Biju aizņemts pa daudz dažādiem darbiem, bet ir neliels brīdis jaunam topikam
Kruīzkontroles uzstādīšana B4 1.9TDI ar 1Z dzinēju
Cik viegli, grūti tas ir?
Viss dīzelim (TDI) ir ļoti vienkārši. Kruīzkontroles sistēma ir iebūvēta pašā ECU, nepieciešami tikai vadi un slēdzis.
Tas ir iespējams tikai sākot ar jauno vadību (MSA12 un uz augšu). Uz MSA11 līdz 1993. gada B4 kruīza opcijas nav.
Vai var uzlikt benzīnniekam?
Ja ir mehāniskais gāzes pedālis (ar trosi), tad vajadzīga laba čupa ar detaļām un jāskatās vai vadības bloks ir saderīgs. B3 kruīzs nenāca no rūpnīcas vispār. Kas zina vairāk - ieraksti zemāk, kā tur ir ar kruīza uzlikšu benzīna dzinējam.
Kas vajadzīgs?
-
Dators ar VCDS, 2x2 pāreja
-
Kruīzkontroles slēdzis no B4 FL, C4, B5 pre-FL vai D2 pre-FL
-
Vēlams 6-pin konektors kruīzkontroles slēdzim
-
Iespējams vajadzīgi būs 4 jauni vadības bloka konektora (attiecīga izmēra) pini
-
Vadi
-
Darbarīki - testeris, vadu knaibles
Process
Saprotam, kur pieslēgties pie ECU
Daļai B4 šofera pusē pie kājām varēs atrast šādu zilu T6 konektoru, kur jau pienāk visi krūiza vadi. Taču var gadīties, ka šie vadi nebūs (un arī nebūs pinu iekš vadības bloka 68pin štekera). Tādā gadījumā jāpievieno 4 pini 4 vietās vadības bloka štekerī.
Zemāk attēlos atzīmēju pinus, kuri manā gadījumā nebija aizpildīti. Pievienoju 4 pinus, kurus izņēmu no kāda cita konektora.
Gaismu slēdzis vienkārši jānomaina kopā ar visu kruīza (un pagriezienu) slēdzi
Stūre nost, slēdži nost. Ja ir vēlme vai vajadzība kombinēt vienu slēdzi no diviem neejošiem vai ar slēdžu grupu veikt citas modifikācijas, tad daram to tagad.
Pārliecienies, vai gaismu slēdzis un pagriezienu slēdzis strādā! Pārliecinies, vai pagrieziena izslēgšana griežot stūri darbojas (mazā baltā tapa)
Iesaku pirms kruīza slēdža uzstādīšanas pārliecināties (izzvanīt) kruīza slēdža visas pozīcijas uz 6-pin pieslēgvietas! Ja slēdzi vajadzēs “satīrīt”, tad to visvieglāk darīt, kad tas ir noņemts no auto.
Shēmas
Šajā shēmā ir norādīts viss. Pieslēgumi pie ECU (34, 35, 58 un 66), apvilkti ar sarkanu. Kruīza barošana atzīmēta ar + un pievadās pie kruīza slēdža 5. pina (uz slēdža pini ir numurēti).
Barošanu jāņem no aizdedzes +12V caur drošinātāju, vēlams 5A vai 10A. Tas var būt jau kāds no esošajiem drošinātājiem vai var ievietot jaunu.
Ja Tev pieslēgvieta zem stūres eksistēs, tad vadības bloka pini (34, 35, 58 un 66) būs aizpildīti. Tādā gadījumā Tev vislabāk jāmeklē vai nu T6 vai T10 savienotājs, kur pieslēgties (skaties shēmu).
Kruīza aktivizēšana un diagnostika
Ja kruīzkontrole auto nav bijusi, tad tā būs jāaktivizē ar VCDS. Procedūra ir vienkārša - jāievada viens Login kods.
Kā aktivizēt kruīzkontroli, skaties šajā tēmā apakšā:
Diagnostika
Viens variants, protams, ir pārbaudīt visu gaitā. Tavam TDI noteikti ir sajūga un bremžu slēdži, kas ir svarīgi, lai kruīzkontrole darbotos. Sajūgu, bremzes un pašu kruīza slēdzi pārbauda ar VCDS pie Engine - 006 grupā. Nospiests slēdzis/pedālis parādīsies kā vieninieks (1)
Ar izslēgtu CC un atlaistiem pedāļiem otrajā un trešajā laukā visām vērtībām jābūt 0. Nospiežot pedāļus vai slēdzi vērtībām jāmainās. Vairāk lasi Ross-Tech lapā
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Checking_Cruise_Control_using_Measuring_Values
Rezultāts
Ja nav kruīza konektora, tad var izlīdzēties ar šādiem uzmaucamiem savienotājiem. Tikai jāatceras nesajaukt, ja kādreiz ņemsi nost.