlāk izbeigties. Reizēm gads, divi un atkal ir vecā problēma. VDO, tie iet un ir vieglāk remontējami.

MM plates ir plānākas un trauslākas nekā VDO, reizēm izdodas salabot, vienkārši pārlodējot kontaktus procesoram, bet parasti jau pats procesors tomēr ir bojāts.

Bēdu ieleja ar tiem Magneti Marelli. 12voltos Rīgā viņus remontē, bet nu ar savi 200€ vismaz jārēķinās. Par pašu kantori ir dzirdēti visādi viedokļi.

Ja izdodas atrast lietotu un labu, tas būtu varbūt pat labāks variants. Bet ej un atrodi tādu :old_crazy_2:

Savulaik tas Motorola procesors maksāja ap 50€, tad vēl jāpārlodē un jāsaprogrammē. Tad jaskatās vai no vecā procesora varēs izzīst oriģinālo programmatūru. Ja nevar, tad vēl jāmeklē saderīgs softs un būs jākodē panelis pie auto.

Varu jau mēģināt kaut ko palīdzēt, bet tuvākais vismaz mēnesis ir stipri aizņemts. Jāsāk ar procesora sameklēšanu pēc nosaukuma un jāpaskatās kur var nopirkt un cik tagad maksā.

Izklausās ilgs pasākums, katrā ziņā pagaidām viņš tur vēl iet, tik nav apgaismojuma, bet var dzīvot, pa ziemu man tā mašīna ir vajadzīga, drošvien uz pavasari jāatrisina šis būs, ja vien līdz tam laikam viņš pavisam nenobruks.

1 Like

Galvenais jau lai mašīnu ļauj pielaist :old_banana:

1 Like

Klau, kāda info Tev būtu vajadzīga lai saprastu par to procesora pieejamību? Ir man vcds, ja ko vajag nolasīt to varu, izņemt un izārdīt tīri teorētiski arī varu, skatījos youtube video, nav pārāk sarežģīti.

Procesors atrodas uz paneļa plates aizmugurē, tur vajadzētu varēt visu redzēt noņemot aizmugures vāku. Gan jau tas procesors ir tāds pats kā B5, tie man pāris neizmesti garāžā mētājas. Bet nu TT paneļu man pie rokas nav, nevaru salīdzināt.

Domāju ka pa brīvdienām izņemšu. Šorīt bija -2 grādi, kā pa brīnumu centrālā ekrāniņa augšējā(oranžā)daļa sāka degt, bet pamazām auto uzsilstot sāka atkal raustīties, uzspiežot konkrētā vietā ar pirkstu atkal iedegas, bet nu jau pie pilnīgi silta salona vairs neizdevās. Domāju ka centrālajam ekrānam ir kaut kur kāda lodējuma problēma.

1 Like

Pilnīgi visu uz tā paneļa vada procesors. Ja pareizi neiedegas apgaismojumi, arī tā būs proča vaina.
Kad tikšu līdz garāžai, jāapskatās kāds tam procim bija nosaukums un jāpameklē pa veikaliem. Neesmu tikai tik tālu ticis :person_shrugging::grinning:

MC68HC908AZ60

Paneļa aizmugurē ir. Ja sanāk, paskati kāds ir tev.

Jā, precīži šāds nr.

Tagad ķīnā ir parādījušies pa 10€. Kādreiz maksāja ap 40 un tad nu tiešām negribējās čakarēties. Bet nezinu, vai man būs ar ko to čipu saprogrammēt… :old_pirate:

Tur zem procesora koda jābūt vēl burtiem/cipariem. Kas tev tur apakšā ir?